ook voor roestpreventie en laswerk
wat is hier het nut van?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 17:56 #628060
door V300 register
wat is hier het nut van? is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2008 17:59 #734390
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat is hier het nut van?
Helaas Wim, ik kan het plaatje niet openen. Wat bedoel je precies?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 18:21 #734393
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat is hier het nut van?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 18:40 #734394
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic wat is hier het nut van?
heeft een dempende functie?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2008 18:41 #734395
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wat is hier het nut van?
nou, in principe. als de varioriemen goed zijn is de vario zelf geruisloos.
de pokkeherrie komt bij de koppeling & aandrijfas vandaan wat daarna de vario lekker mee laat resoneren. als je de vario bij een redelijk hoge snelheid uit versnelling haalt, en de motor afzet. heb je een hele stille ride hoor. (doe je dat, weet dan dat je uitermate voorzichtig moet zijn om te voorkomen dat je de pook niet direct in R zet!!)
dit soort isolatie helpt heel goed tegen een hoop geluid afkomstig van de motor. rond de kachelbak noppenschuim plaatsen helpt ook geluidsdempend.
ik zelf vind het geluid van de 1400 totaal niet storend, ik voel me eerder op m'n gemakt als ik kan horen hoe netjes m'n motortje aan het spinnen is:)
de pokkeherrie komt bij de koppeling & aandrijfas vandaan wat daarna de vario lekker mee laat resoneren. als je de vario bij een redelijk hoge snelheid uit versnelling haalt, en de motor afzet. heb je een hele stille ride hoor. (doe je dat, weet dan dat je uitermate voorzichtig moet zijn om te voorkomen dat je de pook niet direct in R zet!!)
dit soort isolatie helpt heel goed tegen een hoop geluid afkomstig van de motor. rond de kachelbak noppenschuim plaatsen helpt ook geluidsdempend.
ik zelf vind het geluid van de 1400 totaal niet storend, ik voel me eerder op m'n gemakt als ik kan horen hoe netjes m'n motortje aan het spinnen is:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 20:07 #734407
door V300 register
Als de mijn de mijne stationair loopt hoor je hem haast niet lopen. Wat loopt dat motoretje heerlijk rustig. En na een kleine reparatie van een slangetje naar de emvk, maakt die ook niet zoveel toeren meer. Kortom een heerlijke wagen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 20:56 #734416
door V300 register
Geluiddemping inderdaad 
Een werkje dat ik ook ooit nog wel een keer ga doen, de auto lekker stil (en dood! geeeeen resonanties!!!) maken. Maar dat heeft geen haast.
Overigens neemt dit schuim voornamelijk de hoge tonen weg, zeg maar de irritante tikjes en piepjes. Lage tonen demp je vooral door meetrillende oppervlakken zwaar te maken, met bijv. loodbitumen.
Let ook op dat dit schuim vocht vasthoudt, het is net een spons. Je laklaag moet dus wel echt heel serieus goed zijn, anders is het een recept voor roest.
Een werkje dat ik ook ooit nog wel een keer ga doen, de auto lekker stil (en dood! geeeeen resonanties!!!) maken. Maar dat heeft geen haast.
Overigens neemt dit schuim voornamelijk de hoge tonen weg, zeg maar de irritante tikjes en piepjes. Lage tonen demp je vooral door meetrillende oppervlakken zwaar te maken, met bijv. loodbitumen.
Let ook op dat dit schuim vocht vasthoudt, het is net een spons. Je laklaag moet dus wel echt heel serieus goed zijn, anders is het een recept voor roest.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 21:33 #734421
door V300 register
Ik word er bijna eng van, ik heb ooit hetzelfde gedaan met het exact zelfde materiaal. Maar het is geen auto die van mij is geweest.
Dit spul heb ik in eind jaren '90 gekocht voor geluidsisolatie met dempende werking binnen een machinale houtbewerking.
Wat over was gebruikte ik voor de 300 die ik toen had. Het zal een Winner zijn geweest. En het werkte.
Dit spul heb ik in eind jaren '90 gekocht voor geluidsisolatie met dempende werking binnen een machinale houtbewerking.
Wat over was gebruikte ik voor de 300 die ik toen had. Het zal een Winner zijn geweest. En het werkte.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2008 22:38 #734443
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic wat is hier het nut van?
Je kon dit spul bij Volvo bestellen, waren setjes van verkrijgbaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2008 07:19 #734459
door V300 register
Hehe... de resten van dit spul zitten ook nog tegen de kap van mijn GLS
Moderators: Mark Smeets