Nieuwe Franse Benzine schadelijk voor oudere motor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 20:22 #629254 door V300 register
Vool alle volvorijders onder ons die dit jaar naar Frankrijk gaan, is dit bericht uit de Gelderlander wellicht iets om even bij stil te staan.

www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenlan...e-Franse-benzine.ece

Zou dit ook een probleem zijn voor onze motoren en of mijn 1.4e!? Iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 20:24 #787261 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe Franse Benzine schadelijk voor oudere motor
Hoorde het op de radio net ja. De naam van deze 'nieuwe' benzine is E10 dacht ik?

Nouja, ik gooi d'r toch 98 in, liefst met loodvervanger, dat stinkt zo lekker als je in de McDrive staat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 23:14 #787286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe Franse Benzine schadelijk voor oudere motor
Hmmmm, van deze benzine moet je dus iets meer inspuiten, als ik me niet vergis. Een beetje injectiemotor regelt de boel wel bij. Een carburateurmotor blijft met zijn "standaard" instelling rondrijden en zou dan dus te arm lopen.

Zou dat de gedachtegang van de ANWB zijn?

Lijkt me best sterk dat het zoveel zou schelen.............

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2009 19:50 #787332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe Franse Benzine schadelijk voor oudere motor
Ethanol werkt ook corrosief op bepaalde onderdelen, ik weet alleen niet in hoeverre dat geldt voor 10% bijmenging.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2009 15:19 #788027 door V300 register
Geen probleem voor alle Volvo's van NA 1977 :y:
Uitzondering zijn die gare Mitsubsidie-motoren van 1.8i in de S/V40.

Zie de franse website voor meer info:
www.developpement-durable.gouv.fr/rubrique.php3?id_rubrique=990

Voor de Luxemburg "zuinige tankers", nog een tip:
Tank niet aan de snelweg, daar sta je vaak tijden in de rij. Ik tank altijd in Bettembourg, dit is de laatste afslag in Luxemburg voor je Frankrijk in rijdt.
De plaatselijke dorps-pomp (Q8) ligt 1km van de snelweg en ook vanaf Nederland nog eens een prima plekkie voor een pit-stop (tijd-afstand-technisch gezien).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2009 10:01 #788225 door V300 register
oja, om terug te keren op het topic van de nieuwe Franse benzine;

de afgelopen 2 weken heb ik op heel wat verschillende plekken getankt, buiten de Autoroute, en nergens de nieuwe alcobenzine gezien.

Ik hoorde wel van mensen die via de Autoroute gekomen waren dat het daar wel te koop is. Er staat altijd E10 bij, en een carburateurmotor loopt er NIET goed op! (ervaringsdeskundige was niet echt blij, motor liep zowat warm en trok voor geen meter meer, tot de volgende tankbeurt. die volgende tankbeurt kwam gelukkig wel v??l sneller dan normaal....)

m.a.w. met een B200F kun je het best tanken, de andere zou ik echt afraden.

zowieso is 98 daar goedkoop, laatste keer getankt in Frankrijk, euro 98 voor 1,219

hier thuis is ie weer gewoon zowat 1,40...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 13:53 #788303 door V300 register

antiekeradio;113494 schreef : Er staat altijd E10 bij, en een carburateurmotor loopt er NIET goed op!

Das wat anders dan dat het schadelijk zou zijn :f
:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 15:15 #788310 door V300 register
Als ie warmloopt is het schadelijk. :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 15:33 #788312 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe Franse Benzine schadelijk voor oudere motor
Ik vraag me af of een slechte verbranding en daarmee minder druk op de zuigerkop niet een verhoogde treklast op de krukas betekend en daarmee een eerdere slijtge in de hand werkt, ondanks voldoende olie?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 19:10 #791458 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe Franse Benzine schadelijk voor oudere motor

antiekeradio;113494 schreef : oja, om terug te keren op het topic van de nieuwe Franse benzine;

de afgelopen 2 weken heb ik op heel wat verschillende plekken getankt, buiten de Autoroute, en nergens de nieuwe alcobenzine gezien.

Ik hoorde wel van mensen die via de Autoroute gekomen waren dat het daar wel te koop is. Er staat altijd E10 bij, en een carburateurmotor loopt er NIET goed op! (ervaringsdeskundige was niet echt blij, motor liep zowat warm en trok voor geen meter meer, tot de volgende tankbeurt. die volgende tankbeurt kwam gelukkig wel v??l sneller dan normaal....)

m.a.w. met een B200F kun je het best tanken, de andere zou ik echt afraden.

zowieso is 98 daar goedkoop, laatste keer getankt in Frankrijk, euro 98 voor 1,219

hier thuis is ie weer gewoon zowat 1,40...

Langs de Autoroute du Soleil is het overal te koop.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC