Regeneert en smeer de motor...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 14:38 #626947 door V300 register
Regeneert en smeer de motor... is gemaakt door V300 register
Hoi,

Niet dat ik directe merkbare compressieverliezen heb, maar kan me wel voorstellen dat die er zijn na bijna 2 ton.

Nu heb ik een middeltje gekocht (a 30 euro!!!) wat bij de motorolie gegooid moet worden, wat de metaalkrassen in de cylinder want opvult waardoor de compressie weer optimaal word...

Natuurlijk geld die alleen voor kleine krasjes, en niet voor dikke loeiers, maar goed bij dat laaste doet je wagen ook niet veel meer...

Resultaat compressieverhouding herstelt en motorvermogen hersteld.

Idd het klinkt bijna bijna als te mooi om waar te zijn, dat denk ik dus ook. Maar ja baat het niet dan schaad het niet... Athans, er staat bij dat je het gerust er bij kunt gooien bij minerale of syntetische olie zolang het maar een 4 takt is.

Het product komt uit florida usa. Dit is ook duidelijk te merken, want er staat een grote waarschuwing op het blik: OPGELET NIET VOOR INWENDIG GEBRUIK.... Met een kader er om heen, tja typisch amirikaans. Als je daar een magnetron koopt staat er ook in dat je er geen kat in kunt drogen....

Ik vraag me ook sterk of of het werkt, maar wat ik aan jullie zou willen vragen zouden jullie zoiets er uberhaupt wel ingooien.... Bedoel zou de moter er niet stuk van kunnen gaan... Op de verpakking staat van niet, sterker nog dat die extra gesmeerd word ed.... Dat het koolaanslag verminderd bla bla bla...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 15:31 #695974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Regeneert en smeer de motor...
Ik heb geleerd tijdens m'n opleiding autotechniek dat de meeste van zulke middeltjes alleen maar goed zijn voor de portomonnee van de fabrikant. Ik heb het er ook wel es over gehad tijdens m'n stage en werk bij een autobedrijf, en daar zeggen ze precies hetzelfde. Het slaat over het algemeen nergens op, dat spul. Zonde van je geld :no_comment:

Je hebt natuurlijk wel middelen om bijvoorbeeld je injectoren te reinigen, dat werkt dan weer wel :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 15:50 #695975 door V300 register
Het is toch geen xado h??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 16:06 #695976 door V300 register
restore met csl... Ja dat dacht ik dus ook dat zoiets niet echt zou helpen of gerust helemaal niet.... Van de andere kant heb het nu toch dus je proberen maar... Lijkt me sterk dat die er stuk van gaat namelijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 16:11 #695977 door V300 register
Nauw... Als ik mensen moet geloven die het gebruikt hebben. IK zie op internet forums wel eens waar in het engels staan dat het uitstekend werkt, maar dat ze het bij elke verversing toe moeten voegen omdat het anders niet meer werkt....

Tja als je echt compressieverliezen hebt kun je beter je kop of motor vervangen. Ik heb niet het idee dat ik het heb, heb wel het idee dat na 2 ton zo,n motor niet meer hetzelfde is als in het begin.

Zelf geloof ik ook niet echt in zulke middeltjes, maar op internet zijn ze positief over restore csl

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 16:51 #695983 door V300 register
Ik denk dat je het het beste terug kunt brengen en je geld terugvragen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 19:41 #695999 door V300 register
Ik zal nooit zeggen dat zo'n middeltje niet werkt. Misschien werkt het wel, al is het maar een heel klein beetje.
De prijs/kwaliteit-verhouding vind ik altijd heel belangrijk. Voor die 30 euro zou je ook voortaan een keertje meer je olie kunnen verversen bijvoorbeeld. Volgens mij haalt dat meer uit, dan zoiets erbij gooien.

Nee, die middeltjes zijn niet aan mij besteed. Als het echt zo goed zou werken en het z'n geld echt waard zou zijn, dan zou iedereen het gebruiken.

Of lijk ik nu ineens heel conservatief? :+

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 20:29 #696003 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Regeneert en smeer de motor...
Er is maar een oplossing: nu de compressie meten, dan dat goedje in je motor kiepen en over een tiental km's weer de compressie meten, dan weet je of het werkt :D
Schadelijk voor de motor zal het niet zijn, anders hadden de fabrikanten wel een paar rechtzaken aan hun kont hangen, voor ondeugdelijk materiaal

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 20:49 #696005 door V300 register
Ja idd. Er staat bij bij nieuwe olie. Daarbij zullen zulke middelen idd, lichtjes werken. Ze kunnen never nooit een cylinderkop reviseren. Och ja ik heb het nu toch kun je het net zo goed erbij gooien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 11:10 #696028 door V300 register
Als het echt werkt, dan vraag je je vraagt af waarom zoiets niet in de high-end smeerolie?n zit van grote bedrijven. Daar wordt toch wel het nodige aan R&D gedaan...

(laat de complottheorie?n maar komen!)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC