340 over de grote plas?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 22:39 #630803 door V300 register
340 over de grote plas? is gemaakt door V300 register
Mensen, ik wil even iets schrijven om me voor te stellen en om jullie mening over een toekomstig probleem te vragen.

Jaren geleden hadden we een 340DL met ongeveer 250.000 op de teller; mijn vriendin had daar twee racestrepen overheen geplakt (we kregen daar in A'dam-West overigens geregeld commentaar op). Op een helse rit van Haarlem naar Amsterdam is-ie tenslotte overleden; bij elke bocht viel er weer iets anders van de elektriek uit en hij begaf het definitief een meter of tien voor de parkeerplaats. Toch weer handig :crazy1:

Daarna een tijdje de Citro?n CX Limousine van mijn broer geleend (5m Franse weelde) en zelf een XM Turbodiesel gekocht. Maar toen die zonder veel te rijden toch 100 euro per maand opmaakte hebben we 'm weer ingeruild voor onze favoriet: een 340GL (bij ons thuis 'de Dalvo' genoemd om voor de hand liggende redenen) die we net weer hebben ingewisseld voor een 1.7 (lekker voor langere stukken naar familie in 't Noord'n). Prachtig lichtgroen exemplaar (312).

Tot zover een lange inleiding. Mijn vraag spitst zich op iets anders. In verband met mijn werk zit het er dik in dat we over een a twee jaar richting Noord-Amerika, waarschijnlijk Canada, vertrekken. Een ding is zeker: de Dalvo gaat mee. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee of kan iemand een inschatting maken van de problemen die ik daarbij ga tegenkomen (voor de goede orde: hij heeft een katalysator)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:21 #857460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 over de grote plas?
Ik heb laatst een auto vanaf de US naar Nederland verscheept voor 1650 dollar. Ongeveer 1200 euro dus. Omgekeerd is denk ik nog net wat goedkoper omdat vanwege de lage dollar de import hoog is en export laag, waardoor er schepen naar de US minder makkelijk vol komen staan.

Onderdelen zul je moeilijk aankomen. Wat dat betreft kun je twijfelen om een 360 mee te nemen want het Volvo 2.0 liter blok is in Noord Amerika ruimschoots aanwezig en alles voor te krijgen. Het 1.4 renault blok is er NIET. Alles moet je dus importeren dat je wilt hebben.

• Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 10:12 #857488 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic 340 over de grote plas?
Het 1.4 blok is wel bekend uit de Renault 5 Le Car, zeker ook in Canada .
Ik kon probleemloos bij Canadian Tyre (een grote automaterialen keten) NGK bougies met platina elektroden , lucht- en oliefilter kopen voor een 340 , en ook nog eens voor een zeer nette prijs .

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 10:51 #857490 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 over de grote plas?
Er is natuurlijk wel een Amerikaanse Dafclub (DCA - Daf Club of America?) waar je met een 1400 met variomatic misschien terecht zou kunnen, maar dan houdt het wel op. Een 1700 meenemen naar Canada is een euh... "uitdaging", denk ik.

Zoals Jos al zegt zou je misschien beter een 360 kunnen nemen omdat er best wat Volvo's rondrijden van de 240 en 740 serie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 11:02 #857494 door V300 register
Snel Google-werk: www.tc.gc.ca/eng/roadsafety/safevehicles...r-than-index-446.htm

Voor auto's ouder dan 15 jaar bestaat dus een uitzonderingsclausule op de basale regels waaraan importauto's moeten voldoen (die je kunt vergeten met een 340). Let wel, dit gaat over Canada: in de VS geldt iets vergelijkbaars, alleen zijn er uiteraard verschillen per staat en ik heb ook begrepen dat daar de grens op 25 jaar ligt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 11:35 #857496 door V300 register
de 1.7 lijkt me juist minder een probleem, de renault 9 en 11 hadden dezelfde motor en die zijn volgens mij juist vrij veel verkocht in de usa.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 12:13 #857498 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 over de grote plas?
Die zijn wel verkocht, maar volgens mij allang uitgestorven. Het zal iig zoeken worden om een garage te vinden die er mee om kan gaan.

Wat natuurlijk w?l kan, is lid worden van de club en zoveel mogelijk (technische) documentatie over de 1700 verzamelen en zorgen dat je zelf zoveel mogelijk kennis en vaardigheden bezit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 13:01 #857503 door V300 register
In Noord-Amerika zullen ze toch ook wel garages hebben die carburateurs geen 'rocket science' vinden? Verder is een 340 1.7 echt geen auto waar je over het algemeen heel specifieke informatie voor nodig hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 13:19 #857506 door V300 register
Kleine vraag, waarom niet lokaal iets aanschaffen voor een habbekrats en die oprijden in de tijd dat je daar zit? Een 3'tje daar is erg leuk, maar dan is er een Nederlander weg en je maakt best wel kosten voor het vervoer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 13:51 #857507 door V300 register
Misschien dat we dat alsnog doen, maar ik ben nu aan het kijken wat die hele grap gaat kosten en dit staat voorlopig wel op de begroting.

We hebben best lang gekeken naar een geschikte 340 en nu we eindelijk hebben wat we zochten voel ik er niet zoveel voor om 'm meteen weer te verkopen. Dus ik wil in ieder geval een goede poging wagen. Speelt overigens pas in '12, hoor.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC