radio veroorzaakt lekstroom
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb per zekering gemeten en steeds was er een lekstroom van 60mA. Ik verdacht de radio, omdat die ook aan kon zonder de contactsleutel om te draaien. Echter, zelfs als ik de zekering van de radio eruit haalde, dan gaf de multimeter nog steeds 60mA aan. Daarna heb ik de radio losgekoppeld en toen mat ik nog maar 4mA. Dat lijkt me een acceptabele lekstroom voor een auto zonder alarm. Er zit immers ook een klokje in.
Ik heb de radio nu maar even losgekoppeld gelaten, omdat er alleen maar een rode (plus) en zwarte (min) draad zit. Ik denk dat ik een draad van het contactslot naar de radio moet trekken, maar misschien ligt het aan de radio zelf. Het is een originele Volvoradio met cassette. Wie heeft een tip?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Voor de voeding ligt er een zwarte en een rode draad. De enige andere is voor de antenne. Ik zal eens wat foto's maken,
Bij mijn 340 GL special zat dat beruchte stekkertje met dubbele verbindingen. Daarin zaten dus wel plus, massa en contact draden.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik zou bij de antenne gaan meten of daar ook uitzendspanning op staat. Kan goed zijn dat de stroom daar naartoe lekt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
:confused: :rolleyes: :eek:Erik;24513 schreef : Je moet even kijken of er misschien een geheime zender in de radio zit. Deze nemen nogal wat stroom. Het kan zijn dat je in de gaten word gehouden door de geheime dienst
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;24513 schreef : Je moet even kijken of er misschien een geheime zender in de radio zit.
Ik vermoedde al zoiets.
- V300 register
- Verbannen
-
bodejodel;24523 schreef : :confused: :rolleyes: :eek:
Whahaha, precies de goeie reactie op zo'n uitspraak
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had al eens vaker die auto een week lang niet gebruikt en dan wilde hij best starten. De laatste keer stond ie 6 dagen stil en was de accu leeg. Misschien had ik daarvoor alleen korte ritjes gereden en was de accu te weinig bijgeladen.
Wat is een acceptabele lekstroom?
Is het anders verstandig de accu los te koppelen als ik verwacht een aantal dagen niet te gaan rijden?
- V300 register
- Verbannen
-

Je kan de massasleutel natuurlijk ook onder de motorkap hebben zitten, dan is het geen probleem. Je mag die van mij wel hebben