- Berichten: 338
Naar links trekken bij remmen
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
Laatst heb ik de voornemen gedemonteerd, remcilinders zagen er goed uit. Remvoeringen als nieuw. Op advies van een medewerker van het VKO de cupjes vernieuwd. Kost weinig, om zeker te zijn. Na montage toch weer scheef trekken.
Vandaag voornemen weer gedemonteerd, weer alles schoongemaakt, opnieuw afgesteld. Toch weer naar links trekken. Ik heb het idee dat het linkerwiel blokkeert. Als ik achteruit rij trekt hij naar rechts. Minder dan bij vooruit naar links. Maar wel vreemd. Wat zou de oorzaak van het naar links trekken kunnen zijn?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Buitenwerf
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Simon, dat zal ik eens kunnen proberen, bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Wat je zou kunnen doen is het verenpakket van links rechts zetten en rechts links zetten ik ga er wel van uit dat we over trommel remmen praten.
Trekt de auto dan naar rechts met remmen dan moet je nieuwe veren pakketen kopen voor zowel links als rechts.
Trekt de auto dan nog steeds naar links moet je de remmen rechts eens verder terug stellen indien dit mogelijk is.
Wat je ook nog moet controleren is of de diameter van de trommels hetzelfde is.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 192
Na het lezen van het probleem van scheeftrekken en vermoedelijk blokkeren van een remtrommel en de verrichte
werkzaamheden kan ik concluderen dat de auto wel goed remt en er technische kennis bij U aanwezig is om het
probleem zelf aan te pakken. Zelf heb ik een remprobleem bij de 544 opgelost waarbij beide voorwielen blokkeerden.
De eigenaar zegt, ik pak s'morgens de auto en bij het eerste gebruik van de remmen blokkeren beide voorwielen en
daarna niet meer.Dit probleem op gaan zoeken in technische informaties en de conclusie is meestal dat de remschoenen
naar beneden zakken en blokkeren veroorzaken.Of de remschoen bevestigingsveren zijn te slap of deafstelling van
de remschoenen kan nog krapper. Zet de wielen van de grond zodat je ze links en rechts kunt draaien.Maak de
afstelling van de remschoenen zo krap mogelijk met af en toe op het rempedaal drukken, dat de remschoenen
aanlopen is geen probleem, als het maar links en rechts hetzelfde is.Als je proefrit gaat maken de temperatuur
van de remtrommels goed in de gaten houden,sucses verzekerd.
Groeten Albert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Nu een vraag, heb je gekeken naar het trapeziumvormige plaatje aan de bovenkant waar de remschoenen tegenaan zitten, dit plaatje moet los zitten maar het wil wel eens vast roesten, dan gaan de remmen zgn bokken of blokkeren.
De afstelling van de remmen komt heel precies, wij deden het in de zestiger jaren zo ,de rem stellen tot het wiel vast zat en dan 12 klikjes terug.
, dit voor ieder wiel natuurlijk gelijk.
Je hebt toch niet de voorste schoen met de achterste verwisselt neem ik aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- aanwezig
- Platinum-lid
Ging dan eerst naar links en na een paar keer trappen weer recht uit met remmen.
De schoenen kunnen ook verglazen, heb je beide kanten los gehad ?.
Je weet dat je door de opening in de trommel ze kan stellen, schijn goed met lampje naar binnen en inderdaad helemaal vast zetten en dan 10 of 12 tikjes terug geeft beste kans dat ze gelijk zitten.
Succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.