Volvo 340 GL Special loopt slecht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 15:43 #627133 door V300 register
Volvo 340 GL Special loopt slecht is gemaakt door V300 register
Hallo mensen,

ik heb een vraag, mijn volvo 340 GL Special (variomatic) loopt erg slecht stationar. Heb alle slangen nagekeken op lekkage, luchtfilter schoongemaakt, verdelerkap los gehad enz maar kan niks vinden. Nou lees ik in verschillende berichten dat mensen het hebben over sproeiers en 4weg kleppen, maar ik ben een absolute leek op dit gebied... Is er iemand die mij kan helpen uit de omgeving Apeldoorn? uiteraard tegen een vergoeding. Vriendelijk bedankt!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 15:57 #701723 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 GL Special loopt slecht
Als je (als de motor loopt) er iets van haarlak of deodorant overheen spuit, wordt het toerental dan hoger? Zo ja -> valse lucht.

En als je de choke uittrekt? Wat gebeurt er dan?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 16:00 #701725 door 16673-dummy
Die ene sproeier waar je het over hebt zal de stationairsproeier zijn.

Hoe zit het met de bougies? Hoe zit het met het stationair toerental en het CO-percentage?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 18:56 #701753 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL Special loopt slecht
Als ik er contactspray in spuit gaat hij inderdaad beter lopen heel even... Met de choke aan loopt hij ook wel even beter maar daarna begint hij weeer te bokken, vooral als je voor een stoplicht staat erg vervelend, en voor anderen lachwekkend haha. maar goed, ik heb alle slangetjes nagekeken, alles goed. ik zal morgen wel even wat nieuwe bougies erin zetten enzo. anders weet ik het ook niet meer. hoe kan ik het CO mengsel bijstellen? daar zit toch ook ergens een schroef voor?
Bedankt voor de reacties in ieder geval.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 20:02 #701767 door 16673-dummy
Nou, dan zuigt hij toch valse lucht aan. De oplossingen daarvoor weet ik niet helemaal zeker, maar zit het luchtfilter en de carburateur goed vast?

Er zit inderdaad een CO-stelschroef op de carburateur, maar verder ben ik niet zo technisch, dan moet je je even naar Antiekeradio of Ronaldromme wenden ofzo. Die weten er wat meer van.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 20:12 #701769 door 16673-dummy

Doeke schreef : Check hier een foto van de carburateur. De rode rondjes zijn ongeveer de plaatsen waarop de drie schroeven bevestigd zijn. Als het luchtfilterhuis erop vast zit, met het deksel eraf, zie je idd de drie schroeven. Als je de drie schroeven los draait (hand eronder, voelen waar de boutjes zitten, vasthouden, de boutjes vallen anders naar beneden) kun je het filterhuis ervanaf pakken. Dan zie je dus de hele carburateur. Bovenop op de rand rondom die 2 gaten ligt een pakking, als het goed is. Zoals je kunt zien op de foto was mijn pakking niet al te best meer, maar kon er nog mee door.

Er komen met betrekking tot valse lucht door losse schroeven bij deze carb 2 dingen voor.
1. Het luchtfilterhuis zit niet goed vast op de carburateur. Door eraan de wiebelen merk je wel of ie goed vastzit of niet helemaal. Dit komt doordat de schroeven niet genoeg zijn aangedraait of omdat de pakking grotendeels of helemaal verdwenen is. Als de pakking helemaal verdwenen of slecht is, kun je ook de schroeven even aandraaien. Geen structurele oplossing maar misschien kun je het zo tijdelijk oplossen.
2. Als je de pakking, die los ligt, optilt, zie je daaronder drie andere bouten. Als je nu van boven op de carb kijkt, zie je in totaal 5 van die bouten. Het komt erg vaak voor dat deze niet allemaal vastzitten, en dat de carb daardoor valse lucht aanzuigt met alle gevolgen van dien. Check dus even of deze of stevig vastzitten.

Hier een stukje van Doeke Dobma, misschien helpt je dat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 21:27 #701772 door V300 register
Geweldig mensen! Bedankt voor de tip. ik ga meteen aan het sleutelen morgenochtend! mocht iemand nog meet tips of tools hebben, ze zijn altijd welkom!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2008 13:57 #701822 door V300 register
zojuist carburateur losgehaald zoals op het plaatje. (dank) echter geen vreemde dingen waargenomen. pakking was nog verbazingwekkend goed, boutjes zaten er allemaal strak in, dus dat is het niet. even alle bougie kabels losgetrokken en bij 2 kreeg ik geen reactie, dus zo even naar de autohandel voor nieuwe, ik laat het wel weten, groet en dank allen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2008 23:33 #701960 door V300 register
geen resultaat...:cry:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2008 23:40 #701961 door V300 register
dat je bij het lostrekken van 2 bougiekabels 'geen reactie' krijgt, geeft al aan dat er iets compleet verkeerd gaat.

weet je 100% zeker dat de kabels juist aangesloten zitten??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC