ook voor roestpreventie en laswerk

Meegespoten spiegels

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2005 21:16 #625367 door Thomas de Wit (GAST)
Meegespoten spiegels is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik heb een eerste poging gewaagd wat betreft de spiegels in carrosseriekleur spuiten.

Ik heb het relief op sommige plekken gladgeschuurd en de rest met albastine spuitplamuur vlak gemaakt. Ik ben nog niet tevreden met het resultaat en het is ook niet overal even mooi :-( Maar ik laat deze spiegel een tijdje in weer en wind zitten om te kijken de lak mooi blijft (zitten). Dan maak ik beide spiegels zo, en dan in een keer een mooie gladde laag.

Het zwarte 'voetstukje' van de spiegel is niet meegespoten, maar dit ziet er zo dof ook niet uit, dus dat krijgt een mooie zwarte laag. Ik vind het toch wel iets hebben om toch nog iets zwarts in de spiegel te laten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2005 01:03 #655230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Meegespoten spiegels
Voor een eerste poging ziet het er anders best netjes uit. Ben benieuwd naar de resultaten van de "weertest".

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2005 11:18 #655231 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Meegespoten spiegels
Het is inderdaad best mooi op deze foto. Alleen aan de onderkant is de blanke lak uitgelopen...:-( Dat kan beter.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-12-2008 23:39 #743447 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Meegespoten spiegels
Sorry dat ik dit oude topic weer oprafel..
Maar hebben hier nog meer mensen ervaring mee?
Ik zat er namelijk aan te denken om de spiegels en het sneeuwkapje ook in kleur te spuiten.. Maar ik twijffel nog.. en als je ze eenmaal geschuurd hebt, kun je niet meer terug.

Weet iemand of het mogelijk is een 'mooi' resultaat te krijgen met het spuiten van spiegels? Want ik heb geen zin in prutswerk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 23:54 #743448 door V300 register
Als je bang bent om dingen te vern***en dan haal je toch een setje spiegels van de sloop en dan ga je daar op spelen? Lukt het goed dan plaats je ze, lukt het voor geen meter dan is er niets aan de hand.
In het algemeen kan het geen kwaad om een hechtlaagje te spuiten voordat je de echte lak er op zet. Motip heeft een plastic hechtprimer in het assortiment, die is in een kwartiertje droog en overspuitbaar dus voor de tijd hoef je het niet te laten en het kost je iets van 8 euro. Daar doe je wel je spiegeltjes en sneeuwkapje mee. En je koplampen, en nog wat zooi. Zit best veel in zo'n busje ;)

Oh ja, voorbereiding is het halve werk! Zorg dus bij voorkeur dat je:
-op een droge en verwarmde plaats (kamertemp is goed) kan spuiten
-Je spiegeltjes kan ophangen, bij voorkeur met iets van lasdraad ofzo dat je ze ook nog kunt sturen/draaien
-Je overal goed bij kunt
-Je alles wat los kan, gedemonteerd hebt
-Alles wat niet los kan, NETJES en goed afgeplakt hebt
-Je werkstuk goed droog, stof- en vetvrij is
-Je de spuitbus achteraf goed schoonmaakt, anders kan je ze daarna wegmikken.
-Bij het spuiten: Spuit in banen en niet te veel tegelijk. Begin "naast" je werkstuk en eindig daar ook weer, om te voorkomen dat je verfconcentraties krijgt aan de randen (waar je "omkeert" en dus langzamer beweegt = meer verf aanbrengt).

Succes en als je het gaat doen: maak ook ff foto's he? Daar blijven we dol op ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 23:56 #743449 door V300 register
Jeroen (volvo freak) heeft ook zelf zijn spiegels in kleur gespoten. Het wordt uiteraard nooit zo mooi als het af-fabriek zou zijn, maar volgens mij was dit een goed resultaat!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-12-2008 09:05 #743454 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Meegespoten spiegels

Niels;79454 schreef : Jeroen (volvo freak) heeft ook zelf zijn spiegels in kleur gespoten. Het wordt uiteraard nooit zo mooi als het af-fabriek zou zijn, maar volgens mij was dit een goed resultaat!

Bedankt voor de tip!
Ik heb het topic gevonden van Jeroens GLT en het resultaat ziet er niet slecht uit:
www.imagebam.com/image/36077b13398368

Heb je ook een foto van de andere kant Jeroen?
EDIT: met andere kant bedoel ik de andere kant van de spiegel en niet de spiegel aan de bestuurderskant ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2008 15:04 #743476 door V300 register
Ik zou dit wel met een set bumpers willen doen. Sneewkapje is ook een goed idee!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 15:24 #743477 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Meegespoten spiegels

setsunakaede;79453 schreef : Als je bang bent om dingen te vern***en dan haal je toch een setje spiegels van de sloop en dan ga je daar op spelen? Lukt het goed dan plaats je ze, lukt het voor geen meter dan is er niets aan de hand.
In het algemeen kan het geen kwaad om een hechtlaagje te spuiten voordat je de echte lak er op zet. Motip heeft een plastic hechtprimer in het assortiment, die is in een kwartiertje droog en overspuitbaar dus voor de tijd hoef je het niet te laten en het kost je iets van 8 euro. Daar doe je wel je spiegeltjes en sneeuwkapje mee. En je koplampen, en nog wat zooi. Zit best veel in zo'n busje ;)

Oh ja, voorbereiding is het halve werk! Zorg dus bij voorkeur dat je:
-op een droge en verwarmde plaats (kamertemp is goed) kan spuiten
-Je spiegeltjes kan ophangen, bij voorkeur met iets van lasdraad ofzo dat je ze ook nog kunt sturen/draaien
-Je overal goed bij kunt
-Je alles wat los kan, gedemonteerd hebt
-Alles wat niet los kan, NETJES en goed afgeplakt hebt
-Je werkstuk goed droog, stof- en vetvrij is
-Je de spuitbus achteraf goed schoonmaakt, anders kan je ze daarna wegmikken.
-Bij het spuiten: Spuit in banen en niet te veel tegelijk. Begin "naast" je werkstuk en eindig daar ook weer, om te voorkomen dat je verfconcentraties krijgt aan de randen (waar je "omkeert" en dus langzamer beweegt = meer verf aanbrengt).

Succes en als je het gaat doen: maak ook ff foto's he? Daar blijven we dol op ;)

Let vooral op spetters van de spuitprimer. Heb ik op het voorscherm gehad dat ik heb gespoten. Die spetters/druipers zijn erg moeilijk weg te krijgen (maar het is gelukt!!).

Ooit wil ik m'n spiegels, bumpers en grille ook meespuiten. Net als een R-Sport. Maarja, ik wil zoveel...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2008 15:50 #743481 door V300 register
Ik zie ineens een witte gril, witte spiegels en witte bumpers voor me. Dan nog witte velgen.......

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC