Nauwelijks starten en niet blijven lopen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 19:35 #626324 door V300 register
Nauwelijks starten en niet blijven lopen is gemaakt door V300 register
Ik heb sinds 2 maanden een 1.4 Variomatic, een erg fijne auto, welke tot voor kort het altijd deed.

De laatste weken heeft hij bij nat/koud weer, er last van dat hij niet wil starten. Als hij dan toch aanslaat, dan loopt die op de choke, maar op een paar cilinders, als ik dan gas geef, dan gaat die wel in toeren en weer op meer cilinder lopen, bij gas los, gaat die weer beroerd lopen.

Rij ik vervolgens weg, dan begint die te stotteren en grijpt de koppeling nouwelijks aan, ook duurt het zeker 10-15sec voordat de motor meer toeren maakt en de auto vooruit.

Vandaag was het nog erger, na 500 meter sloeg die af en kreeg ik em met geen mogelijkheid meer aan.

Als de auto wel blijft lopen, dan is het probleem na een paar kilometer weg, als de motor een beetje warm is, loopt die als een naaimachientje.

De carburateur en het luchtfilter heb ik recentelijk vast geschroefd, de contactpuntjes van de ontsteking zijn droog en schoon. Nu vermoed ik dat de vacu?m vervroeger niet helemaal goed werkt bij een koude motor. Kan dat?
Of heeft iemand een ander idee wat het zou kunnen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 22:10 #679316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nauwelijks starten en niet blijven lopen
Een keertje alle onderdelen van de ontsteking vervangen? Doet vast wonderen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 12:10 #679612 door V300 register
inderdaad, een fatsoenlijke onderhoudsbeurt lost dit soort dingen meestal al op.

niet alleen ontsteking maar ook kleppen en carburateur afstellen. en natuurlijk de olie en filter vervangen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 15:48 #679624 door V300 register
Inderdaad...de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies vervangen doet wonderen. Zoek maar eens naar vergelijkbare problemen met de zoekfunctie bovenaan.

ps: ik ben zo vrij geweest om de titel te verbeteren, kon het niet aanzien. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 20:37 #679659 door V300 register
Ik heb hetzelfde probleem, inderdaad bij vochtig weer. Maar dan is mijn vraag: waar halen jullie de onderdelen? Gewoon bij de automat, in het grote plaatjesboek een 340 aanwijzen en klaar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 21:56 #679675 door V300 register
Tegenwoordig is het heel simpel automaterialen kopen/bestellen. Je zegt gewoon: 'het kenteken is ... ', en dan vragen ze: 'is het een Volvo 340?' En dan zeg jij: 'klopt als een bus', of 'dat leest u goed op vanaf het scherm' (of iets dergelijks :+)

Nou, en dan bestellen maar :D

W?l ?ltijd controleren of je het goeie meehebt, heel vaak komen ze toch met verkeerde spulletjes. Dus als je de mogelijkheid hebt, neem dan het oude onderdeel mee. Geloof mij, ik spreek uit ervaring, en ik heb h?????l wat kilometers gefietst/gereden/gelopen om uiteindelijk t?ch het goeie te pakken te krijgen :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 22:23 #679683 door V300 register
Ik ken het, zelfs met ruitenwissers gaat het al mis. Krijg ik twee verschillende mee, waarvan ??n met een totaal overbodige 'complexe' inklikfunctie. Geen probleem met monteren, daar niet van, maar twee keer het eenvoudigste model had ook volstaan hoor...

Maar goed, ik weet nu hoe te handelen... dankjewel!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 22:27 #679685 door V300 register
En ze smeren je altijd setjes bougies aan van 25 euro en dan zeg ik: nee, die van 2,50 p/st.... Je staat wel raar te kijken als je kabels van Alfa krijgt, verdeelkap van een Fiat Ducato en een rotor van een Renault 11.... Maar ja, het past allemaal wel!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 23:33 #679771 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nauwelijks starten en niet blijven lopen
Wat betreft de bougies betreft het de keuze voor het aantal km (gerekend per 10.000) dat ze mee gaan. Ik heb zelf goede ervaringen met NSK-V-line en voor sommige auto's met drie of vier puntjes.
Luchtfilters van Mann zijn leuk, maar je kunt ook de goedkopere Fiaam nemen. Rotor en verdeler via KW, maar kan ook Ducallier of Bosch zijn. Oliefilter via Fiaam. Thermostaat via HQ.
Distributieriem en spanrol via HQ (bijv. 1700 motor) voldoet ook, Gates is ook fijn ook voor de V-snaar.

Voor lagers gebruik ik meestal SKF

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2007 23:45 #679775 door V300 register
NGK V-line...

En ik kan het weten, ik heb er vanavond in het lantarenpaallicht 4 stuks ingepruld.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC