kachel blower
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-12-2007 20:03 #626839
door V300 register
kachel blower is gemaakt door V300 register
Mijn blower doet plots niets meer. Aleen hoor je wat schakelen in stand 3 er is dus wel spanning Ik weet dat er al wat over geschreven is maar ik kom er even niet uit. Er wordt gesproken over een bimetaaltje die defect zou zijn maar wie weet waar die zit. Help!!! in deze dagen niet echt fijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-12-2007 21:49 #693615
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel blower
Dat bimetaaltje is denk ik de kachelweerstand. Die heeft volgens mij alleen betrekking op de standen 1 en 2. Dat denk ik omdat zekering 12 (25A) alleen voor de maximale stand is en zekering 19 (16A) alleen van de standen 1 en 2. Controleer in ieder geval de zekeringen. Zekering 12 is ook van de remlichten en de radio.
De kachelweerstand zit bij jouw auto in het kachelhuis verstopt. Om erbij te kunnen, moet je hem volgens mij geheel demonteren. Bij mijn auto uit 1984 hoef je alleen de bovenste klep te verwijderen en je ziet hem al zitten.
Waarschijnlijk zijn bij jou de koolborstels van het motortje versleten. Dan kan je het beste de hele unit vervangen. Dat is een vrij gemakkelijk klusje.
De kachelweerstand zit bij jouw auto in het kachelhuis verstopt. Om erbij te kunnen, moet je hem volgens mij geheel demonteren. Bij mijn auto uit 1984 hoef je alleen de bovenste klep te verwijderen en je ziet hem al zitten.
Waarschijnlijk zijn bij jou de koolborstels van het motortje versleten. Dan kan je het beste de hele unit vervangen. Dat is een vrij gemakkelijk klusje.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-12-2007 22:37 #693622
door V300 register
bedankt voor je reply maar wat bedoel je met de unit, alleen de motor of alles incl het hele huis?? want dat lijkt een hele klus. Maar als ik direct 12V aansluit op de stekker van de motor loopt tie op volle toeren. Dus dan denk niet de koolborstels
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-12-2007 23:46 #693627
door V300 register
Ik bedoel inderdaad de hele unit.
Als de motor het prima doet, dan heb je ergens een slecht contact.
Als de motor het prima doet, dan heb je ergens een slecht contact.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2007 00:01 #693630
door V300 register
niet-werken in stand 3 kan ook door de weerstand komen, dat was volgens mij het resultaat van iemand anders met gelijk probleem.
het is dus zowieso nodig om de 'bak' uit de auto te schroeven, weet je hoe dit werkt?
als de 'bak' eruit is kun je eenvoudig die clipjes rondom loswippen en dan heb je 2 helften, daar zit dan het defecte onderdeel.
het is dus zowieso nodig om de 'bak' uit de auto te schroeven, weet je hoe dit werkt?
als de 'bak' eruit is kun je eenvoudig die clipjes rondom loswippen en dan heb je 2 helften, daar zit dan het defecte onderdeel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2007 00:09 #693633
door V300 register
Ik weet (nog ) niet hoe de " bak" er uit moet. ik heb nog niet gekeken hoe dat zit maar als je een advies hebt houd ik mij aanbevolen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2007 00:15 #693634
door V300 register
via het gat waar de lucht naar binnen gaat, moet je 1 bout losdraaien.
volgens mij sleutel 13.
daarnaast moet je langs de buitenkant van de bak nog een aantal schroeven losdraaien (kruiskop).
weet niet precies hoeveel maar dat zijn er 4 of 5 dacht ik.
als je dan ook het stekkertje los haalt tussen draadboom en deze kast, kun je hem er zo in 1 keer uit pakken.
volgens mij sleutel 13.
daarnaast moet je langs de buitenkant van de bak nog een aantal schroeven losdraaien (kruiskop).
weet niet precies hoeveel maar dat zijn er 4 of 5 dacht ik.
als je dan ook het stekkertje los haalt tussen draadboom en deze kast, kun je hem er zo in 1 keer uit pakken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2007 00:20 #693635
door V300 register
lijkt makkelijk en ga het komende weekeinde proberen. bedankt voor het advies
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2007 00:22 #693636
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic kachel blower
Voor het vervangen van de kachelweerstand hoef je alleen het bovenste plaatje er van af te halen en daar zit ie onder. Bij oude type kachels zit dat iets anders.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2007 09:59 #693642
door V300 register
wat jij zegt geldt voor de 2e type kachels. dat is dus 1981-1985/1986.
na 1985/1986 moet je het doen zoals hierboven al beschreven.
na 1985/1986 moet je het doen zoals hierboven al beschreven.
Moderators: Mark Smeets