Kopen of... niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 13:12 #626113 door V300 register
Kopen of... niet is gemaakt door V300 register
Ik heb een mooie 340 gezien met het bouwjaar 1983. Nauw ja mooi, op het wagentje zit een nieuwe apk, 4 nieuwe michelen banden en is hard...

Maar, is aan de bestuurderskant over de gehele breedte gelast. Gewoon op de bak en braad manier, dus puur om hem door de apk heen te lozen. (dus is die hard)

Maar goed hij moest er 400 euro voor hebben. Tja 4 michelen banden kosten ook 300 euro zei die... Zo kun je het ook bekijken. Maar moet ik me laten leiden door dit laswerk?

Schermen deuren ed zijn dus gewoon vrij van roest. Puur die bestuurdskant dorpel, die ook hard is maar wel helemaal gelast is, en dat zie je aan de buitenkant.

Ik vind 400 teveel. Van de andere kant wat heb je liever een dorpel die rot is en toch gemaakt moet worden, of een gelaste die voor de apk al goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 13:57 #672502 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kopen of... niet
Ik denk dat je dat voor jezelf moet uitmaken...
Ik koop zelf eigenlijk alleen een auto als ik mezelf niet "voor gek zet" door me er in het openbaar in te vertonen... :lol:
Ik weiger om een auto om in te rijden te kopen met plamuurvlekken, opvallende lasplekken, grote deuken en krassen of een vaal zongebleekt kleurtje. :uh-uhh:
Als opknapproject zou me dat natuurlijk niet uitmaken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 14:02 #672504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kopen of... niet

bodejodel;28436 schreef : Ik weiger om een auto om in te rijden te kopen met plamuurvlekken, opvallende lasplekken, grote deuken en krassen

hm, daar heb ik duidelijk minder moeite mee :humor:

ontopic: ik vind het teveel geld voor een gelaste auto zonder LPG.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 14:19 #672505 door V300 register
als er inderdaad nieuwe michelins onder liggen mag je daar best wat euro's voor rekenen. ga maar eens na wat het voor jou zou kosten om zulk soort banden onder je huidige auto te zetten.

persoonlijk heb ik liever een auto waar je aan kunt zien dat er gelast is dan eentje waar je nog zo met een schroevendraaier dwars doorheen kunt wandelen. lasknollen zijn eventueel altijd nog bij te werken met de flex.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 16:03 #672517 door V300 register
Het had wat netter (lees wat) gekund het lassen dan! Opzich valt het wel mee, maar het valt wel op. Ja die banden zijn brand nieuw, 3 maanden uit. Vol van profiel met aankoop bon van idd 289 euro. Maar ja, ik denk dan zou werkt dat ook weer niet bij zo,n auto... Maar goed lasplekken laslijn in dit geval is mooier denk ik, dan vol plamaur vlekken. Die man vertelde mij zoek maar eens een auto van 24 jaar, zonder dat er aan gelast is...

Nog een punt het is alleen dat, de rest is dus hard... Zelfs de schermen die meestal rot zijn. Opzich valt 400 dan zeker mee! Het is net hoe je het bekijkt. Maar idd liever gelast dan rot!

Tja daar zit ook een kern van waarheid in natuurlijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 16:15 #672518 door V300 register
een auto van 24 jaar waaraan niet gelast is.... die hebben we hier een in de garage staan?
enja 400 trek daar de banden vanaf, (die kosten heb je dan heel lang niet)
ga idd met de fles over de lasnaad heen, en maak het topglad, controleer de lasnaad, en verbeter waar nodig.
en zet hem opnieuw in de lak? dan ben je best goedkoop uit.
alleen dan blijft de vraag, hoe is hij motorisch? de km stand? onderhouds historie, endergelijke ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 16:40 #672521 door V300 register
Ow die zijn er zeker wel. Wat wel klopt is dat aan de meeste autoos van die leeftijd wel gelast is, maar dat hoeft niet op een zichtbare plek te wezen!

Wat is flex? Nog nooit van gehoord! Aan de ander kant zie je het ook maar minder, dat is gepuntlast. Dat blijf je zien, maar ja... Als die naad weg is is het goed.

De moter heeft erg veel gelopen. 2 ton! Volgens die man zat er een andere moter in, moet ik nog een keer cheaken. Hij start goed, en loopt goed. Slaat in een keer aan stottert niet en doet veder geen rare dingen. Hij is zelf iets stiller dan die van mij. Dus dat zit opzich wel goed.

Van de andere kant een 340 van die leeftijd ergens kopen voor 200 moet je maar zien of je voor 200 een nieuwe apk er bij krijgt ! Dat dacht ik dus ook!

Veder geen rare geluiden en dergelijke. Je het klinkt duur maar met die banden en die apk had die er wellicht ook wat meer voor kunnen krijgen. Maar ik denk dat die 500 euro van niemand gehad heeft.

Wel een voordeel volgend jaar belasting vrij!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 16:46 #672523 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kopen of... niet
Je kunt het altijd proberen.
Belastingvrij is ie alleen maar meer waard waarschijnlijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 19:06 #672533 door V300 register
"de flex" is een boeren uitdrukking voor "een haakse slijpmachine uitgerust met afbraamschijf"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2007 19:51 #672538 door V300 register
Oke, ja die ken ik. Dat zijn van die dikke schijven! Daar zul je het deels wel een beetje mee wegkrijgen idd. Ik persoonlijk vind het niet zo erg. Ik heb liever dan dat die goed gelast is dan rot. Als die rot is moet die toch gelast worden! Ja dat hoeft in princiepe niet, maar we hebben vroeger weleens zo,n hele balk vervangen. Kosten 900 gulden... Als ze die balken nog hebben!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC