Onderdelen Volvo

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 18:35 #627409 door Kevin Kloosterman
Onderdelen Volvo is gemaakt door Kevin Kloosterman
Vandaag weer e.e.a. uitgeplozen en de toekomst voor onderdelen is nu wel heel somber! Een heleboel dingen zijn er nu echt niet meer...

Om te beginnen sleutels, voor m'n 340 had ik ooit is een extra sleutel besteld. Inmiddels heb ik de 360, wilde sleutels bestellen, had het nummer etc. al opgezocht en de boel besteld. Volgende dag een bericht terug NIET MEER LEVERBAAR.

Inmiddels had ik een uitlaatset besteld voor m'n 360. Middendemper t/m einddemper. Deze kwam netjes binnen. De los bestelde eindpijp (namelijk verschil hatch / sedan) niet binnen gekomen. Vandaag geannuleerd door Volvo, niet meer leverbaar. Gister had Pa nog een klant voor een uitlaat set voor een 360 hatch en die is nu ook niet meer leverbaar! Had ik dus een van de laatste!

De eindpijp hebben we nu incourant bij een andere dealer vandaan die hem nog had liggen. Ook ??n van de laatste dus.
Uitlaat sets voor auto's met KAT ook niet meer leverbaar. 340 zonder KAT moet er nog wel zijn.

Het lijkt er op dat Volvo flink aan het opruimen is qua materiaal uit Born.
Een klant had schade met z'n 440 aan het linker voorscherm. Nieuw voorscherm en binnen scherm besteld. Binnenscherm kwam niet binnen, blijkt niet meer leverbaar?

Vind het een slechte zaak dat dit soort dingen er niet meer zijn. Maar vrees dat we er niks aan kunnen doen. Voor de 1.4 motoren heeft Volvo ook bij lange na niet alles meer. Voor de 2.0l motoren gelukkig wel, maar dat komt omdat die ook in de 240, 740,940 etc liggen. En daar is wel alles nog voor te krijgen.

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::uh-uhh:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2008 18:48 #709992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onderdelen Volvo
Vandaar dat ik ook niet twijfelde toen er laatst een complete nieuwe uitlaat voor een 360 sedan te koop werd aangeboden voor 90 euro. Direct in de auto stappen en gaan halen. En natuurlijk vragen of er nog eentje extra was.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2008 19:14 #709998 door V300 register
tsja het is een aflopende zaak...
BMW levert nog wel alles voor zijn klassiekers en Citro?n ook...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 19:42 #710005 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Onderdelen Volvo
Volvo vind ik sowieso al bagger wat betreft 'aftersale'.

Ooit hadden ze een Volvo Merchandise met erg veel keuze die vooral betaalbaar was.
Tegenwoordig hebben ze alleen nog van dat juppenspul voor de elite met prijzen waar je U tegen zegt.

Slechte zaak dat ze zo met de (semi)klassiekers omgaan.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 22:18 #710038 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Onderdelen Volvo
Probleem Volvo is gewoon Born. Want voor een Amazon of PV544 om iets te noemen is zoveel te krijgen. Overigens de Merchandise van Volvo is nog goed hoor. Jammer is dat ze in Beesd niet meer de eigen merchandise doen. Sinds 2002 geloof ik, is Beesd gestopt met de eigen merchandise. Vandaar dat toen een hoop dingen zijn verdwenen en alles uit Zweden moet komen. (merchandise.volvocars.se)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 00:51 #710060 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Onderdelen Volvo

Kevin;54757 schreef : .....Om te beginnen sleutels, voor m'n 340 had ik ooit is een extra sleutel besteld. Inmiddels heb ik de 360, wilde sleutels bestellen, had het nummer etc. al opgezocht en de boel besteld. Volgende dag een bericht terug NIET MEER LEVERBAAR.......

Afgelopen maandag bij de sleutel boer geweest om sleutel te laten na maken, geen probleem 3 stuks ? ?4.50 binnen 5 min gemaakt

als je geen problemen heb met immitatie materiaal, is er nog voldoende voor de 340 / 360 te krijgen

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 08:19 #710062 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Onderdelen Volvo
Uiteraard kan dat gewoon, maar vind het wel jammer. Gelukkig levert Volvo nog wel de code sleutels voor een 850 enzo. Anders kan je niet eens starten...

Overigens is Mercedes het beste qua classic parts. Die leveren echt bijna alles nog. Van auto, bus etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2008 08:31 #710063 door V300 register
Inderdaad, zolang je imi neemt is er maar zat te krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet/nauwelijks langs de dealer ga. (En ik vervang maar zat onderdelen hoor) Enkel voor bv motorrubbers, die niet meer te krijgen zijn.

Uitlaten en shit is bv bij Centuri gewoon verkrijgbaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2008 08:33 #710064 door V300 register
ivm. mercedes, bmw en citro?n.. hoe zit dat met Opel? je ziet vaak nog oude ascona's en manta's rijden, zouden die ook nog aan onderdelen geraken?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 10:40 #710069 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Onderdelen Volvo
Van Opel zijn heel veel onderdelen nog in omloop.
Van VW, AUDI weet ik dat er veel onderdelen nog gewoon te krijgen zijn. Kever en oude bussen spul kun je het plaatwerk nog steeds nieuw krijgen is alleen gemaakt in brazilie.
Mercedes heeft tegen hele schappelijke prijzen nog alles liggen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC