volvo met vario valt stil bij remmen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2007 17:45 #626231 door V300 register
volvo met vario valt stil bij remmen is gemaakt door V300 register
vorige keer heeft lucluc, mij erg goed geholpen. bedankt nog.
de auto liep weer stationair. 2dagen goed gedaan maar nu het volgende probleem. auto start vlot. achteruit kan je rijden trap je dan op de rem komt de auto tot stilstand en de motor blijft goed lopen zoals het hoort. rij je vooruit en je remt slaat de auto af als je bijna stil staat. daarna kon je de auto gelijk weer starten. vandaag is het erger geworden. ik kan de auto nu alleen nog starten met gas er op laat ik het gas los valt de auto stil. ook op zijn chocke blijft de auto niet meer lopen. iemand een idee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2007 19:16 #677312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo met vario valt stil bij remmen
Wat was de vorige keer het probleem?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2007 21:40 #677314 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo met vario valt stil bij remmen
Ha, Ik heb hetzelfde probleem met een auto. Ik ben van bobine naar schakelrelais aan het denken en van carberateur naar remdrukvacuumpotje. Volgens mij zit het meer in het laatste. Zie ook de opmerking van Wouter bij een ander topic.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 00:39 #677438 door V300 register
Vorige keer liep de motor niet goed. toerental schommelde. ik had de carburateur los gemaakt en alles weer opnieuw vast gezet met een beetje kit er tussen. toen was het weer super. en nu dus het probleem dat de auto in zijn vooruit stil valt bij het remmen als de auto bijna stil staat. en in zijn achteruit wel blijft lopen als je remt. moest toch met de auto gereden worden, en nu blijft hij alleen nog lopen als je het gas er op houdt. choke helpt niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 11:13 #677459 door V300 register
nog steeds carburateur probleem. misschien zit er iets verstopt door het gebruik van vloeibare pakking, maar het kan ook zijn dat het met afstellen al in orde is.

heeft de motor in de recente historie nog onderhoud aan de ontstekingsdelen gehad? hoe oud zijn de bougies, kabels, verdelerkap
zijn de kleppen nog gesteld de laatste jaren?

al dit soort dingen kunnen van een beroerd rijdende motor weer een heerlijk snorrend karretje maken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 17:44 #677494 door V300 register
afgelopen winter heb ik de bougies verdelerkap en de kabels vervangen. vanavond ga ik afstellen proberen, want dat kan niet goed zijn want nu gaat de motor harder draaien bij het intrappen van de rem. de auto heeft 35000km gelopen alles ziet er nog uit als nieuw.. ik laat nog weten of ik er vanavond uit ga komen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2007 18:32 #677496 door V300 register
heb de auto weer aan de gang gekregen. loopt stationair nu weer als een zonnetje. alleen valt de motor nog steeds stil als je remt in zijn vooruit. als ik de rem in trap of de berg versnelling inschakel. gaat de motor erg staan schokken toerental blijft aardig gelijk. heb iets aan de co gedraaid.
hoe kan het nou dat de auto in zijn achteruit nooit stilvalt als je remt en in zijn vooruit elke keer weer, begin een beetje gek er van te worden:S owja het valt ook op als je de rem intrapt en je laat hem weer los dat het begint te sissen bij de EMVK, daar heb ik een ander opgezet maar bleef het zelfde doen slangen na gekeken niks te vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2007 18:14 #677569 door V300 register
iemand nog tips:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2007 18:57 #677572 door V300 register
hoe hard druk je op de rem?

dat sissen klopt niet; ik denk aan een vacuumlekkage.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2007 14:38 #677619 door V300 register
heb van alles nagekeken kan geen vacuumlekkage vinden. ik pomp een paar keer met de rem. en trap m dan goed in. de motor reageert op het pompen.
en als ik m ingetrapt houdt dan gaat de motor erg staan schudden. berg versnelling het zelfde verhaal. ik ga nog maar een keer kijken naar het vacuum systeem

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC