Auto 'exporteren'?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is volgens mij ook de reden dat ik daar ook enorm veel jeugd in zwaar gepimpede stokoude Dacia's 1300 zag rondracen. Wat heb ik gelachen daar!
In de kleine dorpjes zie je trouwens nog meer paard en wagens als auto's.
Ik heb zelfs "karren" gezien waarop een enorme stampende 1 cilinder diesel gemonteerd was die op een trapautomanier met een van de assen verbonden was...
En echt ongelofelijk veel zwerfhonden... allemaal met een hele horde puppies eromheen.
Maar wat een prachtig land zeg! Helaas nog vol littekens van Ceau?escu's dictatuur... (zijn paleis wel eens gezien? echt bizar...)
- V300 register
- Verbannen
-
moeten ze wel even goed navragen in Roemeni? zelf dus.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Hou wel rekening met alle 'feestdagen'; er kunnen maar zo twee weken overheen gaan voordat je een zinning antwoord krijgt.
- V300 register
- Verbannen
-
de situatie in Roemeni? is heel specifiek omdat dat land als een van de weinige centraal-europese landen nog enige auto-industrie van betekenis op eigen bodem heeft.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Bodejodel;54734 schreef : Volgens mij mag je in Roemeni? ook alleen maar redelijk nieuwe auto's importeren. Dat was in ieder geval een jaar of 5 geleden zo meen ik mij te herrinneren...
Dat is volgens mij ook de reden dat ik daar ook enorm veel jeugd in zwaar gepimpede stokoude Dacia's 1300 zag rondracen. Wat heb ik gelachen daar!
In de kleine dorpjes zie je trouwens nog meer paard en wagens als auto's.
Ik heb zelfs "karren" gezien waarop een enorme stampende 1 cilinder diesel gemonteerd was die op een trapautomanier met een van de assen verbonden was...
En echt ongelofelijk veel zwerfhonden... allemaal met een hele horde puppies eromheen.
Maar wat een prachtig land zeg! Helaas nog vol littekens van Ceau?escu's dictatuur... (zijn paleis wel eens gezien? echt bizar...)
ze zijn toch maar lekker creatief met die dacia's... best knap hoor...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De Dacia's die ik gezien hebben leken meestal toch echt meer op de onderste foto...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;54796 schreef : RDW gaat niet over het invoeren in Roemeni?, dus ze kunnen deze vraag zowieso niet beantwoorden :+
Ik bedoel uiteraard de export...
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is helemaal niet het probleem :+
zoals Erik al schreef, is dat een kwestie van:
Export: vrijwaren, exportkenteken (station, rdw, garagebedrijf) en verzekering en binnen twee weken de auto het land uit.
Het importeren in Roemeni? is mogelijk w?l een probleem (duur, of ?berhaupt onmogelijk/ontoelaatbaar) maar daarover kan de RDW je dus nooit zekerheid verschaffen.