Velgen spuiten
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zoek eigenlijk precies dezelfde verf als de orginele velgen (standaard LM, met kapjes), maar die zal denk ik niet te krijgen zijn? of...
Dit ivm het probleem van de kapjes die je niet zomaar over kan spuiten ivm de zwarte volvo letters. Heeft iemand hier tips voor hoe dit op te lossen.
Weet iemand een kleurcode van de velgen (340 - '89)?
Begreep van William dat er hammerite met brons tint te krijgen is? Iemand hier ervaring mee of met andere specifieke verfsoorten?
Aslvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet geen kleurnummer, maar je kunt bij elke automaterialenzaak velgenspray kopen, da's gewoon het lichtmetaal-grijs zeg maar. (Feit)
- V300 register
- Verbannen
-
je kunt denk ik het beste de wielen + doppen met dezelfde lak over spuiten. als je dit goed voorbehandelt etc geeft het een goed resultaat.
om hierna de letters weer zwart te krijgen kun je rallyspray gebruiken. dit veeg je met een beetje oplosmiddel zo weer weg van het niet-verdiepte deel van de wieldop. Je moet wel zorgen dat de laklaag goed droog is voor je dit gaat doen, anders gaat het elkaar oplossen en mengen etc.
- V300 register
- Verbannen
-
dsangers;33938 schreef : ...dit ivm het probleem van de kapjes die je niet zomaar over kan spuiten ivm de zwarte volvo letters. Heeft iemand hier tips voor hoe dit op te lossen.
Ik heb laatst trouwens ergens op dit forum gelezen dat iemand met enig gepiel die Volvo-letters weer opnieuw zwart heeft gemaakt. Je kunt daarvoor de zoekfunctie gebruiken.
Edit: Misschien had ik die post van Wouter w?l helemaal moeten lezen
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niemand weet dus een oplossing om alleen de velg te spuiten in exact dezelfde kleur als het kapje?
Alvast bedankt voor jullie tips.
- V300 register
- Verbannen
-
rallyspray kun je dus met een lapje met oplosmiddel weer helemaal wegpoetsen van een gladde ondergrond.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb medio vorig jaar hier advies gevraagd voor velgen spuiten.
Onlangs even foto's gemaakt van de auto: zie hier nog even het resultaat.
Een tintverschil in lakkleur tussen de orginele afdekkapjes en de gespoten velgen is goed zichtbaar. Vind het zelf totaal niet hinderlijk, maar das persoonlijk.
Zie foto voor het resultaat:
picasaweb.google.nl/dsangers/Volvo340/photo#5168589206607744338
Groet Dirk
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-