Raadplaatje Carburateur
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Het zit net boven de stationair stelschroef
Ik moet er wel bij vertellen dat het carb's zijn van de B14 4E motoren [met katalysator] zijn, want de carb van mijn B14 4S motor [met pulsair systeem] heeft dit niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;45381 schreef : Hierbij twee foto's van twee B14 4E carb's, mijn vraag wat is dat elektrischeschuifcontakt in de rode cirkel voor??
Het zit net boven de stationair stelschroef
Ik moet er wel bij vertellen dat het carb's zijn van de B14 4E motoren [met katalysator] zijn, want de carb van mijn B14 4S motor [met pulsair systeem] heeft dit niet
Heeft het opschuifcontact niet met de stationairsproeier te maken?
- V300 register
- Verbannen
-
een regelkastje (opdruk SOLEX, 7 contacten) combineert dit signaal met het toerental signaal.
als het toerental boven de (1.4 = 1800, 2.0 = 1400) ligt, ?n het gas is niet ingetrapt, wordt de stationairsproeier uitgeschakeld.
dit heet dan ook "fuel cutoff system"
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;45395 schreef : dat contactje ligt aan massa als het gas niet ingetrapt is.
een regelkastje (opdruk SOLEX, 7 contacten) combineert dit signaal met het toerental signaal.
als het toerental boven de (1.4 = 1800, 2.0 = 1400) ligt, ?n het gas is niet ingetrapt, wordt de stationairsproeier uitgeschakeld.
dit heet dan ook "fuel cutoff system"
Groetjes Wouter
En op welke types zit dit allemaal? Volgens mij zat het namelijk niet op m'n 343. Ik neem aan alleen op de carburateurmodellen.
Dit systeem zorgt er dus voor dat je niet van die klappen uit de uitlaat krijgt en dat je dus een beetje zuiniger kan rijden wanneer je op de motor afremt?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
antiekeradio;45395 schreef : een regelkastje (opdruk SOLEX, 7 contacten) combineert dit signaal met het toerental signaal.
Groetjes Wouter
en waar bevind dat regelkastje zich dan??
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
fuel cutoff is inderdaad een toevoeging die echt pas in de laatste jaren gedaan werd.
het naverbranden in de uitlaat is inderdaad een van de redenen geweest om het erop te zetten. dit had ook weer te maken met een andere sproeierbezetting/afstelling van de carburateurs van de laatste jaren. (hier is gedurende de productie enorm veel aan gewijzigd)
hoe 'schraler' de carburateur staat afgesteld, hoe makkelijker hij gaat klappen in de uitlaat bij het afremmen op de motor.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;45592 schreef : Harry, als je nog een B14.4E zoekt: de oude uit mijn gesloopte 340 staat nog te wachten op een nieuw baasje. Met fuel cut-off, goede carburateur. Echt een prima blokje.
Sh*t