Even voorstellen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2007 20:24 #626129 door V300 register
Even voorstellen is gemaakt door V300 register
Ik kijk hier nu een tijdje op het forum rond, dus wel even netjes om me voor te stellen.
Ik ben vormgever en illustrator van beroep. En als vormgever moet je natuurlijk een stijlvolle auto hebben :D Vandaar een Volvo 300.
Ik ben niet erg technisch, maar met alle info hier beschikbaar op het forum hoop ik toch het nodige zelf te kunnen doen aan m'n 340 1.4 3-deurs 4-bak. Helaas een nogal door roest geteisterd exemplaar. Heeft nog APK tot december, en ik hoop nog een jaartje extra.
Dit is mijn tweede 340 reeds, hiervoor een 5-deurs 5 bak gehad, maar die is al na 3 maanden in mijn bezit door de keurmeester op roest naar de sloop verwezen. Maar zoveel plezier van de auto gehad dat ik toen ik deze te koop zag niet lang hoefde na te denken. En inmiddels mijn vriendin (en mede-gebruiker) zo enthousiast gemaakt dat ze ook al andere exemplaren spot. (Voor die tijd was haar antwoord op de vraag: "wat voor auto is dat?" - "een blauwe" :humor: ).

Zo lang mijn huidige 340 de APK blijft doorstaan ben ik er dik tevreden mee, maar stiekem kijk ik wel uit naar een minder door roest geteisterd exemplaar.
En omdat de auto ook kan inspireren, een portret:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 21:21 #672883 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Even voorstellen
Dat is een mooi gefotosoepte foto!
Onheilspellend 340je...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2007 21:22 #672884 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Dat is een aparte collage.

Bij afgekeurd denk ik altijd aan reparatie door een goedkope beun. Het moet wel heel erg zijn als een auto niet meer te redden is. Een beetje laswerk hier en daar kan wonderen doen. En anders zijn er natuurlijk nog genoeg leuke 340's te koop.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 22:50 #672898 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen
Waar zit de roest en wil je er iets aan doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2007 23:16 #672903 door V300 register
@Lucluc: ik heb achteraf ook wel mijn twijfels aan de keuring - toen was het nog al een hectische periode en wist ik nog minder van auto's dan nu helaas.

@ Erik: Ik vraag me af of het uit kan om er iets aan te doen. Overal zit wel roest helaas. Motorkap en achterklep. De dorpel aan de rechterkant is al gelast. Hoe degelijk dat is gebeurd kan ik eigenlijk niet beoordelen, is in elk geval een aantekening op de APK keuring. Zijpaneel rechtsachter ziet er ook niet geweldig meer uit.
De vorige eigenaren hebben niet heel erg goed op de auto gepast, alhoewel, wel goed genoeg om er de laatste drie jaren mee naar Zwitserland te gaan. Die Autobahnvignette stickers staan wel weer stoer natuurlijk.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2007 01:56 #672973 door E. van Oostveen
Ik krijg de indruk dat de auto veel roestplekken heeft, die er al geruime tijd zitten. Natuurlijk is het mogelijk om deze allemaal weg te werken, maar dat kost tijd en geld. Gezien het aanbod op internet en ook hier op de site is een ander goed exemplaar misschien een betere en uiteindelijk goedkopere oplossing.
Ik heb zelf ook nog wat betere exemplaren staan/rijden. Het is mogelijk je auto bij mij in te ruilen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 15:53 #673005 door V300 register
Ik heb gelukkig geen haast met het zoeken van een nieuwe, maar ik zal er aan denken Erik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 22:19 #673031 door V300 register
Wat het technische gedeelte op dit forum kan ik wel beamen dat je er zeker veel wijzer van wordt.
Met m'n eerste autootje (340 1.7) wist ik ook net wat de voor en achterkant was. Sindsdien begin ik de techniek van de wagentjes redelijk onder de knie te krijgen. Dan bedoel ik dat ik de simpele probleempjes wel kan oplossen.

Verder inderdaad grappige foto! Hoop voor je dat je nog langer mee kan met de 340, en anders een betere kan vinden.

Kortom, Good Luck!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2007 17:54 #689997 door V300 register
Hij is weer door de APK, met de complimenten van de garagehouder die hem keurde :D

Ik heb ook de Haynes binnen, eens kijken of ik de richtingaanwijzer durf te repareren...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 20:27 #690013 door E. van Oostveen
Dat is dan een waardevolle garagehouder. Succes met de auto.

Bedoel je de grootlichtschakelaar binnen de richtingaanwijzer, want dan ben ik zeer benieuwd naar de oplossing.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC