ook voor roestpreventie en laswerk
Voorruit moet er uit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 10:13 #625344
door V300 register
Voorruit moet er uit is gemaakt door V300 register
Omdat ook mijn 340 aan wat roest lijd, wil ik dit graag verweideren, het zijn 2 stukken onder de voorruit links en rechts, ik geloof dat dat een plek is waar vele 340's roest hebben, maar dat terzijde, ik wil op die plekken waar roest zit nieuwe stukken plaatwerk in lassen, maar dat is het makkelijkst als de voorruit er uit gaat.
Heeft iemand dit eerder gedaan? want ik wil het graag zelf gaan doen.
Tips over waar je moet beginnen en waar je op moet letten bij het er uithalen van de voorruit?
alvast dankt Niek.
Heeft iemand dit eerder gedaan? want ik wil het graag zelf gaan doen.
Tips over waar je moet beginnen en waar je op moet letten bij het er uithalen van de voorruit?
alvast dankt Niek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 10:49 #655353
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorruit moet er uit
Je dashboard moet er dan ook uit. Anders kun je niet bij de schroefjes komen die het geheel
x-tra op zijn plaats houden.
Tip: begin in een hoek en werk mm voor mm verder.
Werk met zijn tweeen
liggend in de auto kan een iemand met de voeten de ruit er voorzichtig uittrappen.
Soms gaat de ruit stuk bij uithalen of inzetten.
x-tra op zijn plaats houden.
Tip: begin in een hoek en werk mm voor mm verder.
Werk met zijn tweeen
liggend in de auto kan een iemand met de voeten de ruit er voorzichtig uittrappen.
Soms gaat de ruit stuk bij uithalen of inzetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 12:06 #655354
door V300 register
Forget it.
Als je diezelfde ruit opnieuw wil gebruiken, dan haal je op de sloop een ander voorruitrubber (b.v. bij een 340 met gebroken ruit), en je snijdt die van jouw gewoon er uit, is veel gemakkelijker en sneller.
Dan zet je hem met dan andere rubber weer in. Inzetten schijnt makkelijker te gaan dan er uit halen heb ik me laten vertellen.
Ik heb hem laten inzetten, omdat ik bij het er uit halen 2 ruiten gesloopt heb. Uiteindelijk losgesneden, dat gaat altijd goed.
Als je een krasje of een sterretje in je ruit hebt, begin er niet aan. Die sneuvelt bij het inzetten.
Als je diezelfde ruit opnieuw wil gebruiken, dan haal je op de sloop een ander voorruitrubber (b.v. bij een 340 met gebroken ruit), en je snijdt die van jouw gewoon er uit, is veel gemakkelijker en sneller.
Dan zet je hem met dan andere rubber weer in. Inzetten schijnt makkelijker te gaan dan er uit halen heb ik me laten vertellen.
Ik heb hem laten inzetten, omdat ik bij het er uit halen 2 ruiten gesloopt heb. Uiteindelijk losgesneden, dat gaat altijd goed.
Als je een krasje of een sterretje in je ruit hebt, begin er niet aan. Die sneuvelt bij het inzetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 13:57 #655355
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 14:02 #655356
door V300 register
Dus het hele dashbord moet er uit, maar dat lijkt me niet echt een probleem maar er zit wel een ster in, naja een heel klein putje, maar die zit ergens in het midden
enne.. wat kost zoon rubber en een nieuwe ruit? mochten die toch stuk gaan of wat dan ook
iemand een idee?
enne.. wat kost zoon rubber en een nieuwe ruit? mochten die toch stuk gaan of wat dan ook
iemand een idee?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 14:20 #655357
door V300 register
Je gelooft niet hoe snel zo een ruit breekt, zeker als je in een hoekje begint en met je duim een beetje te hard drukt. Daarna was ik al bang om de ruit verkeerd op te tillen, heb me daar zwaar in vergist.
Met sterretje, mooi laten zitten, of inderdaad een vervangende ruit regelen. In dat geval kun je je eigen rubber weer gebruiken door je eigen ruit helemaal te slopen.
Ruit (getint) heb ik voor 25 Euro van de sloop gehaald (moet wel puntgaaf zijn), een rubber voor 5. Het inzetten hebben ze voor 55 Euro gedaan.
Frans Pannekeet heeft als het goed is nog een voorruit staan die eigenlijk voor mij bedoeld was. Vraag hem eens.
Met sterretje, mooi laten zitten, of inderdaad een vervangende ruit regelen. In dat geval kun je je eigen rubber weer gebruiken door je eigen ruit helemaal te slopen.
Ruit (getint) heb ik voor 25 Euro van de sloop gehaald (moet wel puntgaaf zijn), een rubber voor 5. Het inzetten hebben ze voor 55 Euro gedaan.
Frans Pannekeet heeft als het goed is nog een voorruit staan die eigenlijk voor mij bedoeld was. Vraag hem eens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 16:10 #655358
door V300 register
Ik heb begin 2005 een NIEUWE voorruit laten monteren bij de glasgarage. Dit kostte mij toen 150,- voor een nieuwe ruit (met zonneband) en montage.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 18:13 #655359
door V300 register
Jah ik heb ook zoiets betaald, incl. zonneband. scheelde een hoop troubles en weer lekker op weg. Vond het het geld wel waard eigenlijk.
(Bericht gewijzigd door kingfisher op 24 november 2005)
(Bericht gewijzigd door kingfisher op 24 november 2005)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 18:32 #655360
door V300 register
Dashboard hoeft er naar mijn weten (en ervaring) niet uit. Maar als je de ruit er intact uitwilt is het inderdaad het beste het rubber kapot te snijden. Anders is het bijna onmogelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2005 19:40 #655361
door V300 register
Ik een voorruit?
Moderators: Mark Smeets