nieuwe voeten
- V300 register
- Verbannen
-
Hieronder met de andere velgen achter, en de smalle tijdelijke suzuki alto velgjes voor:
zag er eigenlijk best grappig uit, met alleen die smalle 12 inch wieletjes...heeft iets lowriders achtigs, of old school duits, als het tenminste dikke velgjes waren geweest...wel veel ruimte in de wielkasten :yeah:
omdat zwart met grijs ook maar zo ...zwart met grijs is, wilde ik de velgen van een kleurtje voorzien. Enerzijds omdat er dat leuker uit ziet, anderzijds omdat een 340 GL Special Variomaat met zulke velgen zichzelf niet al te serieus moet nemen. maar ja, welke kleur dan? dat werd dus experimenteren met photoshop.
uiteindelijk besloot ik dat blauw, maar dan wel wat levendiger dan het blauw van de YR09ZG zelf, de best aanvulling zou zijn.
Dat werd dus velgen schoonmaken...wat een hel! niet alleen zat er een oude kapotte laklaag op, daaronder dus ook die zwarte verf. Maar onder het grijze gedeelte bleek ook nog een taaie, zwarte kauwgomachtige substantie te zitten die er helemaal niet af wilde. Dus bij de bouwmarkt een mild afbijtmiddel gehaald, dat er tot 2 keer toe op losgelaten, en een hoop geschrobt en gekrabt. Omdat dat een vreselijk matig resultaat gaf, besloot ik er met de boormachine een fijne staalborstelkop op los te laten. Dat werkt, maar ook langzaam en het kostte met zo'n tollende boormachine aardig wat kracht hem op de goeie plek op de velg te houden. Iets te lang op 1 plek, en er kwam meer aluminium af dan de bedoeling. Ik kwam er ook bij de eerste velg achter dat ivm met het rondslingerende mengsel van versleten staalborstel, aluminium-, verf- en kitresten ik beter een beschermende bril voor mijn ogen kon dragen.
Na de nodige hulp van schoonmaakmiddelen en gereedschappen kreeg ik bij het klaarmaken voor het spuiten ook nog hulp van baboeska, ??n van onze katten. Die bleek niet weg te slaan bij het afplakken.
Al snel kwam ik tijdens het spuiten van de primer erachter dat deze velgen door hun vorm aan zoveel kanten oppervlaktes hebben, dat het een monnikenwerk zou worden om ze mooi in 2 kleuren te krijgen zoals als ik met photoshop gedaan had. dan dus maar in 1 kleur en hopen op een voldoende resultaat. Vervolgens naar de automaterialenhandel en een kleurtje uitgezocht. Ik vond iets met een funky metallic blauwe tint, die er zeker in de zon best fraai uit ziet. een hele spuitbus per velg er tegenaan, en vervolgens ook nog 2 laklagen per velg. En de winter was weer voorbij. Een deel van de lente trouwens ook. Maar inmiddels heeft de YR09ZG weer een verse apk, en loopt ze weer als een zonnetje...op nieuwe voeten dus.
nou nog wel weer die linker deurstrip erop zetten :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Welke maat banden heb je er op liggen? 15-195-50?
10 punten voor Jean Luc! Bridgestone Turanza, om volledig te zijn.
Die maat gaf volgens een bandenmaatomrekeningstabel (ja, scrabble 3x woordwaarde!) het minste verschil (0,38%) met de originele 13-155-80.
15-205-50 zou ook op de velg gepast hebben, maar dat vond ik de meerprijs niet waard. Dit staat'm wat mij betreft prima.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Past een mooie bleu line striping bij.
tja...omdat je je hoofd nou niet zo snel kunt uitzetten (sorry, ben ondanks mijn bezoek aan noord-india nog geen boedhistisch meditatiewonder) had ik er ook al over gedacht wat de volgende stap zou kunnen zijn.
achteruitkijkspiegels in dezelfde kleur?
striping in dezelfde kleur? en dan niet de bekende volvo blue line striping, maar meteen iets assymetrisch of over de tops zoals dit:
als jullie nog tips hebben, graag, dan denk ik er nog even over na

- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben nooit een fan van kwik-fit striping.. je schijnt er wel 20 PK extra van te krijgen..
- V300 register
- Verbannen
-
haha, ja, ik zag het ook nadat ik hem geupload had...heb 't even aangepast zodat zelfs mobiele gebuikers hem nu ook kunnen zien.oeph, ik heb een 24" scherm, maar die trekst zelfs dit plaatje niet.. even rescalen ^^