spuitwerk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 17:39 #630170 door V300 register
spuitwerk is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik ben er achter gekomen dat als je spuitwerk wilt doen en je wilt dat mooi doen, je hebt beste niet de motip spuitbussen kunt kopen hoewel deze een redelijk resultaat geven kan het nog veel beter.
Stukken beter.
Zelf heb ik in den bosch mijn verf gehaald voor 18 euro per spuitbus, dit is dan op kleur nummer gemaakt. Deze spuitbussen staan veel en veel beter onder druk dan de motip spuitbussen en dat niet alleen, ze dekken ook veel sneller. Dat zijn dan van die colormatic spuitbussen die je op kleur kunt laten maken.

Wat ook een nog beter resultaat geeft bij effe lak, is niet 2k aflak gebruiken maar gewone basislak en dit niet met 1k aflak af te werken maar met 2k.
Deze bussen 2k zijn ook 18 euro, maar je moet er wel opletten dat wanneer je 2k in spuitbussen koopt die je ook door de spuitbussen boer laat vullen deze beperkt houdbaar zijn. Je kunt ook 2k spuitbussen kopen die langer houdbaar zijn, die je dan zelf moet mengen. Echter zit hier minder in, en zijn ze veel duurder.

Ik ben er nu helemaal klaar mee, en ik kan er wel foto,s van maken het enigste jammere is dat ik geen foto,s van van te voren heb... Dan zie je pas echt wat voor wrak het was.

Ik had voor 1 deur spuiten nodig: 1.5 spuitbus basislak 1 spuitbus grondverf en 0,5 spuitbus 2k lak. Kosten 25 euro, voor 1 deur. Dat valt dus erg mee. Maar ik heb ze alle 4 gespoten, plus kofferpak en scherm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 17:42 #826760 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic spuitwerk
Het gaat n?g beter als je een spuitpistool aanschaft die je aansluit op een compressor.

Ik ben dat aan het overwegen voor m'n 345 omdat daar behoorlijk spuitwerk aanzit (linker zijkant, neus). Ook was ik van plan om dan bij een schadehersteller lak te bestellen. Niet op kleurcode, maar een "true-color-scan" (of hoe heet dat) van de lak van je auto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 17:46 #826761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spuitwerk
40 euro moet het zijn trouwens... per deur. Ja compressor is zeker veel gemakkelijker, voor het geen wat ik heb gedaan had ik dat zeker moeten doen! Nu is het wel zo dat die colormatic spuitbussen (volgens het etiket zeg er ik erbij) een spuitstraal als een compressor afgeven. Bij motip is de straal veel zwakker.

Met een compressor ben je tevens veel goedkoper uit. Alleen als je maar 1 deur wilt spuiten is dat ook overdreven tenzij je er 1 hebt staan.

Je zou een compressor kunnen huren en hetzelf doen. Wat ik wel raar vind, is dat ik bijna geen kleurverschil kan zien! Maar dat is normaal gesproken altijd wel het geval. Denk dat het kleur afhankelijk is,.

Waar je thuis mee zit is een gruwelijke stofbende, want buiten spuiten gaat niet. Ik wou het eerst een kennis van mij laten doen, maar die handigert is failliet gegaan.... Dat is jammer want die wou het zowat voor niks doen. Ik heb het toen zelf moeten doen. En weet je wat het is ik stond overal voor aap met die wagen. Moet je die volvo eens zien, of ik werd nagekeken. Ik kan me voorstellen dat je denkt ja ja... Mensen die mijn wagen 1 keer gezien hebben geloven het meteen....
Kortom het moest wel wat het oog wil ook wat.

Dat resultaat zie je trouwens wel erg goed. Bij mij was heel de lak zwart en dof geworden met allerlei beschadigingen. Het zag er niet meer uit.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 18:30 #826767 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic spuitwerk
niet zomaar een compressor hea...

er moet zowieso een hele goede vocht/olie afscheider op zitten (volgens fabrieksopgaaf geschikt voor spuitwerk) en een inhoud van ca 100 liter hebben anders heb je er helemaal niets aan!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 18:44 #826770 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic spuitwerk
Oh? Dus mijn compressor op wieltjes van 80 liter met simpele filtering gaat niet werken? :( Heel raar....;)

Voor degene die wel een compressor hebben die dat aan kan! Ik heb nog een mooi olievernevelaar van Festo liggen! Dan roest je verf tenminste niet! ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 18:57 #826772 door 16673-dummy

AvdAkker;140910 schreef : niet zomaar een compressor hea...

er moet zowieso een hele goede vocht/olie afscheider op zitten (volgens fabrieksopgaaf geschikt voor spuitwerk) en een inhoud van ca 200 liter hebben anders heb je er helemaal niets aan!

Preciezelijk.

Overigens hoort die afscheider toch op het spuitpistool en niet op de compressor zelf?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-04-2010 19:05 #826773 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic spuitwerk
Wij hebben eentje op wieltjes, maar ik durf de inhoud niet te zeggen.
Maar daar is al veelvuldig mee gespoten en werkt goed...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 19:15 #826775 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic spuitwerk
hoe lichter je pistool hoe beter, de vocht/olieafscheider zit dus aan de compressor gemonteerd op de uitgaande drukleiding

ik was mbt de liters wellicht iets te enthousiast, met spuiten gebruik je geen 8 bar natuurlijk:+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 19:17 #826776 door 16673-dummy
Dus eigenlijk "voor" het spuitpistool?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-04-2010 19:20 #826777 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic spuitwerk

AvdAkker;140918 schreef : ik was mbt de liters wellicht iets te enthousiast, met spuiten gebruik je geen 8 bar natuurlijk:+

Die 200 liter is niet de inhoud van die tank volgens mij, maar als je alle gecomprimeerde lucht eruit laat onder 1 bar druk, de inhoud die je dan krijgt?
Want die van ons kan wel tot 6 of 8 bar :yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC