Luidsprekers achterin en brandstoffilter
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-09-2008 22:59 #627908
door Wouter Borsje
Luidsprekers achterin en brandstoffilter is gemaakt door Wouter Borsje
Hoi Volvo liefhebbers!
Ik heb twee vragen, te weten:
Weten jullie ook welke maat de luidsprekers hebben die in de achterstijlen van de 3 deurs gemonteerd kunnen worden?
En verder vroeg ik me af waar het brandstof filter precies zit.
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr; Wouter.
Ik heb twee vragen, te weten:
Weten jullie ook welke maat de luidsprekers hebben die in de achterstijlen van de 3 deurs gemonteerd kunnen worden?
En verder vroeg ik me af waar het brandstof filter precies zit.
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-09-2008 23:38 #727864
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
volgens mij zijn die 10 cm..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 01:06 #727868
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
10 inch woofers monteren, altijd leuk! (ik heb/had 10"ers onder m'n achterbank:D)
brandstoffilter heb je bij een af-fabriek versie b14.4 op 2 plekken:
a in de brandstofpomp bij de motor
b aan de voorzijde van de carburateur tov de auto, 6kant dop tbv sleutel 14 of 15, met een zeefje hierachter.
een extra filter plaatsen in de leiding brandstofpomp>carburateur heb ik er naderhand bij gedaan als extra controle/filtering.
brandstoffilter heb je bij een af-fabriek versie b14.4 op 2 plekken:
a in de brandstofpomp bij de motor
b aan de voorzijde van de carburateur tov de auto, 6kant dop tbv sleutel 14 of 15, met een zeefje hierachter.
een extra filter plaatsen in de leiding brandstofpomp>carburateur heb ik er naderhand bij gedaan als extra controle/filtering.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 09:17 #727871
door Doeke Dobma (GAST)
Hiervoor heb je echter wel heel speciale opbouwringen nodig...
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
habie12;68304 schreef : volgens mij zijn die 10 cm..
Hiervoor heb je echter wel heel speciale opbouwringen nodig...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 10:59 #727874
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
@Anjo, duidelijk antwoord voor wat betreft de brandstoffilters, tot nu toe ben ik altijd gewend geweest met brandstoffilters die in de leiding zaten.
Moeten deze twee filters ook zo af en toe gereinigd/vervangen worden?
Maarre 10" woofers, nehh dat gaan we maar niet doen, actief subje in de kofferbak doet z'n werk goed genoeg hoor. ( ben niet zo van het " sound pressure untill your ears bleed out off pleasure" ) :groovy:
Misschien dat ik achterin ook nog een paar luidsprekers wil gaan plaatsen, maar dan dus een paar die in de originele openingen passen.
Gr; Wouter.
Moeten deze twee filters ook zo af en toe gereinigd/vervangen worden?
Maarre 10" woofers, nehh dat gaan we maar niet doen, actief subje in de kofferbak doet z'n werk goed genoeg hoor. ( ben niet zo van het " sound pressure untill your ears bleed out off pleasure" ) :groovy:
Misschien dat ik achterin ook nog een paar luidsprekers wil gaan plaatsen, maar dan dus een paar die in de originele openingen passen.
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 11:13 #727876
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
het filtertje in het carburateur kun je zonder probleem reinigen, die in de brandstofpomp kun je beter laten zitten omdat die pakking vaak aardig verweerd is zeg maar, als je dat filter reinigt loop je het risico dat de pomp daar gaat lekken. makkelijker is een extra filter plaatsen in de leiding brandstofpomp>carburateur en die elke kleine beurt vervangen.
ik ga proberen of ik in die ruimte bij de C-stijl 6x9" speakers kan plaatsen, dezelfde als die ik nu naast m'n achterbank heb zitten:) maar bij mij gaat alle audio er voorlopig even uit op die 2 speakers na, ik heb de laatste tijd veels te vaak een fluittoontje in m'n oren. op 't werk loop ik nu ook continue met aangemeten oordoppen in.
ik ga proberen of ik in die ruimte bij de C-stijl 6x9" speakers kan plaatsen, dezelfde als die ik nu naast m'n achterbank heb zitten:) maar bij mij gaat alle audio er voorlopig even uit op die 2 speakers na, ik heb de laatste tijd veels te vaak een fluittoontje in m'n oren. op 't werk loop ik nu ook continue met aangemeten oordoppen in.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 18:08 #727900
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
Wouter, je weet wel dat er achter de panelen in de C-stijl een 'voorgezaagd' gat zit voor luidsprekers? Een ovaal gat welteverstaan. Uiteraard precies de eigenzinnigheid van Volvo: de originele speakers passen het best...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2008 23:26 #727925
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
@Joost: Ja dat die "uitsparingen" er zitten weet ik, vraag me alleen af welke maat luidsprekers er in horen.
@Anjo; heb vandaag de "koektrommel" er af gehad en dus meteen even het filtertje eruit gehaald en schoongemaakt.
Als je echt de hele dag een fluittoon hoort is dat absoluut niet goed nee...
Gr; Wouter.
@Anjo; heb vandaag de "koektrommel" er af gehad en dus meteen even het filtertje eruit gehaald en schoongemaakt.
Als je echt de hele dag een fluittoon hoort is dat absoluut niet goed nee...
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2008 00:36 #727932
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
in de uitsparingen hoort een speaker van de maat 4x6 inch
oftewel 10x15cm
veel merken leveren deze als custom-fit
gr ronald
oftewel 10x15cm
veel merken leveren deze als custom-fit
gr ronald
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 10:56 #727939
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Luidsprekers achterin en brandstoffilter
Overigens is dat metaal erg dun; je kunt er zo een stukje uithalen. Is niet mooi en de plastic afdekpanelen moet je dan ook extra uitsnijden maar het k?n wel.
Moderators: Mark Smeets