340 Winter Special
- V300 register
- Verbannen
-
Deze 340 1.7 DL Winter Special kwam ik laatst ook al eens tegen op marktplaats. Leuke uitvoering waar ik het bestaan nog niet van wist. Sowieso, wat is er eigenlijk DL aan deze auto? Het lijkt meer op een GL
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
De 340 van mijn overbuurman is ook een DL maar heeft wel een GL interieur en mooie striping op de auto, dus eigenlijk ook een Special.
Heb bij hem het type plaatje nagekeken en het interieur klopt. En staat bij de RDW wel degelijk als een DL.
Zo zijn er wel meer van dat soort "Specials"
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo360glt;244757 schreef : ja deze bestaan echt, ik heb ze nog verkocht op de rai destijds. in die tijd was een striping, wieldoppen en bumpers in de kleur al voldoende om een nieuwe uitvoering te creeren. geweldig toch die eenvoud. nu moet ik offertes maken voor auto's van 4 pagina's!
Dat is prachtig inderdaad!
Ik weet nog de 440 Nordic die ik een tijdje heb gehad; een vrij kale 440 waar toevallig wat mistlampen en stoelverwarming op zaten. (op de cvt-bak na was dat overigens wel een heerlijke auto.
Maar het kan eigenlijk nog erger, ik heb toevallig afgelopen zaterdag een Chevrolet Evanda van ''slechts'' 11 jaar oud gekocht, full option! Dat wil zeggen alle mogelijke toeters en bellen zitten er op, alles is standaard behalve het schuif/kanteldak :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;244761 schreef :
Maar het kan eigenlijk nog erger, ik heb toevallig afgelopen zaterdag een Chevrolet Evanda van ''slechts'' 11 jaar oud gekocht, full option! Dat wil zeggen alle mogelijke toeters en bellen zitten er op, alles is standaard behalve het schuif/kanteldak :humor:
Jij springt, qua auto's, ook van de hak op de tak, he?

- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;244763 schreef : Jij springt, qua auto's, ook van de hak op de tak, he?
Dat valt eigenlijk best mee hoor Wim. De 340 Millionaire heb ik nu 6 jaar, de 340 GL Special 4 jaar en met de Camaro hobby ik intussen ook alweer bijna 3 jaar aan. Ik vond dat zelf eigenlijk heel netjes

Ik had een Fiat Panda om goedkoop naar het werk te kunnen rijden, maar helaas voldeed die niet omdat ik redelijk veel last van rugpijn heb. Vandaar dat ik had besloten er financieel een keer goed tegenaan te klappen en een jonge gebruikte auto te kopen. Compacte luxe auto's, zoals vroeger een 340/360, zijn tegenwoordig moeilijk te vinden (alles moet blijkbaar harde stoelen en harde vering hebben zodat je maar goed hard de bocht om kunt) dus dan kom je vanzelf bij een flinke D-segmenter uit en ook dan is een comfortabele nog lastig.
Het nadeel is wel dat er nu eigenlijk een hobby-auto moet verdwijnen, het geld is er op zich wel maar de tijd niet... Het wordt de keuze tussen de Camaro en de 340 GL Special... Ik hoop het niet, maar helaas lijkt het er op dat de keuze voor mij gemaakt wordt. De automaat van de 440 van mijn broer begint de laatste tijd wat rauw en abrubt te schakelen bij weinig gas. Natuurlijk eerst eens kijken wat er aan de hand is, maar anders moet die wagen misschien vervangen worden. Dan zou de 340 op zich een goede auto voor hem zijn mits er stuurbekrachtiging kan worden ingebouwd.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wijs hem ook even op onze club en het forum als je wilt? Zou ontzettend leuk zijn om hier wat van die auto terug te zien.