ook voor roestpreventie en laswerk
Repareren reflectie van koplamp mogelijk ivm apk?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2008 10:21 #627369
door V300 register
Repareren reflectie van koplamp mogelijk ivm apk? is gemaakt door V300 register
Op het moment dat ik mijn koplampen van binnen wilde schoonmaken, zag ik dat er op mijn doek het chroom/zilverachtige spul was gekomen. Hierdoor is mijn Volvo van de week afgekeurd. Is het mogelijk om de binnenkant van de koplamp zelf te repareren (chroomachtige ?reflectie?laag aan te brengen) zodat deze wel door de keuring komt? Heeft iemand hier ervaring mee? Bij diverse autospeciaalzaken zijn chroomspuitbussen verkrijgbaar. Ik vraag mij af of ik dit kan gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2008 14:05 #706612
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Repareren reflectie van koplamp mogelijk ivm apk?
kan niet, mag je niet met een doek aankomen, reflector of complete unit vervangen.
je hebt chroomspray in spuitbusvorm, maar volgens mij werkt dat niet goed genoeg voor in een koplamp.
je hebt chroomspray in spuitbusvorm, maar volgens mij werkt dat niet goed genoeg voor in een koplamp.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2008 14:16 #706613
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Repareren reflectie van koplamp mogelijk ivm apk?
Sjah
Als je wat geld er tegenaan smijt, kan je het bij een professioneel bedrijf laten doen. Gok op 100 euro voor het setje. Een boel geld, maar dan is het ook gelijk klaar voor de rest van je leven.
Als je wat geld er tegenaan smijt, kan je het bij een professioneel bedrijf laten doen. Gok op 100 euro voor het setje. Een boel geld, maar dan is het ook gelijk klaar voor de rest van je leven.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 14:36 #706614
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Repareren reflectie van koplamp mogelijk ivm apk?
Koplampjes op de sloop halen. Dan je reflectiekapje inleveren bij een verchroombedrijfje. W8en, w8en, w8en op het juiste bad en dan heb je misschien goedkoop heel mooi reflectorkapjes... Als ze het apart moeten doen is het veel te duur. Misschien krijg je extra medewerking (ook in de prijs) als je zegt dat je laat zien dat je van de auto houd. Clubleden krijgen daardoor ook vaak (onverwacht) korting.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2008 17:15 #706616
door V300 register
Of meteen een grote partij tegelijk doen :f.
Ik heb gewoon altijd een andere set koplampen gekocht of van een sloper afgehaald. Kosten hooguit 2 tientjes.
Ik heb gewoon altijd een andere set koplampen gekocht of van een sloper afgehaald. Kosten hooguit 2 tientjes.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 21:30 #706633
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Repareren reflectie van koplamp mogelijk ivm apk?
Lijkt me idd. een heel goed idee. Ik heb er nog wel 10 liggen....kan altijd nog, als ze echt schaars worden, eventueel met andere onderdelen samen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2008 09:23 #706671
door V300 register
Ik heb ook nog een setje koplampen liggen die dan mee mogen. Mooi forum-samenwerkingsinitiatief, kan de prijs aardig drukken zo
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2008 10:07 #706679
door V300 register
Ik heb ook nog twee sets die mee mogen :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-05-2008 17:22 #709583
door V300 register
bij mn vader in de garage, of al zelfs in mijn schuur ligt ook nog een setje! Mn vorige waren ook afkeur.. toen voor 30 euro een nieuwe set koplampen gehaald op de sloop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-05-2008 22:43 #710044
door V300 register
Ik heb geloof ik nog 2 sets liggen, die voor een beurtje mogen ooit
Maar dat moet even wachten, ik heb nu twee strakke reflectors er in zitten en de prioriteiten liggen dus momenteel op een ander vlak dan het verchromen van een paar reserve-reflectors.
Moderators: Mark Smeets