schroeven trillen los
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben met mijn spruitstuk carburateur bezig, en hoe heet dat spul waar je een beetje op een schroefje doet en dat die niet meer lostrilt.
Bij de bouwmarkt kreeg ik hennep, maar ja dat vliegt bij die hitte meteen in de fik dus zei ik houw dat maar.
Ze wisten het veder ook niet. Het is een zwaar simpele vraag ik weet het maar goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De enige manier waarop spruitstukmoeren niet lostrillen is om ze op rek te monteren met ringen eronder. De hitte zorgt namelijk dat:
- loctite smelt en zijn werking verliest binnen 10 seconden na het starten van de motor
- nylock moeren met nylon ringen houden het misschien 5 seconden langer uit
- hennep etc is alleen om schroefdraad af te dichten, zodat er geen water langs kan lekken; dat helpt verder niet om de draadeinden op zijn plaats te houden.
bij moderne auto's hebben ze speciale moeren waar een zaagsneetje in zit, zodat de laatste winding verbogen is t.o.v. de rest van de moer. De klemkracht blijft een beetje intact, ook bij hoge temperaturen. Dat voorkomt iig dat de moer er helemaal af loopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
draai je de moeren rechtstreeks tegen het spruitstuk aan krijg je de 'kruipende' werking van het krimpende en rekkende metaal direct op de moeren, en zullen ze zeker loslopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;114182 schreef : vlakke ringen zodat de moeren niet direct aanliggen op de delen van het spruitstuk, maar er dus nog wat tussen zit.
draai je de moeren rechtstreeks tegen het spruitstuk aan krijg je de 'kruipende' werking van het krimpende en rekkende metaal direct op de moeren, en zullen ze zeker loslopen.
Ik zou er net veerringen onder leggen Wouter, dan trilt het helemaal niet meer los!
Bij mij zitten er nu Nylon borgmoeren op en ik heb ze laatst geinspecteerd en ze zien er nog altijd helemaal gaaf uit en geen tekenen van slijtage door de warmte!
Zo warm wordt de voet van de carb niet, dus met borgmoeren lukt het ook gewoon naar mijn mening hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet niet of loctite ook niet hittebestendig is, heb ik nooit opgeled tot nu toe.
veer of kartelringen zijn ook een goede optie denk ik maar ik zou Thon niet zijn als ik niet zelf ook eens een zelfborgende moer zou hebben gemaakt.
Mij lukte het prima maar sommige mensen hier zullen hun wenkbrauwen fronsen!
Je neemt een drevel (die loopt iets taps toe)
Zet deze omhoog in de bankschroef (punt omhoog)
schuif de moer over de punt.
dan een klein pijpje, pijpsleuteltje of iets dergelijks er bovenop
Een tik met de hamer
moer er weer af en zie daar de laatste winding van het schroefdraad is iets ontzet en werkt daardoor borgend:fEen paar keer proberen, niet teveel beschadigen dan gaat het draadeind ook kapot.:woops:
Als je de moer gebruikt wel eerst beginnen met opdraaien van het onbeschadigde schroefdraad en dan gaat die pas later zwaarder draaien en borgend dus. Er zullen vast wel bezwaren zijn maar mijn zelfgemaakte borgmoeren werken ook en zijn zeker hittebestendig en in combinatie met veerringen een ijzersterke hittebestendige combinatie.:lol:
Voorzichtig blijven doen!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.