Waarde Volvo 340 GL special
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 14:47 #632080
door V300 register
Waarde Volvo 340 GL special is gemaakt door V300 register
Goed, helaas moet ik(misschien) mijn 340 uit 1990 weg doen. Ik heb voorlopig geen werk meer, en de studie gaat op het moment even voor. Financieel red ik het straks dus niet meer om mijn 340 fatsoenlijk te onderhouden. Wat denken jullie dat mijn auto waard is? Een aantal mensen hebben me 100 tot 250 euro geboden, lijkt me wel erg weinig. De auto is in zeer nette staat, met op het moment 391xx kilometers op de teller. Erg weinig dus. Auto is zeer rijk uitgerust met oa.
-Centrale vergrendeling
-Stoelverwarming
-Elektrische ramen
-Origineel radio casette met deur speakers
-Midden armsteun met skiluik achterin
-3 originele sleutels
ik zal nog wel wat vergeten zijn.
Het is overigens een 1400 variomatic, tot februari 2012 altijd dealer onderhouden, heeft elk jaar netjes een beurt gehad. Zo goed als nieuwe banden, nieuwe einddemper. Interieur is als nieuw.
Ook heb ik er een compleet werkplaatshandboek bij, originele brochures.
Helaas heeft de auto ook een paar minpuntjes, namelijk:
-Klein plekje in de linker deur, circa 5x5 cm.
-Kras op motorkap
-Gasveren kofferbak moeten vervangen worden
Voor een auto van 22 jaar natuurlijk niks schokkends.
Auto is compleet roestvrij, voorbumper en wielkassen nog wit van binnen.
Alles aan de auto werkt.
De auto hoeft niet weg, er moet een fatsoenlijk bod op gedaan worden, anders schors ik hem tot in betere tijden.
-Centrale vergrendeling
-Stoelverwarming
-Elektrische ramen
-Origineel radio casette met deur speakers
-Midden armsteun met skiluik achterin
-3 originele sleutels
ik zal nog wel wat vergeten zijn.
Het is overigens een 1400 variomatic, tot februari 2012 altijd dealer onderhouden, heeft elk jaar netjes een beurt gehad. Zo goed als nieuwe banden, nieuwe einddemper. Interieur is als nieuw.
Ook heb ik er een compleet werkplaatshandboek bij, originele brochures.
Helaas heeft de auto ook een paar minpuntjes, namelijk:
-Klein plekje in de linker deur, circa 5x5 cm.
-Kras op motorkap
-Gasveren kofferbak moeten vervangen worden
Voor een auto van 22 jaar natuurlijk niks schokkends.
Auto is compleet roestvrij, voorbumper en wielkassen nog wit van binnen.
Alles aan de auto werkt.
De auto hoeft niet weg, er moet een fatsoenlijk bod op gedaan worden, anders schors ik hem tot in betere tijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 14:52 #909676
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Waarde Volvo 340 GL special
gezien alle features, kilometerstand, perfect staat en mijn bevooroordeelde mening zou ik hem nooit voor minder dan 850 weg doen. En dan ook nog niet eigenlijk.
Nee, zet hem in de garage. Schorsen en lekker poetsen in het weekend. Over een half jaar kan alles heel anders zijn en heb je wellicht weer een baan.
Ik bedoel, waar vind je voor een zelfde bedrag een vervanger rond die tijd? Een oude ibiza of polo is niet te vergelijken.
Nee, zet hem in de garage. Schorsen en lekker poetsen in het weekend. Over een half jaar kan alles heel anders zijn en heb je wellicht weer een baan.
Ik bedoel, waar vind je voor een zelfde bedrag een vervanger rond die tijd? Een oude ibiza of polo is niet te vergelijken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 15:37 #909677
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Waarde Volvo 340 GL special
inderdaad, ik schat tussen 850 en 1000, afhankelijk van de staat van onderhoud
het kan dan wel een poosje duren voor 'ie verkocht is want je haalt dan echt het maximale eruit!
Trouwens, ik zeg schorsen en droog wegzetten in een stalling, bewaren voor later. Hoeft niet duur te zijn, ik betaal iets van 10-15 euro per maand voor m'n 343. Let er bij voormalige stallen wel op dat de vloer goed schoon is en er geen mest meer ligt. Als er nog restjes liggen of niet volgestort/gesaneerd is heb je een auto met een roestplekje van 5x5 cm als je 'm wegzet, en als je hem over een jaar ophaalt nog een intact plekje van 5x5 cm en is de bodem compleet weggerot (dat gaat echt bizar hard)
het kan dan wel een poosje duren voor 'ie verkocht is want je haalt dan echt het maximale eruit!
Trouwens, ik zeg schorsen en droog wegzetten in een stalling, bewaren voor later. Hoeft niet duur te zijn, ik betaal iets van 10-15 euro per maand voor m'n 343. Let er bij voormalige stallen wel op dat de vloer goed schoon is en er geen mest meer ligt. Als er nog restjes liggen of niet volgestort/gesaneerd is heb je een auto met een roestplekje van 5x5 cm als je 'm wegzet, en als je hem over een jaar ophaalt nog een intact plekje van 5x5 cm en is de bodem compleet weggerot (dat gaat echt bizar hard)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 15:52 #909680
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waarde Volvo 340 GL special
Hij heeft 2000 kilometer geleden 2 nieuwe schokbrekers gehad, 2 nieuwe banden achter, alle filters zijn vervangen, vloeistoffen etc ook. Er zitten voorlopig op brandstof na geen kosten aan te komen. De auto is 2 weken geleden professioneel gepolijst en gepoetst, lak is dus super strak en nagenoeg kras vrij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 16:00 #909682
door V300 register
Dit is ??n van de best bewaarde late 340's volgens mij, dus ik zou zeggen probeer het maximale eruit te halen. Echter, ik vind langdurig stallen ook maar niks (en kost vaak wel meer dan wat Joost betaalt), is er niet een manier dat je er af en toe mee kunt blijven rondrijden? Is het de verzekering en belasting, of puur het toekomstig onderhoud waar je bang voor bent? Want als ik de lijst zo bekijk ben je voorlopig (idd) wel klaar, zeker als je slechts af en toe rijdt om de boel los te houden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 16:04 #909684
door V300 register
Er staat overigens een afspraak over 2 weken, dan worden de minpuntjes gladgemaakt en gespoten. Dan is 'ie werkelijk als nieuw. En oja, hij heeft trouwens ook klapraampjes achter die niet lekken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 16:18 #909685
door V300 register
Nooit weg doen!
Trouwens niet om flauw te doen, maar dit topic lijkt toch echt op een advertentie.
Trouwens niet om flauw te doen, maar dit topic lijkt toch echt op een advertentie.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 20:21 #909698
door V300 register
@ JL: Is wel wat flauw, er staat geen woord tussen wat impliceerd dat hij deze beauty hier te koop aanbied.
@ Luuk: Erg man, zo'n plaatje en zoveel investeringen en overduidelijk een liefhebber. Ik zou hem denk niet verkopen maar of schorsen of een sponsor vinden die je door de moeilijke periode heen helpt.
@ all: Heeft er niet iemand een stalling plaats buiten de openbare weg waar deze gestald kan worden? Ik bedoel, we doen er alles (nou ja, veel) aan om deze wagens op de weg te houden en tegen de tijd dat Luuk er een goede prijs voor vangt heeft hij al veel (verzekering en wegenbelasting) kosten gemaakt en dan kan hij drie maanden later misschien weer op zoek naar een leuke auto. 't is maar een idee om hier op clubniveau iets mee te doen?
@ Luuk: Erg man, zo'n plaatje en zoveel investeringen en overduidelijk een liefhebber. Ik zou hem denk niet verkopen maar of schorsen of een sponsor vinden die je door de moeilijke periode heen helpt.
@ all: Heeft er niet iemand een stalling plaats buiten de openbare weg waar deze gestald kan worden? Ik bedoel, we doen er alles (nou ja, veel) aan om deze wagens op de weg te houden en tegen de tijd dat Luuk er een goede prijs voor vangt heeft hij al veel (verzekering en wegenbelasting) kosten gemaakt en dan kan hij drie maanden later misschien weer op zoek naar een leuke auto. 't is maar een idee om hier op clubniveau iets mee te doen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2012 22:11 #909704
door V300 register
Het is inderdaad een erg mooie en vooral fijne auto. Elke week poets ik hem met de hand met alleen de beste poets spullen. Motor draait als een zonnetje, is erg stil en vooral betrouwbaar. Nogmaals, de auto hoeft niet weg, dit is ook geen advertentie. Maar mocht er een prijs komen die mij bevalt dan overweeg ik het zeer zeker..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2012 23:18 #909706
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Waarde Volvo 340 GL special
Schorsen
Moderators: Mark Smeets