Geen APK-plicht, wel bekeuring?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Aangezien de wagen ouder is dan 50 jaar, heeft hij geen APK-plicht meer. Het is wel zo dat het ding zo rot is als ik weet niet wat. Volgende week ga ik 'm eens bekijken om te zeggen of er veel laswerk aanzit en het ding grondig inspecteren op roest.
Maar ik was wel benieuwd of zij nu een bekeuring kunnen krijgen. Immers, ?ls hij nog keuringsplichtig zou zijn, zou 'ie meteen afgekeurd worden.
Weten jullie hier iets over?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Deze Jeep komt amper op de openbare weg; het blijft beperkt tot korte ritjes op landweggetjes (van terrein naar terrein) en op eigen grond.
Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er een bekeuring kan worden uitgeschreven m.b.t. de roestvorming.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nee ofcourse not, Kevin weet het erg goed uit te leggen idd - als je auto een gevaar is kan je daar een boete voor krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hij gaat ook de openbare weg op. En hij heeft nog een kenteken.
- V300 register
- Verbannen
-
Vering star maken/ aftakas en hefinrichting erop/ snelheid begrenzen tot 25km/h en verzekeren als landbouwvoertuig. Moet te doen zijn.
Dan is de verzekering in ieder geval een stuk goedkoper. Veel lagere voertuigeisen en geen APK.
Hoppeta; de oplossing voor alle Volvo's 300 die niet meer door de APK komen
:+
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;53459 schreef : We rijden al 90 op de snelweg, moeten we nu 25 gaan rijden?
Buijs, een lier is al voldoende toch (op de vering en begrenzing na)
Nee, dan mag je de snelweg al niet meer op, daar moet je namelijk tenminste 65km/h voor kunnen :+
Volgens mij is een lier niet voldoende. Anders voldoet het voertuig namelijk niet tot de catergorie Landbouwvoertuigen. Er moet namelijk een bepaalde werk-inrichting opzitten meen ik.
Ik zou gewoon een plaatje maken met een H-patroon. Dit op de versnellingspook monteren zodat deze alleen maar in z'n 1, 2 en achteruit kan. Indien het een diesel is: de brandstofpomp zo afregele dat hij zo'n toerental draait dat hij maar 25km/h kan. Daarna laten keuren en het plaatje ertussenuit gooien.