show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Marcel's Volvo 340 DL '88

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2010 15:06 #630780 door V300 register
Marcel's Volvo 340 DL '88 is gemaakt door V300 register
Allen,

Ik wilde jullie toch op de hoogte houden van mijn winter auto, een heerlijke 340DL 1.4 '88 3drs

Gekocht voor een leuk bedrag, met kale zomerbanden, een slechte koppeling en wat roest.
163dkm en een interieur als nieuw...
het mooiste? een handgeschakelde 5bak

De auto kwam (na monteren winterbanden die ik al op mijn 480 had) probleemloos door de APK heen.. de roest wil ik nog wel even mooi wegwerken, anders is de hele auto weg na de winter.

Waarom een 340 voor de winter?
Achterwielaandrijving, heeel veel vermogen (*ahum) maar gewoon een lekker vierkant mooi model Volvo. De achterwielaandrijving icm. handbak was een pr?, omdat ik het spelen ermee erg erg leuk vindt.

Ondertussen zit er dus een nieuwe APK op, de pollux velgen met winterbandjes, heb ik een analoog klokje gemonteerd, een andere radio aangesloten (geen originele maar eentje met CD --> al de originele spullen zitten in mijn 480 haha), is de koppeling vervangen, heb ik de auto technisch nagekeken en ben ik ngo bezig een andere tellerbak te monteren.

Heel verhaal.
Een paar foto's

Aanschaf auto

Vervangen Koppeling

In zijn natuurlijke habitat

Een filmpje krijg ik nog niet op de laptop gezet dus die volgt nog wel een keer.

Hoop niet dat jullie het zonde vinden van de auto. Ik ben zelf een volvo purist die geweldig gek is met zijn auto's (zie ook mijn voorsteltopic met de foto's van de 480) en zocht een leuke auto voor in de winter om mee te spelen.

naar mijn mening rag ik de auto niet af (glijden op sneeuw is niet zo spannend voor de auto) maar 'leef' ik de 340 (anders zou hij gesloopt worden)

Groeten, Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2010 16:26 #854175 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Marcel's Volvo 340 DL '88
Maak je niet ongerust Marcel. Van een enkele keer een beetje glijden raken we niet in paniek, de meesten doen dat wel als het sneeuwt (damn, waarom moest ik vanochtend bij elke bocht iemand tegen komen? grrr). Zolang je de auto ook het onderhoud geeft dat hij verdient is dat niets ernstigs. Heck, een van de mooiste auto's van de club heeft al vaak genoeg op droog asfalt dwars gestaan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2010 18:18 #854180 door V300 register
Gewoon doen Marcel, ik heb vanmiddag op ons terrein bij Rijswaterstaat nog een paar mooie achtjes gemaakt!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2010 18:53 #854184 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Marcel's Volvo 340 DL '88
Uiteraard zien we een 300 liever niet als winterauto, maar ook ik rij het hele jaar door met mijn 360, dus ik zal de laatste zijn die er iets over zegt. Ik ben wel blij dat ik nu zakelijk een moderne auto door de pekel mag jagen, maar priv? blijf ik lekker de juiste wielen aandrijven.
Ik ga vanavond mijn 360 weer ophalen, hij heeft zijn wintersloffen gemonteerd gekregen dus ik ga vanavond eerst eens kijken hoe dat (wel/niet) plakt! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2010 18:57 #854186 door V300 register
Mijn 340GL vario is mijn winterauto, zitten nu goede winterbanden onder maar ik houdt haar gewoon goed bij en de onderkant wordt van het weekend weer flink afgesopt!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2010 19:18 #856775 door V300 register
Hij doet het in elk geval prima als winterauto.
Ik wilde perse een 5bak (om het driften wat onder de knie te krijgen)

En volgens mij heb ik geen wiskunde knobbel maar een drift knobbel haha.
Ik was al niet vies van de grenzen van de auto leren kennen en handrembochtjes (of door lastwisselingen wat glijden met de 480 bv)
maar dit is echt leuk :D

Jammer dat de sneeuw nu weg is, nu moet ik de rotondes en andere combinaties uit mn hoofd gaan laten.. (totdat het weer sneeuwt)

Iedereen die zeurt dat een 1400 niet goed genoeg is... je mist soms net even dat vermogen om hem extra te zetten, maar een tikje met de handrem doet wonderen. Verder kun je minder makkelijk met je gas corrigeren, dus soms wat meer stuurbewegingen nodig. Op sneeuw en ijs dus geen problemen (maarja dan voldoet zelfs een 0.8 natuurlijk)

Wellicht de 340 dus opknappen en als trackday auto om gaan turnen.
Maarja we zijn nog altijd student....

Eerst hier maar de nodige kennis verder opdoen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2010 22:44 #856804 door V300 register

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-12-2010 22:48 #856807 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Marcel's Volvo 340 DL '88
Haha herkenbaar en netjes! Alleen een stuk meer toeren dan ik gewend ben zo te horen. De 360 zet ik gewoon in de 2, en dan constant houden op 2500 toeren en hij gaat dwars :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2010 23:10 #856810 door V300 register
Netjes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2010 23:12 #856812 door V300 register
maareuuh, je hebt 'm bij de RDW gekocht? ;) (filmpje 2 beschrijving)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC