ook voor roestpreventie en laswerk

Gat kokerbalk rechtsachter

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 15:42 #631371 door V300 register
Gat kokerbalk rechtsachter is gemaakt door V300 register
Bij het stellen van de vario kwam ik twee roestplekken in de kokerbalken op dezelfde plaats aan beide kanten tegen. Na wat steekwerk met een schroevendraaier en borstelen kwam dit gat aan de rechterkant tevoorschijn. Ik heb een laagje Hammerite aangebracht om verder roesten tegen te gaan. Moet ik dit laten repareren voor de APK? Of zal ik er gewoon meer Hammerite overheen doen en daarna tectyleren?

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 19:40 #882595 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Repareren, dan zit je altijd veilig, Hammerite remt het af maar stopt het roesten niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 22:37 #882632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Is absoluut afkeur,maar is gelukkig vrij makkelijk te repareren.Dat is de ophanging van de tankof zie ik t verkeerd?

Hammerite is voor hekwerken.......................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 22:46 #882633 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Gat kokerbalk rechtsachter

Bart Manders;181401 schreef : Is absoluut afkeur,maar is gelukkig vrij makkelijk te repareren.Dat is de ophanging van de tankof zie ik t verkeerd?

Hammerite is voor hekwerken.......................


Lees de APK regelgeving goed door en dan staat er ergens dat de kofferbakbodem belast 8E is, dus mag er 25% van je gehele kofferbakbodem weggerot zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 22:49 #882634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Ook als het de ophanging van de brandstoftank betreft?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 23:22 #882643 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Bekende plek. Ik wordt er niet warm van. Rest van de balk inspecteren. Plaatje er op lassen en goed behandelen en dan maar weer afwachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 23:29 #882645 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Het is in principe tussen de laspunten van de tank ophanging in. De rest is nog stevig. Het is ook een klein gaatje, maar het is wel een kokerbalk en geen bodemplaat denk ik. Momenteel gebruik ik Hammerite om roestplekken op mijn witte winner weg te werken en het spul werkt wonderbaarlijk goed. Mits je niet karig met de staalborstel bent heb ik al meerdere plekken waar al bijna 2 jaar geen roest meer te zien is. Ooit wil ik wel wat gaatjes laten repareren, maar misschien liever volgende zomer.
Ik vraag me ook af of het dichtlassen zin heeft, als er kennelijk condenswater (uit de C-stijl?) in blijft staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 14:08 #882666 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Geen condensatiewater maar een poreus gedeelte in de troep die onder de auto af fabriek is gespoten.
Die laag is prachtig maar als er roest onder te zien is, is het te laat dan kan je beginnen met lassen.
Zelf heb ik het met een plaatje dicht gelast, het plaatje heb ik zo groot gemaakt dat het ook vast zit onder de benzinetank ophanging.
Na het lassen alles met nox-rost uit de spuitbus behandeld en toen een lekker laag underbody coating van de buitenkant en een laag tectyl aan de binnen kant. :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2011 14:14 #882667 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gat kokerbalk rechtsachter
Je moet hier ook niet te erg van schrikken. Het is normaal voor een oude auto dat er wat laswerk aan zit. Gewoon netjes aanpakken en bijhouden. Ik laat nu dingen door een 300-specialist (!) lassen. Vroeger ging ik naar een gewone garage en die laste ook plaatjes. Niet alleen voor de apk, maar ook om roestproblemen in de toekomst voor te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2011 16:14 #883464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gat kokerbalk rechtsachter
ja dit is "de dwarsbalk bij de tank" en bij meer dan de helft van alle 300-series die ik tot nu toe gezien heb door roest aangetast.

dat het rot is een samenloop van omstandigheden:
- er zit dubbel gelaagd plaatwerk waar geen beschermende laag tussen kan komen
- er komt condenswater tussen deze plaat lagen
- de coating is vochtdicht dus het water kan niet weg

open maken (het gehele deel dubbele plaat verwijderen) vervangen met 1 dikke nieuwe plaat in de juiste vorm, dichtlassen, gaatje erin voor het condenswater, tectyleren, klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD