Amazon B18 sportiever geluid

Lees meer
19-03-2023 09:25 #202485 door K Scheer (GAST)
Amazon B18 sportiever geluid is gemaakt door K Scheer (GAST)
Ik heb een Amazon B18 die op zich al leuk klinkt, volgens mij is dit een standaard uitlaat. Als ik het gas los laat tijdens het rijden laat ie ook van die pofjes.
Echter, ik vroeg me af of er simpele manieren zijn om hem wat luider te laten klinken? Ik wil echt geen herrie bak, maar wat extra geluid lijkt me leuk.

Ik zie vaak een Simons uitlaat set voorbij komen. Zijn er nog andere opties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2023 11:24 #202486 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Amazon B18 sportiever geluid
"Pofjes"? Als er bij gas loslaten nog na-verbranding plaatsvindt in de uitlaat kan dat misschien leuk en stoer klinken, maar lijkt me toch niet echt de bedoeling. Staat ontsteking wel goed afgesteld? Lekke uitlaatkleppen misschien? Eerst eens nakijken of alles in orde is. En ja: een Simons uitlaat geeft een donkerder brom. Sommige mensen hebben de Simons weer vervangen door een originele standaard uitlaat omdat het geluid vermoeiend bleek bij het rijden van langere afstanden.
Maar wel leuk dat je zo kunt genieten van je Amazon!
Hou ons op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Latenstein (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-03-2023 12:25 #202489 door Hans Latenstein (GAST)
Beantwoord door Hans Latenstein (GAST) in topic Amazon B18 sportiever geluid
Een Simons geeft een echt mooi diep geluid.
Maar eventueel kan je ook het dempertje in je laatste stuk pijp vergeten. Jaren geleden waren die van een dusdanig slechte kwaliteit dat Volvo de pijp zonder demper leverde. Weet niet of die nog leverbaar zijn.
Simons staat natuurlijk ook heel mooi met die grote einddemper en dik chrome eindstuk. Maar da's -net als het geluid- persoonlijk.
Oh ja, ploffen klinkt misschien leuk maar hoort niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2023 12:46 #202490 door K Scheer (GAST)
Beantwoord door K Scheer (GAST) in topic Amazon B18 sportiever geluid
Jaa een soort pofjes, geratel, geen onderdeel geratel maar echt alleen het geluid. 

Is er naast Simons niets anders? En kan ik het dempertje van mijn huidige uitlaat ook al weghalen eventueel?
En ik geniet zeker van mijn Amazon, rij er soms dagelijks mee. Probeer elke week wel een stukje te rijden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Latenstein (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-03-2023 14:41 #202493 door Hans Latenstein (GAST)
Beantwoord door Hans Latenstein (GAST) in topic Amazon B18 sportiever geluid
Ik weet niet of die eindpijpen zonder demper nog leverbaar zijn. Anders kan je het huidige dempertje er ook tussenuit zagen en vervangen door een recht stukje buis; gelast of vastgezet met klemmen.

Ikzelf ben voor zowel mijn Ama en later ook voor mijn 145 overgestapt op Simons.  Bij de Ama was dat in eerste instantie vanwege de levensduur. De vervangingsuitlaten van destijds rotten weg waar ik bij stond. En ja, als je dan eenmaal dat Simons-geluid gewend bent dan ben je verkocht (ik in ieder geval wel   ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2023 19:43 #202501 door K Scheer (GAST)
Beantwoord door K Scheer (GAST) in topic Amazon B18 sportiever geluid
Ik wil best eens kijken voor een Simons uitlaat. Welke zou ik het beste kunnen nemen? Ik vind meerdere soorten lijkt t.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
20-03-2023 09:25 #202507 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Amazon B18 sportiever geluid
Je moet letten of je een moet hebben voor Sedan of Combi daar zit al een groot verschil in. verder let op of je een dubbele voorpijp hebt of een enkele anders wordt het lastig monteren .

Omdat uitlaat geluid voor de een te luid is voor ander niet luid genoeg is zou ik je adviseren bij een Volvo evenement iemand te vragen of je er even bij in mag zitten. Dat is de beste ervaring voor je keuze. 
Beetje afhankelijk van waar je ergens bevind in Nederland, sta ik er wel voor open dat je een stukje kan (mee)rijden met mijne. Is wel een B20 naar 2,2l met zijstromers maar zou toch een beetje een indruk kunnen geven.
Laat maar weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2023 20:22 #202541 door K Scheer (GAST)
Beantwoord door K Scheer (GAST) in topic Amazon B18 sportiever geluid
Hey Hessel, sedan in mijn geval. Is er ergens een overzicht van bijeenkomsten en dergelijke? Thanks voor je aanbod, wellicht wil ik dat wel als ik de Simons echt wil aanschaffen. Ik woon in regio Utrecht / midden Nederland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2023 23:50 #202544 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon B18 sportiever geluid
He hessel hoe ziet er dat onder de motorkap uit?
Fototje?

bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
22-03-2023 08:53 #202547 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Amazon B18 sportiever geluid
Woon zelf in het oosten, en hoef niet vaak de Utrecht kant op. Zouden we moeten kijken naar een eventueel evenement denk ik dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.