Nieuw, en wil een 340 kopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 14:34 #631131 door V300 register
Nieuw, en wil een 340 kopen. is gemaakt door V300 register
Hallo forumleden,

Ik ga me eerst even voorstellen. Ik ben Bart, 18 jaar, en ik woon in Bladel (Noord Brabant). Ik ga nog naar school, en doe daar een opleiding elektrotechniek.

Qua hobby's ben ik altijd al ge?nteresseerd geweest in Amerikaanse en ook Nederlandse auto's, en sinds mijn 16e ook in scooters (heb zelf een Yamaha Aerox).

Nu heb ik pas mijn rijbewijs, en zou ik graag zo'n Volvo 340 met variomatic kopen. Ik heb van iemand (op een ander, niet auto geraleerd forum) al hele goede tips gekregen waar ik op moet letten bij aankoop, en ik krijg hulp van mijn opa die vroeger monteur is geweest bij DAF. Zelf ben ik dan ook niet echt een ervaren sleutelaar (al vind ik het wel erg leuk om te doen en leren), dus daar zullen jullie me zeker nog mee kunnen helpen...

Nu wil ik zo'n ?1500 ? ?2000 aan de auto besteden (vanaf eind mei heb ik dat geld), dus het budget zal niet zo'n probleem zijn... Ook qua onderhoud bezuinig ik niet, want het is gewoon heel erg mooi om zo'n auto op de weg te houden :y:

Nu zou ik wel graag een auto kopen met niet al te veel sleutelwerk... Als iemand nog iets weet te staan of zo, dan hoor ik het graag ;)

Groeten, Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 14:46 #873155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw, en wil een 340 kopen.
Allereerst: welkom! Mooi budget, daar kun je echt mee uit de voeten. Een 340 zonder roest + belastingvrij moet te doen zijn! Let echt goed op, want er wordt vaak gezegd dat er geen roest aan zit, maar daar moet je niet zomaar in geloven. Niet te snel kopen en goed blijven zoeken naar een mooie. Dat betaalt zich later terug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 14:58 #873157 door V300 register
Welkom hier! :) Met zo'n budget moet het zeker lukken om een goede basis te vinden :) In de advertentie rubriek staat veel te koop, zoals bijvoorbeeld deze: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3620

Ook staan er in Landhorst een aantal te koop bij een bekend adres hier :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 15:10 #873159 door V300 register
@ Punkazz

Belastingvrij zou inderdaad wel heel fijn zijn met mijn inkomen (+- ?250 ? 300 per maand):)

@ Vermilion

Die ziet er goed uit :)

Op Marktplaats.nl was ik ook al een mooie van 1986 tegengekomen met iets van 70.000km op de teller of zo. Die moet rond de ?2000 kosten...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 17:17 #873162 door V300 register

General Custom;174056 schreef : Op Marktplaats.nl was ik ook al een mooie van 1986 tegengekomen met iets van 70.000km op de teller of zo. Die moet rond de ?2000 kosten...

Nou, dan moet het wel iets h??l bijzonders zijn... Er worden nog regelmatig 340's aangeboden met zo'n lage km-stand. Koop in ieder geval niet bij een autobedrijf, want vragen echt schrikbarend veel geld.

Als je de tijd hebt, doe dan rustig aan, en ga bij veel auto's kijken. Je hebt geld genoeg om een mooie uit te zoeken! En natuurlijk fantastisch dat je een variomatic wil! Bij mij kan je niet meer stuk :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 17:30 #873163 door V300 register
Wat iedereen zegt: Goede keuzes maken. Een dure auto (in v300 begrippen duur ;) ) is niet perse een goede. Roestvrije auto's zijn dun gezaaid en lage km.standen zijn dik gezaaid. Kwestie van het kaf van het koren scheiden. Pareltjes zijn er nog genoeg, niet perse de dure auto's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2011 18:08 #873166 door V300 register
Gewoon hier en daar eens kijken dan, en goed checken op gebreken.

Ik heb er in elk geval alle tijd voor, want in principe heb ik pas een auto nodig in september om naar school te gaan. Het zou natuurlijk wel leuk zijn om in de zomervakantie al wat te kunnen toeren, en eventueel wat kleine gebreken in orde maken :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2011 20:54 #873175 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nieuw, en wil een 340 kopen.
Welkom op dit forum, met dat geld kun je misschien ook over de grens kijken naar een mooie 300-serie. Succes met de zoektocht en wees niet bang om vragen te stellen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 09:51 #873190 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuw, en wil een 340 kopen.
Dat is een mooi budget voor een 340! Als ik jou was zou ik de helft gebruiken om een auto van te kopen (moet lukken als je je niet haast) en de andere helft te reserveren om meteen een hele grote onderhoudsbeurt te (laten) uitvoeren en eventuele beginnende roestplekken grondig aan te (laten) pakken.
Het hoofdkantoor van mijn werk staat in Eersel en daar ben ik ca. 1 keer per week, dus ik kom wel een keertje kijken als je er een hebt gevonden!

Staar je niet teveel blind op de km stand. Ik heb liever een 300 met 140.000 km en een volledige onderhoudshistorie dan een 300 met 50.000 km waar je niks van weet.
Er zijn ook genoeg forum- en clubleden die een keer met je mee willen als je gaat kijken.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 10:18 #873191 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw, en wil een 340 kopen.
Er zijn echt nog bijzonder mooie exemplaren. Het is gewoon wachten wanneer die eigenaren er niet meer in kunnen/mogen rijden. Laatst was er zo'n auto in Zuid-Limburg.

Kijk vooral naar de carrosserie van een auto. De rest is vervangbaar. Nieuwe APK zegt niet alles en zorg dat je zelf de auto ook op de brug ziet.

Hier op het forum zweven wel lijstjes met aandachtspunten bij aankoop.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC