Trekhaak sedan
- V300 register
- Verbannen
-
Heeft iemand hier op het forum misschien een idee waar ik voor een schappelijke prijs aan een trekhaak (nieuw of goede 2e hands) kan komen voor m'n 340 sedan?
Nu vragen jullie je misschien af; ''Waar heeft hij nu een trekhaak voor nodig?''
Ik wil deze zomer een aanhangwagen of caravan onderstel kopen, om er een tikibar op te bouwen (ik weet het klinkt raar :+ ). Dit is niet echt om een speciale rede of zo, maar gewoon als leuk zomer project met een paar vrienden.
Als je dan toch met een aanhanger in de basis begint is het natuurlijk wel makkelijk dat je die ook kunt verplaatsen, en helemaal makkelijk als je niet elke keer een auto hoeft te lenen. Ik denk trouwens ook wel dat het een echte blikvanger zal worden

Het maximale budget voor dit totale project is zo'n ?500, maar het is de sport natuurlijk om het zo goedkoop mogelijk te doen. Vandaar dat dus dat de trekhaak een probleem vormt.
Groeten,
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als een trekhaak echt veel meer dan ?100 moet kosten zal het dus wel een auto lenen worden.
In elk geval al bedankt

- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bart moet een trekhaak voor een 1400/1700 hebben, d.w.z. een andere dan de 2-liters hebben.
Overigens, ik denk dat je met een beetje zoeken (of een advertentie plaatsen) voor 50 euro best een gebruikte, passende voor je 340 kunt vinden. Let wel op dat je de RDW dan moet verzoeken om het trekgewicht op de papieren te zetten, als daar nu nog '0 kg' of 'n.v.t.' mag je NIETS trekken en ben je in overtreding als je dat w?l doet
- V300 register
- Verbannen
-
Moet je trouwens meer wegenbelasting gaan betalen als je een trekhaak hebt? Ik heb daar ooit iets van gehoord in elk geval...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;179627 schreef : Verder moet je in de carrosserie van je auto boren. Dat doet pijn.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan

Misschien bij de bevestiging aan het chassis blokken er onder maken zodat de trekhaak lager komt te zitten o.i.d., maar dan zit je natuurlijk weer met de degelijke bevestiging voor de apk...
Toch maar een auto lenen is misschien toch gemakkelijker als ik alles hoor waar we nog niet bij stil hadden gestaan. Ik ga het nog eens met die anderen bespreken

In elk geval alvast bedankt voor de hulp :y:
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;179624 schreef : die past niet Jos.
Ik heb ook nog een 1400 sedan

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wat w?l een probleem kan vormen, is als er dus geen trekgewicht op je papieren staat (wat ik daarstraks zei).
Overigens kost het bijna niks om het aan te passen (volgens mij zelfs geen cent).