geen vonk
- V300 register
- Verbannen
-
Kan het zijn dat dit onderdeel de bobine onderbreekt of zoiets dergelijks? Op de bobine meet ik wel 12volt op de blauwe draad (linkse stekker). Tevens heb ik de bobine al vervangen dus daar moet het niet aan liggen. Hopelijk kan iemand mij vertellen hoet het verhaal in elkaar steekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit ziet er uit als een trafo met luchtbalgje, maar zo te horen is dat niet het ontbrekende onderdeel. Mijn eerste gok daarnaar is dat het de EMVK is, die heb je toch echt ook nodig als je hem aan de praat wil gaan krijgen. zonder dat ding zuigt de motor valse lucht en schakelt de vario niet op.
Waar woon je ergens?
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
heeft geen relatie met de ontsteking, maar de dikke slang geeft wel valse lucht als die niet gemonteerd is. die moet je dus zowieso afdoppen, of alvast een andere EMVK op zetten.
de ontsteking die niet vonkt, kan aan 2 dingen liggen: 1 de ontstekingsunit of bobine, 2 de sensor op het vliegwielhuis.
nummer 2 kun je loshalen en schoonmaken. hij zit via een draad aan de middelste stekker van de ontstekingsunit.
als je sensor optisch OK is (niet gebroken en magnetisch tipje niet aangeladen met staalvijlsel, draadje OK)
kun je de spoel van de RENIX afhalen, en de elektrische contacten tussen de spoel en de unit zelf schoonmaken.
Als deze schoon zijn, kun je de volgende testprocedure hanteren.
- Een lampje aankoppelen tussen de 2 contacten.
- stekkers aangesloten
- motor laten draaien op startmotor
lampje knippert; spoel terugmonteren. vonk = alles OK geen vonk = spoel van een andere unit gaan scoren
lampje knippert NIET; sensor uitwisselen met 'zeker weten OK' exemplaar.
als ie dan NOG niet knippert; complete RENIX uitwisselen voor ??n met hetzelfde vetgedrukte nummer (op de sticker).
het kan best even zoeken zijn naar het goede nummer, maar doe dat echt want een unit met een fout nummer, gaat de motor NIET goed mee lopen.
succes!!!
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
setsunakaede;48527 schreef : Een 3-serie van '88 heeft geen bobine, maar een elektronische ontsteking, een Renix.
Dit ziet er uit als een trafo met luchtbalgje,
:S en wat dacht je dan dat die trafo dan was als het geen bobine is :f :halo: :crazy1:
Controleer of de bobine kabel en bougie kabels goed zijn
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor jullie tips, en nog veel succes met deze site.
P.S. i.v.m. deelname aan cross wordt de volvo zover mogelijk gestript, mocht er iemand onderdelen nodig hebben, laat even weten op dit forum. Anders gooi ik het op de stort.