(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Chinees gereedschap

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2015 12:09 #633858 door V300 register
Chinees gereedschap is gemaakt door V300 register
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat chinees gereedschap via diverse chinese webwinkels bijzonder goedkoop kan zijn.

Zo had ik een momentsleutel van 65 cm voor 22 euro op de kop getikt. Dat gaat nergens over. Nu kun je natuurlijk wel vraagtekens stellen bij de kwaliteit van het gereedschap, en dat lijkt me zeer terecht maar voor hobbymatig gebruik denk ik dat dit een veel betere oplossing kan zijn, dan veel duurder gereedschap. De momentsleutel woog meer dan 1 kg. Echt troep kan het dan toch niet zijn? Althans niet voor dat geld.
Wel stel ik vraagtekens of de stand die ik aflees ook de juiste is. Zou ik dat willen weten zou ik dat moeten testen met een sleutel waarvan ik zeker weet dat deze de goede stand aangeeft.

Wel moet je goed zoeken, en zoekopdrachten in het Engels vertalen, maar het loont zeker de mogelijkheid om eens te kijken naar deze nieuwe mogelijkheid.

Ze hebben bijzonder veel. Stel je zoekt een camera om de kwaliteit van je kokerbalken te bekijken. Dan kijk ik eerst in NL en vervolgens bij de chinees. Als dat dan factor 3 verschilt ga je serieus twijfelen....

Maar let wel op, de kwaliteit kan tegenvallen. En soms zijn de specificatie hoger dan ze daadwerkelijk in het echt zijn. En soms moet je ook invoerrechten betalen. Maar toch....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2015 15:23 #959278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Chinees gereedschap
Als je drie keer wilt betalen voor hetzelfde gereedschap is het best een goede optie. Ik ben van mening dat je beter iets meer kan uitgeven en er daarna jaren plezier van hebt zonder er naar om te kijken. Hoeft niet mega duur gereedschap te zijn, maar wel iets wat een tijdje mee gaat.

Als het inderdaad enkel om eens in de maand een schroefje vast te draaien is kan het prima af met goedkoop spul.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-11-2015 15:32 #959279 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Chinees gereedschap
Een moment sleutel van 1 Kg, en dan moet het wel goed spul zijn?

Ik denk dat het gewicht van gereedschap geen relatie heeft tot de kwaliteit ervan.

Misschien komt er best wel aardig spul uit China als je goed oplet wat/waar etc, toch houdt ik het voorlopig liever op de Duitse merken..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2015 18:39 #959284 door V300 register
Krijg je daar ''samba-bij'' :+

Er komt best leuk spul uit China hoor. Ik heb een accuboormachine en een wannabe-dremel die daar zijn geproduceerd, en dat is eigenlijk best ferm spul. Zo ferm dat het er zelfs op staat :D
Dat zijn best wel leuke machines, waar ik zeer tevreden over ben voor hobbymatig gebruik. Echter, dat zijn niet de kiloknallers. Voor zo'n boormachine betaal je ?150 waar de Bosch of Makita variant ?220 moet kosten met een accu minder, en ook zo'n multitool kost ?50 terwijl de allergoedkoopste vergelijkbare ?15 moet kosten en de echte dremel ?90...

In mijn ervaring moet je gewoon geluk hebben met Chinees spul. Er is heel leuk spul te koop, maar daar betaal je voor. Ik heb het gereedschap dan liever een keer vast dan dat ik op de gok wat bestel (incl. invoerrechten, verzendkosten en die ellende).
Tip van de dag, als je van buiten Europa spullen laat komen dan kun je tot ?150 inclusief verzendkosten bestellen zonder invoerrechten te betalen. Ook kun je voor meer geld kopen zonder invoerrechten te betalen, maar dan loop je het risico dat je pakket onderschept wordt door de douane. De boete die je dan betaald is niet grappig, en maakt bestellen in China (of de VS) ineens totaal oninteressant.
Beter bestel je in Spanje of Griekenland. Daar koop je voor een euro veel meer dan hier, en betaal je geen invoerrechten. Dat kan ooit ontzettend interessant zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2015 19:55 #959286 door V300 register
Ow dat had ik er nog niet bijgezet. Namaak, niet doen. Tenzij je het leuk acht om boetes van minimaal 400 euro te betalen.

Hoewel de kans klein is dat ze dat pakket er uit halen, stel dat heb je een probleem. En het klopt wat hier staat. Er is leuk spul te koop, maar je moet ook geluk hebben. En ja, dan kan het echt heel erg goedkoop zijn...

Die momentsleutel van mij die voelt ook gewoon stevig aan. Dat kan nooit in NL voor dat geld. Maar ja, zoiets is inderdaad voor een paar keer per jaar een schroefje losdraaien. Ik had er echt zo mijn poelie mee losgedraaid in 1 keer. Dat ging echt heel snel. Terwijl ik dat met een sleutel van 30 cm niet voor elkaar kreeg.... Hij zei dus niet krak dat ik ineens met 2 stukken zat of zo... Het is wel een ouderwetse momentsleutel, zo een met een wijzer. De gewone hebben ze ook maar zijn duurder.

Waar je ook op moet letten is dat hetzelfde product bij de ene Chinees 2 keer zo duur kan zijn als precies hetzelfde product bij de andere chinees. Maar ja dat is in nederland ook he.
Verzendkosten zijn meestal all in maar dat geld niet voor de invoerrechten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2015 21:20 #959291 door V300 register
Chinees of niet, waarom zou je iets losdraaien met een momentsleutel? Daar is dat ding toch helemaal niet voor gemaakt.

Met een momentsleutel met wijzer is in principe ook niks mis. Ik heb er ook een, gekregen van opa, uit de goede oude tijd. Persoonlijk vind ik die momentsleutel prettiger dan een moderne variant. Het nadeel is natuurlijk de nauwkeurigheid...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2015 23:20 #959295 door V300 register
en gewoon controleren met een bagage weger voor je (hand) bagage .
stift in de bankschroef ,instellen op gewenste waarde dan trekken via de weger en aflezen als je de tik hoort corrigeren voor de lengte van de sleutel en je weet of de ingestelde waarde juist is

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2015 10:08 #959296 door V300 register
Ik denk dat ik binnenkort toch weer lid wordt, dus kan ik hem een keer meenemen naar een sleuteldag. Stel dat de stand daadwerkelijk redelijk klopt, dan is zoiets echt een aanrader. Bedoel 22 euro, wat is dat nu?

Als ik het goed heb begrepen, (dat vertelde iemand mij) kun je met een ouderwetse momentsleutel wel los en vast draaien, sterker nog dan geeft hij ook nog eens de stand aan met de kracht waarop je dat doet, maar als je dat bij een moderne doet, dan klopt de afgelezen stand daarna niet meer....

Een ouderwetse sleutel tikt niet he, die geeft enkel een stand aan. Het is de bedoeling dat je dan zelf stopt....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2015 10:36 #959297 door V300 register
Ik bestel geregeld spul vanuit china, maar gereedschap hoort daar niet bij.
Dat vertrouw ik gewoon niet genoeg. Elektronica daarentegen... tegenwoordig vaak vrij redelijk van kwaliteit, of van een dusdanig lage prijs dat je rustig 2 of 3 kan bestellen en de niet-werkende units kan wegmikken, en dan nog steeds goedkoop uit zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2015 14:05 #959301 door V300 register
Merk is trouwens bosi tools. Dat is een heel goed merk... In die zin voor de prijs he. Niet overdrijven. Maar twijfel nu wel, is de Chineese BOSI ook de echte BOSI.... Zou kunnen van wel, maar.... ze maken daar veel na. Of het is gewoon een chinees merk. In dat geval, ze verkopen het hier ook gewoon, alleen veel duurder!

Als het echt namaak is hebben ze bij de post echt niet opgelet. Het is gewoon in de orginele doos verzonden, met een adressticker erop. Je kon dus zo zien wat erin zat....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC