Alle kleuren op een rij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 11:54 #631015
door V300 register
Alle kleuren op een rij. is gemaakt door V300 register
Is het geen leuk idee om voor iedereen die zijn op haar 300 gaat spuiten, een overzicht te hebben van alle orginele kleuren. Een plaatje met de kleurcode is genoeg. Heb je een niet orginele kleur vertel dan waar de kleur vandaan komt. Wellicht leuk om in de toekomst dan te gaan turven welke kleur het vaakst voorkomt. Een kijken of dat dit topic gaat lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 13:58 #866638
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alle kleuren op een rij.
Deze
bedoel je? 
Ik heb Beige 206, de originele kleur, en wil hem ooit (zo snel mogelijk, maar na al het laswerk dat nog moet) wel overspuiten of rollen in dezelfde kleur. Gaat afhangen van m'n budget tzt

Ik heb Beige 206, de originele kleur, en wil hem ooit (zo snel mogelijk, maar na al het laswerk dat nog moet) wel overspuiten of rollen in dezelfde kleur. Gaat afhangen van m'n budget tzt

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 14:01 #866641
door V300 register
Daar ontbreken nog wel wat kleuren, zoals de Blue Special-kleur: 149(-5).
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 15:05 #866648
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alle kleuren op een rij.
Ljusgr?n (lichtgroen), zoals de Zweden het noemen en het steeds weer op verfblikken en spuitbussen staat. Kleurcode 150.
Helaas zijn de lakken tegenwoordig op waterbasis en is die kleur metallic groen wat "vlakker" dan origineel; origineel is toch net wat 'dieper'groen dan nu.
@ Marcel: ik zou je toch aanraden om het met een compressor op te spuiten (tussen 4 en 5 bar werkt wel fijn) i.p.v. met de roller. Maakt qua tijd voor het opbrengen weinig uit, maar de afwerking van een gerolde auto vraagt veeeeeel meer tijd dan die van een gespoten auto.
Reken wel op een paar honderd euro aan lak, als je het professioneel wilt doen...
Ik was 100 euro kwijt aan lak, en daar kon ik de zijkant n?t mee doen. Was geloof ik een liter lak (losse potten voor lak, verharder en verdunner, moest alles dus zelf nog mengen waarna ik het eindproduct in een pot onder het spuitpistool kon hangen).
Helaas zijn de lakken tegenwoordig op waterbasis en is die kleur metallic groen wat "vlakker" dan origineel; origineel is toch net wat 'dieper'groen dan nu.
@ Marcel: ik zou je toch aanraden om het met een compressor op te spuiten (tussen 4 en 5 bar werkt wel fijn) i.p.v. met de roller. Maakt qua tijd voor het opbrengen weinig uit, maar de afwerking van een gerolde auto vraagt veeeeeel meer tijd dan die van een gespoten auto.
Reken wel op een paar honderd euro aan lak, als je het professioneel wilt doen...
Ik was 100 euro kwijt aan lak, en daar kon ik de zijkant n?t mee doen. Was geloof ik een liter lak (losse potten voor lak, verharder en verdunner, moest alles dus zelf nog mengen waarna ik het eindproduct in een pot onder het spuitpistool kon hangen).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 19:28 #866673
door V300 register
Rollen kan wel echt mooi worden hoor!
wij hadden de LV gerold, eerst in wit (dan wordt het echt een PIMP machine) en daarna in beige. Als je d'r tijd insteekt, en daarna polijst, echt prima! en heel wat goedkoper
wij hadden de LV gerold, eerst in wit (dan wordt het echt een PIMP machine) en daarna in beige. Als je d'r tijd insteekt, en daarna polijst, echt prima! en heel wat goedkoper
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 19:40 #866675
door 16673-dummy
Qua lakkosten maakt het niet uit als je kwaliteitslak in de originele kleur wilt gebruiken.
Het maakt vooral verschil qua afwerking. Rollen moet hoe dan ook gepolijst/nat geschuurd worden, terwijl je spuitwerk niet hoeft na te bewerken. Dat hoefde ik iig niet. Ook geen stofjes erin o.i.d.; kwestie van spuiten in een afgesloten ruimte en zorgen voor ventilatie (en dan afzuiging i.p.v. twee deuren tegen elkaar open zetten).
Afijn, ieder z'n eigen ding, maar sinds ik een keer gespoten heb met een compressor, zweer ik erbij. Ook voor kleine voorwerpen/oppervlaktes.
Het maakt vooral verschil qua afwerking. Rollen moet hoe dan ook gepolijst/nat geschuurd worden, terwijl je spuitwerk niet hoeft na te bewerken. Dat hoefde ik iig niet. Ook geen stofjes erin o.i.d.; kwestie van spuiten in een afgesloten ruimte en zorgen voor ventilatie (en dan afzuiging i.p.v. twee deuren tegen elkaar open zetten).
Afijn, ieder z'n eigen ding, maar sinds ik een keer gespoten heb met een compressor, zweer ik erbij. Ook voor kleine voorwerpen/oppervlaktes.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 19:46 #866677
door V300 register
Nou, als je nog een compressor en spuitpistool moet kopen, weet ik wel wat goedkoper is! Het resultaat zal zeker beter zijn met spuiten, maarja dan moet je d'r nog meer in investeren
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2011 19:47 #866678
door 16673-dummy
Ja, ik ga er dan wel vanuit dat je de compressor al hebt ja 
Overigens koop je zo'n ding niet alleen om te spuiten he. Banden oppompen bijvoorbeeld.

Overigens koop je zo'n ding niet alleen om te spuiten he. Banden oppompen bijvoorbeeld.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 20:08 #866682
door V300 register
Ik heb geen compressor, geen spuitpistool en de enige plek waar ik het zou kunnen doen hier is op de stoep, of ik moet een dhz hok afhuren, maargoed dat zie ik tzt wel

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 20:15 #866683
door V300 register
Bedoelde inderdaad zo'n lijstje. dan echter met een foto. Er zal dan een mooi rijtje ontstaan van foto's. Deze zijn dan ook nog een handig als een forum/clublid zijn of haar auto van kleur wil veranderen.
Moderators: Mark Smeets