show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

David's Volvo 340 Cross Country

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2013 17:52 #632492 door V300 register
David's Volvo 340 Cross Country is gemaakt door V300 register
Hallo, ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw op het forum ben en binnenkort ook lid ga worden van de club. Mijn naam is David, 25 jaar oud, en mijn grote hobby's zijn: Auto's, motoren en reizen! Het liefst combineer ik alles en ga ik met een auto op reis, zo ook de rit die ik afgelopen jaar heb gereden met een oude Mercedes 250 TD: De Amsterdam Dakar Challenge. Het is net als vloeken in de kerk, maar toch een foto van de wagen die we toen gebouwd hebben (om de pijn te verzachten staat er ook een Polar bij ;) ):

Afgelopen najaar begon het weer erg te kriebelen, het is weer tijd voor een nieuwe challenge!! Ditmaal gaat het de Cannonball Run 2013 edition Great Britain worden! Mijn 306 cabriolet was overbodig geworden door de komst van een lease auto, dus dit was de ideale bak om te gebruiken. Mijn broertje zou er het komend half jaar op passen, ware het niet dat hij hem half december total loss rijdt.. :flame:

Tijd voor een nieuwe wagen dus, the run must go on! Het zou een Volvo of Peugeot 205 oldtimer worden, de wagens waar ik een zwak voor heb (mijn eerste auto's waren 205 en daarna kwam de eerste Volvo 340!).

Na 2,5 marktplaats nauwlettend in de gaten houden een 340 DL uit 85' gevonden, op nog geen 10km afstand! 1,5 ton gelopen en altijd Volvo dealer onderhouden! Voor die 500 euro was hij zo gekocht ;) ,ding loopt als een trein en de roest viel reuze mee. Alleen de voor schermen en een beetje plaatwerk eronder was er minder aan toe.

Dit gaat mijn nieuwe challenge auto worden! Veel kilometers maken, kamperen en tegen een stootje kunnen. Van alle Volvo's gaat mijn voorkeur toch altijd naar de Zweedse politie auto's, rally wagens of andere Volvo's die gebruikt worden in de plaats van alleen maar mooi zijn! Toen het nieuwe foldertje van de V40 Cross Country in de bus viel, wist ik het... De auto moet in Cross Country stijl verbouwd worden!

Wat ga ik aan de auto verbouwen om hem challenge klaar te maken?
  • Verstralers, Check! Hella Comet 450 lampen incl Hella Remote System
  • Roof rack
  • Bed in de auto! (met stoelen naar voren geklapt: 130cm breed en 200cm lengte mogelijk!!)
  • Dakdragers, Check! Th?le!
  • Fatsoenlijke geluidsinstallatie, Check!
  • Stroomvoorziening 230 volt en 12 volt
  • Mc27 (bakkie), Check! en ingebouwd!
  • Beschermingsplaten aan de onderzijde
  • Desert paint (zie Mercedes)
  • Camping gear

Zo staat de auto er op dit moment bij:

Wekelijks volgen er updates en check de facebook pagina van ons team!
www.facebook.com/TeamBeerfestTheCannonballRun2013

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2013 18:27 #923500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic David's Volvo 340 Cross Country
Ziet er erg leuk uit! Welkom :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2013 20:21 #923545 door V300 register
[youtube]ooGFANXoOZU[/youtube]

Zo, de verstralers werken!

• Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 01:44 #923560 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic David's Volvo 340 Cross Country
Ziet er gaaf uit. hoe heb je die verstralers gemonteerd, ik ben ook bezig met verstralers, alleen ik wil niet in mijn bumper gaan boren, dit van jouw ziet er goed uit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2013 09:32 #923563 door V300 register
Leuk hebbeding zo'n afstandsbediening bij je verstralers. :D

Overigens nog welkom!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 10:55 #923565 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic David's Volvo 340 Cross Country
welkom, zag je naam volgens mij ook al op m'n page voorbij komen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2013 21:16 #923618 door V300 register

snarfvz;211353 schreef : Ziet er gaaf uit. hoe heb je die verstralers gemonteerd, ik ben ook bezig met verstralers, alleen ik wil niet in mijn bumper gaan boren, dit van jouw ziet er goed uit

Ze zitten aan de grill vast door middel van aluminium U profielen. Verder heb ik flink met de dremel lopen slijpen om de lampen wat te laten verzinken in de grill.

Alsnog krijg ik de motorkap niet helemaal open, dus zal nog iets meer moeten dremelen of elke keer de grill los klikken wanneer ik onder de kap moet werken :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2013 21:18 #923619 door V300 register

AvdAkker;211358 schreef : welkom, zag je naam volgens mij ook al op m'n page voorbij komen:)

Klopt ja! Prachtig laswerk doe je! Deze maand staat een Mig apparaat in de financi?le planning, zodat ik mijn eigen plaatwerk ook kan lassen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2013 00:58 #923627 door V300 register

Davidc;211415 schreef : Ze zitten aan de grill vast door middel van aluminium U profielen. Verder heb ik flink met de dremel lopen slijpen om de lampen wat te laten verzinken in de grill.

Alsnog krijg ik de motorkap niet helemaal open, dus zal nog iets meer moeten dremelen of elke keer de grill los klikken wanneer ik onder de kap moet werken :yesyes:

Lijkt me niet praktisch, elke keer je grill los halen als je even de motorkap moet open doen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 13:38 #924578 door V300 register
Kleine update:

Wat herstelwerkzaamheden uitgevoerd:

Schuren en daarna in de primer/filler!

Sierlijstjes die op de achterruiten zaten eraf gehaald, aangezien ze krom waren en de dubbelzijdige tape waarmee ze bevestigd waren bijna verrot was. Wil sowieso niet teveel glimmende deeltjes op de auto, minder = beter. Ga nu de komende dagen in de gaten houden of er geen extra water binnen komt, hoop dat de rubbers die aan de binnenkant zitten genoeg afsluiten :)

Paar (epic) sticker binnen gekregen. Roofrack mania stickers komen vanzelfsprekend op het rek en die andere stickers hebben nog geen bestemming :p

Begonnen aan het low budget roofrack, kosten tot nu toe:
-Jerrycan : 5 euro
-Th?le dragers: 10 euro
-Rek: gratis
-Spuitbusje mat-zwart : 4,30
-Stickers van hierboven: 2,50 per stuk

Nieuwe velgen gekocht, Pollux 15 inch. Gaan er mooi uitzien in matzwart of desert beige! Volgende week zaterdag haal ik ze op :).

Ook nog een klein rondje gereden in zijn grote broer!

Verder het koelsysteem helemaal doorgespoeld en nieuwe koelvloeistof erin gedaan! Kwam behoorlijk wat smurrie uit! Accu is nu plat (waarschijnlijk iets aan laten staan) komende week even opladen en we kunnen weer een lekker rondje maken :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC