Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: identificatie)

  • Rik Tuin
10-05-2021 20:04
Betekenis plaatjes op het schutbord is gemaakt door Rik Tuin
Beste mensen,

Op het schurbord van mijn PV544 uit 1959, zijn twee identificatieplaatjes bevestigd, zie foto. Het zwart alu plaatje bevat o.a. het chassisnummer 255560 en het beige bevat één nummer, 255619. Weet iemand waar dat tweede nummer voor staat?

Vriendelijke groet,

Rik Tuin
  • Ron Heinen
26-01-2021 18:00
Beantwoord door Ron Heinen in topic Typeplaatje nummers inslaan
ACP identificatiesystemen B.V
Flight Forum 3506,5657DW Eindhoven

Ze verkopen complete machines voor te ponsen maar je kunt er ook terecht voor 1 type plaatje te laten ponsen.
Ik was zeer tevreden en de prijs viel mee volgens mij.

Groet Ron
  • 17013-dummy
23-12-2020 18:45
Beantwoord door 17013-dummy in topic Motor identificatie
Dank je wel! Weer wat geleerd over het onderdelen boek.

Dit kan best kloppen, ik heb er ook een B20F kop bij en een BW35 versnellingsbak. Gok dat die dan allemaal bij elkaar horen.
  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
23-12-2020 18:16
Beantwoord door Leo Foederer in topic Motor identificatie
Zou volgens het onderdelenboek een B20F zijn en uit een 142 komen met automatische versnellingsbak:
  • 17013-dummy
23-12-2020 17:57 - 23-12-2020 17:58
Beantwoord door 17013-dummy in topic Motor identificatie
Dan maar even zo...

  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
23-12-2020 17:50
Beantwoord door Leo Foederer in topic Motor identificatie
De link werkt bij mij niet.
  • 17013-dummy
23-12-2020 17:43 - 23-12-2020 17:45
Motor identificatie is gemaakt door 17013-dummy
Hallo,

Ik heb een lot reserve onderdelen op de kop getikt voor de 1800, 120, 140 en 160 serie.

Daar onder een motorblok (b20), nu probeer ik die aan de hand van de meegegoten en ingeslagen cijfers te identificeren. Echter daar kom ik niet uit.

Kan iemand mij helpen om te bepalen wat de oorsprong is van dit blok?

https://photos.google.com/album/AF1QipPGmhVUShx80P0OsYgjIZpzIqF8eIzX2Xj6CCyO/photo/AF1QipNBbzz8Z7gYpONadqzAgYFmW-2iHTgwXtFbtgyj
  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
09-12-2020 13:11 - 09-12-2020 15:09
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic identificatie zuigers B20? => B19E 240GLE 360GLE 740GLE
Naar aanleiding van de tip van Hans (eigenlijk logisch om daar na te vragen) heb ik de fabrikant in Duitsland geschreven.
In het digitale archief was niets erover te vinden, maar in het papieren archief (ik moest op een niet-homeoffice-dag wachten) heeft men het volgende gevonden:

Motor B 19E 1.9986ccm
84,5/86kW
9,2:1 Verdichtung
LE-Jetronic Einspritzung

Fahrzeug:
240 GLE
360 GLE
740 GLE (Italien)

Dus de 4 zuigers zijn voor een B19E motor.
Waarschijnlijk vanwege de hogere compressie bij de injectiemotor de verhogingen op de zuigers.
En ik heb weer wat bijgeleerd: de "6" in de "360 GLE" houdt niet in, dat deze een 6-cilinder motor heeft.

Nog wat verder zoeken gaf:
B19 Turbo
The 2.0 L (1,986 cc) 100 kW (136 PS) B19ET was sold in certain markets where engines of over 2–litre displacement were heavily taxed, such as Italy. The engine has the same stroke as all other redblocks, the smaller displacement is the result of a smaller bore at 88.9 mm × 80 mm (3.50 in × 3.15 in). It is a very robust engine with forged pistons (made by Kolbenschmidt).

Maar ze zijn dus niet voor een B20 waarvoor ik ze gekocht had, en een B19 heb ik niet.

groeten,
Rudi
  • Hans W.
  • Hans W.'s Profielfoto
07-12-2020 12:40
Of even te rade gaan bij KolbenSchmidt. Bedrijf of importeur zit in Groningen. Ik zocht onlangs een setje zuigerveren voor een b20 met KS zuigers. Binnen een dag reactie op mijn mail en leuk geholpen.
  • Sjef van Giersbergen
07-12-2020 11:29
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic identificatie zuigers B20? => B19E 240GLE 360GLE 740GLE
Lees even het bericht boven dat van Lars, Rudi.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
07-12-2020 11:26
Beantwoord door Lars Rengersen in topic identificatie zuigers B20? => B19E 240GLE 360GLE 740GLE
In die 760 zit denk ik een PRV motor.
Dus maar voor 1/3 Volvo.
Maar wel gek dat er dan 4 in een set zitten en geen 6.
  • Sjef van Giersbergen
07-12-2020 11:23
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic identificatie zuigers B20? => B19E 240GLE 360GLE 740GLE
Heb mijn zwager even geraadpleegd Rudi, die jarenlang bij Volvo Nederland werkte. Volgens hem hebben alle Volvo benzinemotoren vlakke zuigers, een bepaald type B 200 uitgezonderd, waar de kleppen in een zuigeruitsparing passen. Hij denkt dat je te rade moet gaan bij Volvo Construction Equipment (v/h Volvo BM) of Penta.
  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
03-12-2020 08:18
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic identificatie zuigers B20? => B19E 240GLE 360GLE 740GLE
Hallo Lars,
hartelijk dank, van deze modellen/motoren weet ik helaas echt niets.
Maar zijn deze zuigers echt zo specifiek en dus alleen voor dit autotype/motortype? Daarbij is dat een 6-cilinder en het is een originele verpakking met 4 zuigers en dat vind ik dan vreemd. Helaas heb ik geen Vadis of zo om met het (niet zeker of juiste) Volvo-Nummer dat ik gevonden heb of met de informatie van jou verder te kunnen zoeken.
groeten,
Rudi
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
02-12-2020 21:25
Beantwoord door Lars Rengersen in topic identificatie zuigers B20? => B19E 240GLE 360GLE 740GLE
Lijken mij voor een 760GLE
  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
02-12-2020 12:30 - 09-12-2020 17:28
Hallo,
ik heb eens een set nieuwe zuigers gekocht die voor een B20 zouden moeten zijn. Nu ik ze eens beter bekeken heb blijken het geen normale B20 zuigers te zijn.
Ze zijn niet origineel Volvo maar van het merk Kolbenschmidt met het onderdeelnummer 93507601. Met wat zoeken heb ik het Volvo nummer 1326141 hiertoe gevonden, waarvan ik mij echter niet zeker ben of dit klopt, en daarmee kom ik helaas ook niet verder.
De zuigers hebben een grotere pistonpendiameter als de normale B20 en vooral hebben de zuigers een verhoging bovenop (waarschijnlijk voor een hogere compressie). Mij is bekend, dat de zeer late B20 die ook in de 240 serie gebruikt werd een grotere pistonpendiameter heeft, maar de verhoging op de zuigers ken ik niet. Tevens is mij bij het zoeken gebleken, dat de B19 dezelfde zuigerdiameter heeft als de B20 en dat ze dus eventueel in een dergelijke motor horen, maar van nieuwere motoren dan de B20 weet ik niets.
Hopelijk kan iemand van jullie deze zuigers indentificeren, zie ook de foto's.
groeten,
Rudi







  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
14-10-2020 20:49
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic identificatie B20 met de nummers 8052 en 3460648
Hallo Renny,
hartelijk dank, die ingegoten 49 had ik niet als deel van het motornummer gezien.
Met het complete nummer 498052 is er wel informatie te vinden:
het is een metrische 8 gats krukas late B20E 1974/1975 late 140 of vroege 240.
(dan dus origineel K-Jetronic en die onderdelen horen er dus bij, maar daar wil ik niets mee).
Maar hij is geen Volvo-type toe te wijzen daar het blijkbaar een als onderdeel los geleverde nieuwe motor was.
Hij heeft trouwens een langere oliepijlstokbuis en dus ook een andere pijlstok, ik moet eens onderdeelboeken gaan kijken of dit origineel is.
groeten,
Rudi
  • Renny Verwer
  • Renny Verwer's Profielfoto
13-10-2020 17:55
Beantwoord door Renny Verwer in topic identificatie B20 met de nummers 8052 en 3460648
Rudi,

Ik neem aan dat er voor de 8052 nog 49 staat gegoten. De K-jetronic zit in de 140 van 1974 en ook in de eerste 240-ers, maar deze laatste is volgens mij niet in Nederland geleverd.
Het onderdelenboek van de 140 geeft aan dat de motortypes lopen van 498035 t/m 498049.
Het zal dus waarschijnlijk een motor zijn van een 240. Vanaf '74 zit er dan ook een 8-gaats krukas in.
Een afbeelding van het injectie systeem kun je vinden in het onderdelenboek van de 240 1974-1978 op blz. 227
  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
13-10-2020 14:29 - 13-10-2020 15:36
identificatie B20 met de nummers 8052 en 3460648 is gemaakt door Rudi Dortangs
Hallo,

kan iemand identificeren wat voor een B20 het is cq van welk type Volvo deze is
met de volgende in de zijkant ingeslagen nummers:

8052 (kleinere vlakje) en 3460648 (grotere vlakje)

Er zit een injectiekop op, maar of deze origineel erop hoort kan ik niet beantwoorden.
Ik heb hem niet direct met een "normale" B20E kunnen vergelijken, maar helemaal hetzelfde is hij niet.
Erbij zijn K-Jetronic inspuitonderdelen (op welke Volvo's gemonteerd?), die waarschijnlijk op de motor zaten.

groeten,
Rudi
  • Edwin
  • Edwin 's Profielfoto
26-08-2020 19:31
Beantwoord door Edwin in topic Incompleet chassisnummer
Als er verder niet met het chassisnummer is gerommeld, kan de RDW met behulp van ets het nummer waarschijnlijk nog wel achterhalen. Ze zullen dan het slecht leesbare nummer doorhalen en het nummer op een andere plek opnieuw inslaan.

Ik had twee jaar geleden wel een keurmeester die wakker was, mijn chassisnummer kwam niet overeen met het kentekenregister. Dus geen APK Uiteindelijke allemaal goed gekomen, maar de twijfel bij de RDW is ontstaan door dat iemand met goede bedoelingen één slecht leesbaar cijfer opnieuw in te slaan.

Mijn verhaal kun je eventueel hier nalezen.
  • Jacob van Zwet
  • Jacob van Zwet's Profielfoto
09-05-2019 21:42
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Identificatie motorblok (te) hoge compressie
Op wat voor brandstof rij je?

Een hoge compressie kan zorgen dat de motor gaat pingen.
Maar dit heeft ook met de ontsteking vervroeging te maken en het soort brandstof octaan gehalte.
95 98 LPG ongeveer octaan 100.

Dan ook nog hoe goed is de carburateur afgesteld te arm geeft eerder ongewilde verbranding een rijker mengsel wat koeler en dus stabieler.
Zo zijn er nog tal van factoren en je rijgedrag maakt dan natuurlijk ook nog uit rustig of sportief.

Maar bij twijfel 98 tanken word over het algemeen wel aangeraden voor onze blokken.

groet,

Jacob
  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
09-05-2019 11:16
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Identificatie motorblok (te) hoge compressie
Zit Weber, k-nokkenas en electronische ontsteking op, denk dat ie maar eens op de rollerbank moet en moet gaan meten, eerdaags weer een rollerbankdag van de vereniging?
  • S.P.H Simon
  • S.P.H Simon's Profielfoto
09-05-2019 09:52
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Identificatie motorblok (te) hoge compressie
Meer compressie is meer vermogen de motor is een beetje opgevoerd. Met een snellere nokkenas en dubbele carburateur kan je er nog meer uithalen.
  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
09-05-2019 09:36
Identificatie motorblok (te) hoge compressie is gemaakt door Arthur Gobets (GAST)
Eind maart alles afgesteld, werd wel wat hoge compressie gemeten, ik denk kijken wat voor blok ik heb, blijken de nummers niet voor te komen bij autoblokken? Vorige eigenaar gaf aan dat het een penta boot blok is, wat voor voor of nadelen heeft dit? Wat zijn de gevolgen van een (te) hoge compressie 12+
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
22-04-2019 12:45
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Bij een dergelijke wijziging is het vermoedelijk geen kwestie van "even alleen naar de lokale RDW gaan".
De RDW heeft hiervoor ook prima informatie op haar website staan.

Ik zou aanraden voor aanvang (dan zit er nog geen belang op) de auto thuis laten schouwen door de RDW.
Dit heb ik ook laten doen, zie blogpost Identiteitsonderzoek RDW chassisnummer combi’s
Zie ook de RDW pagina Voorkom identificatieproblemen bij de restauratie van voertuigen
Dan heb je meteen de gelegenheid om het plan een beetje door te spreken.
Als er geen twijfels zijn over de identiteit krijg je een zogenaamd loodje.

Voor het project an sich is deze RDW pagina relevant Wijzigingen aan een auto
Alhier staat:

De wettelijke basis voor het beoordelen van een wijziging is te vinden in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De RDW toetst de aspecten, die geraakt worden door de wijziging, aan de eisen zoals die golden ten tijde van de eerste toelating van uw voertuig.

Op die pagina staat ook precies wat je moet doen.
Ik gok gezien de ingrijpendheid van de wijziging dat er na de keuring waarvoor je wel gewoon een online keuringsafspraak kunt maken nog een aanvullende keuring nodig is bij het testcentrum in Lelystad.

De RDW vooraf even mailen werkt ook prima. Hiervoor heb ik een toelichting gekregen op de 1/3 regel in mijn situatie. Zie ook hoofdstuk kenteken bij mijn verkenning voor ombouw naar elektrisch .
Helaas is de RDW in mijn beleving niet to toegankelijk als het gaat om "even persoonlijk meedenken en sparren", maar ergens is dat niet zo gek. Dat zou je dan denk ik meer moeten hebben van informele contacten en kanalen. Maar ik denk dat de officiële route en de RDW website prima toereikend is.
Ook ik ben overigens wel benieuwd naar de ins en outs van het project. Is er ergens een ombouw blog?
  • S.P.H Simon
  • S.P.H Simon's Profielfoto
25-11-2018 11:26
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Advies: Amazon 123GT
Daar word hier(KLIK) over gediscussieerd, aan de hand daarvan kan je beoordelen welke GT? het is.
Weergeven 26 - 50 uit 196 resultaten.