Heel even afreageren!
- V300 register
- Verbannen
-
Wil ik net 'even' de remleiding aan verwisselen.. krik ik de wagen via de kriksteun.. hoor ik "KRAK".
Breekt de kriksteun royaal af!
Ik kan de wagen zo niet fatsoenlijk door de APK krijgen verwacht ik. Zeker niet omdat mijn laskunsten nog niet tot dusdanig gevorderd zijn dat ik een kriksteun kan reconstrueren.
Dan maar eens even marktplaats afstruinen!
Dat was het..
Gegroet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Probeer eens beunplekje in de buurt te vinden. Die kunnen je er gegaradeerd mee helpen.
Bij mij waren ze ook afgebroken. Gewoon en plaatje gemaakt, de boel goed schoongemaakt en over de kriksteun heen gelast. Voil? hij was weer APK en krik-waardig.
Kortom: niet te snel een andere wagen kopen!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De krikpunten dienen namelijk deugdelijk te zijn bevestigd.
Sterker nog: je kunt, als ik me niet vergis, beter het gehele krikpunt weghalen, dan is hij weer wel APK waardig. Dit durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.
Opzich wel zo'n veilige eis. Stel dat je de auto verkoopt aan iemand, hij zet hem op een krik, gaat eronder liggen en *krak*............ Geen leuke gedachte.
- V300 register
- Verbannen
-
die zijn alleen voor nood om een wieltje te wisselen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;55053 schreef : Jep, het is inderdaad afkeur.
De krikpunten dienen namelijk deugdelijk te zijn bevestigd.
Sterker nog: je kunt, als ik me niet vergis, beter het gehele krikpunt weghalen, dan is hij weer wel APK waardig. Dit durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.
Opzich wel zo'n veilige eis. Stel dat je de auto verkoopt aan iemand, hij zet hem op een krik, gaat eronder liggen en *krak*............ Geen leuke gedachte.
wat je nu zegt is ook niet arbo-proof. als een auto op de krik staat moet je er zowieso niet onder gaan liggen, eerst assteuntjes eronder zetten en bij assteunen aan 1 kant de andere wielen blokkeren(het zij handrem, park, of een blokje hout voor 't wiel).
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-