klemmen/tangen om brandstof- en remslangen dicht te houden

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 10:03 #632724 door Floris Schropp
Ik ben op zoek naar tangen of klemmen om brandstof- en remslangen dicht te houden bij demontage zodat niet alle vloeistof eruit loopt.
Je ziet ze soms voorbij komen bij wheeler dealers en andere autoshows, maar de lokale automaterialenzaak heeft er nooit van gehoord en zoeken op 'slangklem' of 'slang tang' geeft allerlei andere zaken die ik niet bedoel.

Ze varieren van gewone tang met platte bek met vergrendeling tot een soort van IKEA broodzakdichthouders die eromheen geclipt worden.

Helaas zijn die van de IKEA te zwak anders was ik met 2 euro voor 30 stuks klaar.

Nu is de vraag: hoe heten die dingen als ze geschikt zijn voor automotive?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 10:41 #931871 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic klemmen/tangen om brandstof- en remslangen dicht te houden
JA!

bedankt! het toverwoord is dus 'afsluit'

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 12:12 #931879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic klemmen/tangen om brandstof- en remslangen dicht te houden
Ik gebruik een lijmtang, wel met plastic dopje!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 12:14 #931880 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic klemmen/tangen om brandstof- en remslangen dicht te houden
Dat zou kunnen, maar ik heb alleen grote lijmtangen en die gaan gruwelijk in de weg zitten en zijn ook zwaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2013 12:07 #932024 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic klemmen/tangen om brandstof- en remslangen dicht te houden
remslangen kun je beter niet met dit soort spullen afklemmen. Zeker bij oudere slangen is de kans groot dat de binnenvoering van de slang beschadigt.

beste remedie om druppelende remslangen te voorkomen is om een stok tussen de stoel en het rempedaal te zetten zodat het pedaal continu een stukje ingedrukt blijft. Dan is namelijk de verbinding met het tankje afgesloten, en blijft de remvloeistof in de slang 'hangen'

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2013 12:16 #932025 door Floris Schropp
Goede tip!

Ik was van plan ze inderdaad alleen voor brandstofslangen te gebruiken, maar om de zoektermen breed te houden de remslangen ook erbij genoemd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2013 16:07 #932031 door V300 register
bij die dunne brandstofslangen kun je het ook fixen door een ventieldopje in de slang te drukken.

De enige keren dat ik ooit slangen heb moeten afklemmen was bij het ontluchten van de inspuitpomp van audi. Daar stond het ook vermeld in de werkplaatsinstructies; je moest de retourslang afklemmen en vacuum op de pomp zetten. VAG heeft er speciaal gereedschap voor zelfs. Als er lucht in het systeem kwam kon je weer opnieuw beginnen, en dat gebeurde regelmatig; erg irritant. Later bleek dit te komen door de temperatuurklep op het brandstoffilter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2013 18:15 #932097 door V300 register
Ik heb een kleine Vise grip tang met lange bekje, daarover heb ik een paar stukjes brandstofslang geschoven ter bescherming en dat werk perfect om remslangen, brandstofslangen etc dicht te houden.

Ik ben het eens met Wouter dat er steeds een risico bestaat op beschadiging van de slang, maar langs de andere kant, als hij hierdoor beschadigd raakt, dan was ie sowieso aan vervanging toe!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2013 18:22 #932099 door Floris Schropp
Ik heb zo'n ding gescoord

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC