show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2013 12:18 #632779
door V300 register
Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch is gemaakt door V300 register
Ik ben op het punt gekomen dat mijn huidige daily driver een keer goed onderhanden moet worden genomen, of niet. Met half bijklussen kom ik er niet. Ik heb er echter voor gekozen een jonger exemplaar met minder kilometers en minder roest in te gaan zetten: een 360 GL injection uit 1988:
Dit is geen showroom auto, maar een goede basis voor dagelijks gebruik. Verschillende plaatdelen zijn al vervangen (de oplettende kijken had de zwarte strips op de deuren al gemist). Maar, de koets is gewoon hard. Kilometerstand is nog laag: 124.000. Onderhoud is goed. Ik heb het idee dat de stuurbekrachtiging wat laat op gang komt. Keertje olie vervangen? Remmen top, schakelen superfijn en soepel, auto trekt iets op de snelweg, maar dat weten we wel op te lossen.
Plan is als volgt: blauwe slopen en bepaalde delen overzetten. Links elektrisch raam werkend maken. Airco afmaken (pomp draait al mee en zal waarschijnlijk wel stuk zijn). LPG met ringtankje in laten bouwen. Dak is bekrast en mss alvast netjes laten maken. Dan zijn we vast weer een pittig bedragje verder, maar dan heb je ook wat.
Vooralsnog blijf ik tot en met de winter in de blauwe rijden.

Dit is geen showroom auto, maar een goede basis voor dagelijks gebruik. Verschillende plaatdelen zijn al vervangen (de oplettende kijken had de zwarte strips op de deuren al gemist). Maar, de koets is gewoon hard. Kilometerstand is nog laag: 124.000. Onderhoud is goed. Ik heb het idee dat de stuurbekrachtiging wat laat op gang komt. Keertje olie vervangen? Remmen top, schakelen superfijn en soepel, auto trekt iets op de snelweg, maar dat weten we wel op te lossen.
Plan is als volgt: blauwe slopen en bepaalde delen overzetten. Links elektrisch raam werkend maken. Airco afmaken (pomp draait al mee en zal waarschijnlijk wel stuk zijn). LPG met ringtankje in laten bouwen. Dak is bekrast en mss alvast netjes laten maken. Dan zijn we vast weer een pittig bedragje verder, maar dan heb je ook wat.
Vooralsnog blijf ik tot en met de winter in de blauwe rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2013 12:23 #933285
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
Overigens sta ik ook open voor iemand die de blauwe qua plaatwerk helemaal goed in orde wil maken. Techniek is top en heeft zich bewezen. Wielkastranden afwerken en deel inlassen, stukjes dorpel lassen, binnenschermen, plaat achter de achterlichten vervangen en voorruit eruit en parafan lassen en A stijl rechts repareren. Veel ander laswerk is al goed gedaan en ik heb een aantal plaatdelen al vervangen.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 13:08 #933290
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
Ziet er uit als een leuk bakkie met zo te horen leuke opties, maar mis je niet een stukje? :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2013 13:12 #933292
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
zo is de kleur ook duidelijker als de foto op fb......
happy driving.......interessante auto lijkt me zo!
happy driving.......interessante auto lijkt me zo!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
07-07-2013 13:13 #933293
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
Hee dat is dus de oude van je naamgenoot uit Elsloo! Die is in februari nog voor 350
verkocht...
Net ding! Als die toen niet weg was geweest had ik deze voor Kelsey gekocht
verkocht...
Net ding! Als die toen niet weg was geweest had ik deze voor Kelsey gekocht

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2013 13:25 #933298
door V300 register
Ah, dan heeft de vorige eigenaar winst gemaakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2013 14:39 #933302
door V300 register
Parafan zou je uit mijn sloper kunnen slijpen, en volgens mij is de achterplaat van die sloper ook nog hard...
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 23:54 #933315
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
Nou dat klopt eigenlijk helemaal niet, ik heb de auto van Ron gekocht voor 550 euro (dat kun je navragen bij Ron), dat was een vaste prijs. De auto die jij bedoeld was die rode 340 1.7 SF-82-BT geloof ik, deze is voor 350 euro verkocht en naderhand hier weer aangeboden voor 1000 euro.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
08-07-2013 06:51 #933316
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
Ow sorry je hebt gelijk. Maar 550 is nog steeds een koopje als de auto idd hard is met die km stand en opties.

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2013 07:36 #933317
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Nieuwe daily driver Jean-Luc: 360 GL hatch
Hij was inderdaad erg goedkoop. Nu nog trouwens 
J-L : gefeliciteerd!

J-L : gefeliciteerd!
Moderators: Mark Smeets