Startproblemen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2006 23:01 #624863
door V300 register
Startproblemen is gemaakt door V300 register
Vriendin van ons rijdt in vario van mij gekregen. Ik heb hem een maand gehad. Laat ik beginnen met dat hij altijd start. Een hele geruststelling want hij start bijna nooit in een keer bij koude motor. Het gaat niet meer om de "tik" maar niet lekker starten, of motor draait rond en niet aanslaan, soms jankend geluid. Van alles wat. Zorgelelijke mensen komen op haar af maar, starten doet ie altijd.
Zij komt binnen kort deze kant op en ik ga eerst naar starmotor kijken, schoonmaken. Er zitten goede kabels, rotor en bougies in. Wat kan ik nog meer oppakken om het starten van vario goed te laten verlopen. In een keer.
Zij komt binnen kort deze kant op en ik ga eerst naar starmotor kijken, schoonmaken. Er zitten goede kabels, rotor en bougies in. Wat kan ik nog meer oppakken om het starten van vario goed te laten verlopen. In een keer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2006 17:23 #647451
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Startproblemen
elektronisch ontsteking erop sleutellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2006 20:04 #647452
door V300 register
die zit er al standaard op vanaf 1984 ;-)
verder snap ik niet wat het probleem is, maar met repareren van de blijkbaar defecte startmotor, en een grondige onderhoudsbeurt(afstelling kleppen/carburateur) zal het wel weer OK zijn lijkt me.
verder snap ik niet wat het probleem is, maar met repareren van de blijkbaar defecte startmotor, en een grondige onderhoudsbeurt(afstelling kleppen/carburateur) zal het wel weer OK zijn lijkt me.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 09:26 #647453
door V300 register
Ik typ mijn probleem hier ook maar bij onder omdat het dezelfde titel heeft als mijn probleem. Ik heb gezocht in de verschillende topics maar kom nergens dit probleem tegen.
Vrijdag heb ik een tochtje van 15 kilometer gemaakt naar een feestje. Daar heeft mijn 340 sedan vario uit '88 zo'n 3 uur stil gestaan. Ik heb hem toen gestart met de choke helemaal uit. Hij startte moeiteloos en ik kon de choke vrijwel meteen weer helemaal indrukken. Om iemand weg te brengen reed ik toen zo'n 30 kilometer vrij pittig (lange stukken, weinig stoplichten) omdat het rustig op de weg was (twee uur 's nachts). Daar aangekomen zette ik de motor af om even wat in de kofferbak te doen. Toen ik hem daarna weer wou starten lukte dat niet!? De startmotor hoorde ik wel maar de motor sloeg niet aan. Ik snap niet hoe dat kan, de motor is na 30 kilometer toch goed warm!
Affijn, alleen het gaspedaal helemaal intrappen tijdens het starten hielp ook niet. Toen even gewacht, choke uitgetrokken en met een gaspedaal helemaal in startte hij uiteindelijk toch. Ik dacht dat dit misschien eenmalig was, maar vanmorgen kreeg ik mijn volvo na een dag stilstand ook met geen mogelijkheid aan de praat.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe het te voorkomen is ??
Vrijdag heb ik een tochtje van 15 kilometer gemaakt naar een feestje. Daar heeft mijn 340 sedan vario uit '88 zo'n 3 uur stil gestaan. Ik heb hem toen gestart met de choke helemaal uit. Hij startte moeiteloos en ik kon de choke vrijwel meteen weer helemaal indrukken. Om iemand weg te brengen reed ik toen zo'n 30 kilometer vrij pittig (lange stukken, weinig stoplichten) omdat het rustig op de weg was (twee uur 's nachts). Daar aangekomen zette ik de motor af om even wat in de kofferbak te doen. Toen ik hem daarna weer wou starten lukte dat niet!? De startmotor hoorde ik wel maar de motor sloeg niet aan. Ik snap niet hoe dat kan, de motor is na 30 kilometer toch goed warm!
Affijn, alleen het gaspedaal helemaal intrappen tijdens het starten hielp ook niet. Toen even gewacht, choke uitgetrokken en met een gaspedaal helemaal in startte hij uiteindelijk toch. Ik dacht dat dit misschien eenmalig was, maar vanmorgen kreeg ik mijn volvo na een dag stilstand ook met geen mogelijkheid aan de praat.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe het te voorkomen is ??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 11:27 #647454
door V300 register
hoe staat het met preventief onderhoud?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 11:43 #647455
door V300 register
Ik heb de auto sinds maart dit jaar. Ik heb toen meteen de bougies gecontroleerd (waren goed), carburateur vastgedraaid, luchtfilter gecontroleerd (was ook goed), tachorelais vervangen. Ook is er een slang vernauwd (de motor kreeg teveel valse lucht ?!) omdat de motor wat onrustig stationair liep.
Hij start normaal altijd meteen zij het met de choke volledig uitgetrokken (ook met warm weer).
Hij start normaal altijd meteen zij het met de choke volledig uitgetrokken (ook met warm weer).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 13:38 #647456
door V300 register
het verhaal van de startproblemen heeft eigenlijk niet zoveel te maken met de variomatic, vandaar is het verplaatst naar het topic techniek 1400.
punten om naar te kijken zijn o.a. de kwaliteit van de bougiekabels en verdelerkap/rotor. goed kans dat je met wat vocht op de kabels een slechte start hebt.
eventueel kun je dit testen bij draaiende motor, s'avonds of in een donkere ruimte, met behulp van een plantenspuit (nevelaar) als je waternevel op de bougiekabels spuit kan het zijn dat je de vonken ziet overspringen. dat is het teken dat dit hele spel vervangen moet worden.
punten om naar te kijken zijn o.a. de kwaliteit van de bougiekabels en verdelerkap/rotor. goed kans dat je met wat vocht op de kabels een slechte start hebt.
eventueel kun je dit testen bij draaiende motor, s'avonds of in een donkere ruimte, met behulp van een plantenspuit (nevelaar) als je waternevel op de bougiekabels spuit kan het zijn dat je de vonken ziet overspringen. dat is het teken dat dit hele spel vervangen moet worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 14:51 #647457
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 19:30 #647458
door V300 register
Hmm dat ie vanmorgen niet wou starten kwam denk ik omdat ik de choke niet had moeten gebruiken. Hij startte net namelijk wel, maar zo gauw ik het gaspedaal iets aanraakte sloeg hij alweer af. Het rook ook lekker naar benzine onder de motorkap.
Nu snap ik alleen nog niet hoe het kon dat ie niet meer starten wou na zo'n redelijk lange rit.
Nu snap ik alleen nog niet hoe het kon dat ie niet meer starten wou na zo'n redelijk lange rit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2006 19:41 #647459
door V300 register
met warme motor moet je de choke eigenlijk niet gebruiken... dat zal het wel zijn.
laat je nog even weten wat het resultaat van de plantenspuit test is?? (toch wel interessant om nog ff te doen)
laat je nog even weten wat het resultaat van de plantenspuit test is?? (toch wel interessant om nog ff te doen)
Moderators: Mark Smeets