Geen APK-plicht, wel bekeuring?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 19:28 #627304 door 16673-dummy
Geen APK-plicht, wel bekeuring? is gemaakt door 16673-dummy
Een vriend/klasgenoot heeft een oude Nekaf die voor het zware werk gebruikt wordt; het slepen van enorme dennenbomen en aanhangers vol kerstbomen.

Aangezien de wagen ouder is dan 50 jaar, heeft hij geen APK-plicht meer. Het is wel zo dat het ding zo rot is als ik weet niet wat. Volgende week ga ik 'm eens bekijken om te zeggen of er veel laswerk aanzit en het ding grondig inspecteren op roest.
Maar ik was wel benieuwd of zij nu een bekeuring kunnen krijgen. Immers, ?ls hij nog keuringsplichtig zou zijn, zou 'ie meteen afgekeurd worden.

Weten jullie hier iets over?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2008 19:55 #705238 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen APK-plicht, wel bekeuring?
Ja dat kan. Is hetzelfde met motoren die hebben ook geen apk. Stel ik rij om een motor iemand aan en uit techtnisch onderzoek blijkt dat de remmen het amper doen, kan ik niet aankomen met ja weet ik veel daar heb ik toch geen verstand van....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 20:13 #705242 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Geen APK-plicht, wel bekeuring?
Ja, maar dat is gewoon regulier onderhoud.

Deze Jeep komt amper op de openbare weg; het blijft beperkt tot korte ritjes op landweggetjes (van terrein naar terrein) en op eigen grond.

Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er een bekeuring kan worden uitgeschreven m.b.t. de roestvorming.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 21:30 #705249 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Geen APK-plicht, wel bekeuring?
Wij hebben in het museum ook een voertuig wat ouder is. Een oude Chevrolet 142 . Deze is ook vrij van. Men gaat er vanuit dat dergelijke voertuigen bij liefhebbers in onderhoud zijn. Maar zoals Mark schrijft is het je eigen verantwoording. Hij moet in deugdelijke staat zijn. Op het moment dat je met een voertuig de weg op gaat, en hij is in een zo'n erbarmelijke staat dat je een gevaar bent. Kan oom Agent je gewoon een art. 5 geven. Omdat je anderen in gevaar brengt. Overigens hoeft roestvorming helemaal niet erg te zijn. We hebben ook een bus die ouder is, maar daar rijden we gewoon personen vervoer mee, dus die moet elk jaar gewoon voor de keuring. Maar dat is vanwege de wet personenenvervoer 2000 verplicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 15:40 #706182 door V300 register
Direct door de shredder:D

Nee ofcourse not, Kevin weet het erg goed uit te leggen idd - als je auto een gevaar is kan je daar een boete voor krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 15:46 #706185 door V300 register
Op eigen trein hoef je wel geen wegenbelasting te betalen... OOk geen apk plicht ook geen nummerborden volgens mij als je puur en alleen op je eigen treinj blijft. Kijk maar naar die safarie bussen in hilvarenbeek, die hebben ook geen nummerborden dus ook geen wegenbelasting. Of auto,s in een groot park van een servicemonteur zoals center parcs zelfde verhaal....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 16:02 #706187 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Geen APK-plicht, wel bekeuring?
Ah, je bedoelt terrein. Ik dacht al...

Hij gaat ook de openbare weg op. En hij heeft nog een kenteken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 16:30 #706201 door V300 register
Kenteken eraf halen.

Vering star maken/ aftakas en hefinrichting erop/ snelheid begrenzen tot 25km/h en verzekeren als landbouwvoertuig. Moet te doen zijn.

Dan is de verzekering in ieder geval een stuk goedkoper. Veel lagere voertuigeisen en geen APK.
Hoppeta; de oplossing voor alle Volvo's 300 die niet meer door de APK komen

:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 17:27 #706209 door V300 register
We rijden al 90 op de snelweg, moeten we nu 25 gaan rijden? :D Buijs, een lier is al voldoende toch (op de vering en begrenzing na)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 18:05 #706223 door V300 register

slb_340;53459 schreef : We rijden al 90 op de snelweg, moeten we nu 25 gaan rijden? :D Buijs, een lier is al voldoende toch (op de vering en begrenzing na)

Nee, dan mag je de snelweg al niet meer op, daar moet je namelijk tenminste 65km/h voor kunnen :+

Volgens mij is een lier niet voldoende. Anders voldoet het voertuig namelijk niet tot de catergorie Landbouwvoertuigen. Er moet namelijk een bepaalde werk-inrichting opzitten meen ik.
Ik zou gewoon een plaatje maken met een H-patroon. Dit op de versnellingspook monteren zodat deze alleen maar in z'n 1, 2 en achteruit kan. Indien het een diesel is: de brandstofpomp zo afregele dat hij zo'n toerental draait dat hij maar 25km/h kan. Daarna laten keuren en het plaatje ertussenuit gooien.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC