Handrem schakelaar beugeltje?

• Marcel van Genderen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2009 20:31 #49883 door Marcel van Genderen (GAST)
Handrem schakelaar beugeltje? is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
Hallo, wie weet of er nog aan een beugeltje te komen is voor de schakelaar van het handrem verklikker lampje? ik heb een 69er amazon en bij mij hoort deze schakelaar er op te zitten maar hij is weg. ik zou dit er graag weer op maken, heeft iemand zo'n beugeltje te koop of als voorbeeld om eventueel naatemaken? groet Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-02-2009 21:04 #91240 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Handrem schakelaar beugeltje?
<p>gaat het hier nu om het beugeltje (in 1ste en 3de zin) op uiteinde van de
handrem-hendel, of om de schakelaar zelf (in 2de zin)?
In het onderdeelboek spreekt men van "Bygel" (zweeds) of "brace" in engels,
en heeft onderdeelnr 660651. </p><p>In VOD:</p><p>660651 GREEP HANDREM 3.85 euro (+foto)</p><p>
De schakelaar ("Kontakt"(Zw), "contact"(E)) zelf is nr 658383, in VOD:</p><p>658383 (ZIE 1215017)CONTACT DEUR PV/A 9.90 euro </p>

• Marcel van Genderen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2009 21:40 #91239 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Handrem schakelaar beugeltje?
ik bedoel het beugeltje om de schakelaar zelf te monteren gr. marcel

• Paul van Steijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 12:01 #91238 door Paul van Steijn
Beantwoord door Paul van Steijn in topic Handrem schakelaar beugeltje?
<p>Hoi Marcel,</p><p> </p><p>Ik vermoed dat het om onderdeelnummer 672905 gaat. De club levert deze niet meer.</p><p>Ik zou het eens proberen bij b.v. Nordicar, Scandcar, Dries Bakkenes.</p><p>Deze bedrijven hebben soms ook slopers.</p><p> </p><p>Succes, Paul</p>

• Marcel Jonges (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2012 20:00 #109932 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Handrem schakelaar beugeltje?
Dat is komisch, ik ben de afgelopen twee jaar opzoek gegaan naar zo'n beugeltje waarin de schakelaar van de handremverklikker geklemd zit voor mijn 1968 Ama. Nieuw, 2e hands, op beurzen, etc. Slopers hebben er geen oog voor, waardoor dit niet meer te leveren beugeltje ook 2e hands zeer lastig te krijgen. Toevallig vorige week zélf uit een sloper gehaald, bij iemand die er de waarde ook niet van in zag. Ik bij, mijn lampje doet het! Zuinig op zijn dus, deze beugeltjes:)

Groeten,
Marcel

Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2012 18:43 #109968 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Handrem schakelaar beugeltje?
Hallo Paul,

In dat geval: ik heb een sloper staan waar in ieder geval de handrem nog van werkt. Of het bedoelde beugeltje er nog op zit durf ik niet te zeggen. Zal ik eens voor je kijken? Of als je in de buurt woont: kom een keer langs om te kijken. (Hengelo OV)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2012 21:22 #109973 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Handrem schakelaar beugeltje?

"Erik Ciesluk" schreef:
In dat geval: ik heb een sloper staan waar in ieder geval de handrem nog van werkt. Of het bedoelde beugeltje er nog op zit durf ik niet te zeggen. Zal ik eens voor je kijken? Of als je in de buurt woont: kom een keer langs om te kijken. (Hengelo OV)

Kleine kans dat die erop geeft gezeten, aangezien dat een 66/67-er is.
Dat handrem waarschuwings lampje zat er pas vanaf laat in modeljaar 1967 op een aantal export auto's op en pas echt standaard vanaf 1969. Overigens in combinatie met het gescheiden remsysteem.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2012 09:29 #109984 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Handrem schakelaar beugeltje?

"Lars Rengersen" schreef:

"Erik Ciesluk" schreef:

Kleine kans dat die erop geeft gezeten, aangezien dat een 66/67-er is.
Dat handrem waarschuwings lampje zat er pas vanaf laat in modeljaar 1967 op een aantal export auto's op en pas echt standaard vanaf 1969. Overigens in combinatie met het gescheiden remsysteem.

Ah, juist, ik was me vannacht al aan het afvragen waar dan toch het handremindicatielampje zou zitten.
De sloper die ik heb is inderdaad van 66/67 en heeft geen dubbel remsysteem. Sorry voor de valse hoop!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2012 11:04 #109986 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Handrem schakelaar beugeltje?
Zit ik een bericht te typen dat ik zo'n beugeltje heb... blijkt het een vraag uit 2009 te zijn...

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2012 20:27 #110044 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Handrem schakelaar beugeltje?
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn een foto te plaatsen van zo'n handremverklikker.
Dat moet toch wel zelf te maken zijn?

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD