360 verkleden als 343/345
- V300 register
- Verbannen
-
Het valt mij op dat de 345 GLS, zoals volvofiel heeft, niet veel meer voor komt. Ik zie wel dat er nog redelijk wat 360 hatchbacks te koop zijn. Is het veel werk of is het heeel veeel werk om een 360 qua uiterlijk op een 343/345 GLS te laten lijken? De voorkant moet gewijzigd worden en de achterklep met achterlichten. Maar wat moet er allemaal van de voorkant worden gewijzigd? Alleen de buitenpanelen of ook de binnenschermen? Er moet ook een nieuwe voorbalk in, maar kan dat wel? Is de oude type te monteren op een nieuwer type voorkant?
De deuren is een ander verhaal, ik ben niet de kleinste dus ik heb liever een deur zonder spijl. Die latere-type-deuren zijn ook schijnbaar makkelijker te verkrijgen dan spijl-deuren. Bovendien zou ik dan het interieur ongemoeid laten, misschien upgraden naar een GLE-versie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ga je een 360 verkleden als 345 dan heb je dus 345 onderdelen nodig - die anders een echte 345 hadden kunnen redden.
Een grondig gerestaureerde Volvo 360 in nieuwstaat brengt minstens zoveel op en is erg veel waard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je dan toch pers? een 343/345 wil hebben...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
slb_340;118633 schreef :
Een grondig gerestaureerde Volvo 360 in nieuwstaat brengt minstens zoveel op
Dat is zeker weten niet waar.
Het is trouwens heeeeeel, heeeeeel veel werk om een 360 om te bouwen.
Je zou hem helemaal moeten strippen en het front moeten wijzigen. En daarmee bedoel ik niet de koplampen.
Je moet de constructie aan de voorkant veranderen.
Waarom koop je niet een enkeltje Zweden en haal je daar een DLS/GLS? Veel goedkoper en makkelijker. Ik weet er nog een paar te staan.
Spijltjesportier geeft trouwens alleen aan dat er een spijltje in het raam zit; de deuropening is precies hetzelfde als de latere types.
Edit: mocht je nu echt een 360 willen ombouwen, mag je best eens langskomen om inspiratie op te doen.
En een 343/345 met nieuw dashboard is "not done"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Neemt niet weg dat het dan voor het gevoel geen "echte" 343/345 is, hoewel ze wel zo geleverd zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar waar ga je de onderdelen vandaan halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;118639 schreef : Dat is zeker weten niet waar.
Een volledig gerestaureerde 360 GLS met 61.000km op de teller brengt genoeg op is genoeg waard.
Ik bedoelde niet dat een 360 meer waard is dan een 343/345.. (je moet 't niet als aanval zien op de 343/345, maar als compliment voor de 360)
En realiseer je dat bji zo'n ombouw een hoop 343/345 onderdelen vernaggelt gaan worden op een 360.
Die nog met 360 interieur blijft rijden ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
2. deze samen te voegen met een 360 die tegen verval raakt?
3. heb je al het werk er voor over en maak je het eindresultaat verbluffend mooi?
dan vindt deze purist het prima!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Het meeste wat anders is heb je zelf al opegnoemd:
- voorfront (lampen bumper, alles..)
- zijschermen voren
- achterbumper + achterlichten
- achterklep
- portieren
achterlichten en achterklep kun je al van een MK2 halen, is dus niet zo heel zeldzaam. Voor de rest zul je idd op zoek moeten naar een (liefst goede) 343 / 345 als donor. En die zijn niet makkelijk te vinden. Als je die al vind je kun je die misschien beter opknappen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





