Cursus Remsysteem 5feb 2011
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zie de evenementenkalender voor meer informatie (klik)
De aanmeldingen verlopen tot nog toe vrij stroef, wie komt er en wie gaat zich nog opgeven:)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De vrees om wat aan de remmen te doen (stel dat ze daarna ineens slecht of helemaal niet meer werken :eek: ) hoop ik met de cursus weg te gaan nemen, en natuurlijk weer bekende en ook nog niet bekende gezichten te gaan zien om er samen weer een gezellige en leerzame dag van te gaan maken!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
world;164759 schreef : wordt de theoretische kennis die wordt opgedaan ook in de praktijk gebracht?
het praktische deel van de cursus zal niet zijn, het zelf aan eigen auto werken.
Daar is gewoon te weinig ruimte en mogelijkheid voor, met een groep van meer dan 2 of 3 man :crazy1:
Ik wil wel aandacht besteden aan de praktische zaken zoals 'hoe voorkom je dat het systeem leegloopt als je een slang losmaakt' en 'hoe kan ik zien of een remschijf nog goed is voor de APK', 'hoe bepaal je of de remvloeistof nog goed is'
wat voor praktische dingen zou je willen oefenen?
plaatsen van nieuwe remblokken? remcilinders + schoenen achter?
het grote voordeel van remsystemen is dat er meestal gewerkt kan worden met demonteren, vervangen van eenheden, terug in elkaar knutselen en klaar.
Het praktische deel is dus eigenlijk het makkelijkste, als je de kennis hebt van de werkingsprincipes, veel gemaakte fouten zoals verkeerde montage van remschoenen, waar moet je vet aan doen en waar niet, etc.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;164808 schreef : het praktische deel van de cursus zal niet zijn, het zelf aan eigen auto werken.
Daar is gewoon te weinig ruimte en mogelijkheid voor, met een groep van meer dan 2 of 3 man :crazy1:
Ik wil wel aandacht besteden aan de praktische zaken zoals 'hoe voorkom je dat het systeem leegloopt als je een slang losmaakt' en 'hoe kan ik zien of een remschijf nog goed is voor de APK', 'hoe bepaal je of de remvloeistof nog goed is'
wat voor praktische dingen zou je willen oefenen?
plaatsen van nieuwe remblokken? remcilinders + schoenen achter?
het grote voordeel van remsystemen is dat er meestal gewerkt kan worden met demonteren, vervangen van eenheden, terug in elkaar knutselen en klaar.
Het praktische deel is dus eigenlijk het makkelijkste, als je de kennis hebt van de werkingsprincipes, veel gemaakte fouten zoals verkeerde montage van remschoenen, waar moet je vet aan doen en waar niet, etc.
Dit vind ik een heel goede aanvulling op het verhaal dat op de website staat.
Of anders gezegd; jij hebt me nu eigenlijk overgehaald om ook mee te doen aan de cursus :+
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;164808 schreef : 'hoe voorkom je dat het systeem leegloopt als je een slang losmaakt'
Gewoon, dop van het remvloeistof reservoir, doekje ertussen, en dop er weer op, die was wel makkelijk

- V300 register
- Verbannen
-