Naar links trekken bij remmen

Lees meer
05-12-2017 17:04 #173660 door Ben Bergmans
Naar links trekken bij remmen is gemaakt door Ben Bergmans
Mijn 544 van 1960 trekt sterk naar links bij remmen. Begin 2005 zijn de remmen rondom vernieuwd. Deze zomer begon de auto bij afremmen naar links te trekken. Als hij warm was, werd het beter. Nu is het zo erg dat ik er niet meer mee durf tte rijden. Sinds 2005 heeft de wagen ongeveer 15000 kilometer gereden.
Laatst heb ik de voornemen gedemonteerd, remcilinders zagen er goed uit. Remvoeringen als nieuw. Op advies van een medewerker van het VKO de cupjes vernieuwd. Kost weinig, om zeker te zijn. Na montage toch weer scheef trekken.
Vandaag voornemen weer gedemonteerd, weer alles schoongemaakt, opnieuw afgesteld. Toch weer naar links trekken. Ik heb het idee dat het linkerwiel blokkeert. Als ik achteruit rij trekt hij naar rechts. Minder dan bij vooruit naar links. Maar wel vreemd. Wat zou de oorzaak van het naar links trekken kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 17:18 #173663 door Robert Buitenwerf
Beantwoord door Robert Buitenwerf in topic Naar links trekken bij remmen
Dit kan ook zijn het niet of slecht functioneren van de rechter voor rem. Dan remt links veel meer en trekt hij hier ook naar toe. Vaak is de rubber rem leiding verstopt dan wel slecht, maar 15000 km in 12 jaar kan idd ook vastgeroeste remmen geven. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 17:35 #173665 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Naar links trekken bij remmen
Robert, daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik heb alles uit elkaar gehad. Zat geen roest op. Voor de zekerheid de remcilinders gehoond. Alles is als nieuw. Toch bedankt voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 19:50 #173671 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Naar links trekken bij remmen
Je kunt bij een APK station de remmen testen dan weet je iig welke afwijkt.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 21:41 #173675 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Naar links trekken bij remmen
Denk ik ook: remmen laten testen. Zoals Robert zegt: het is heel wel mogelijk dat er een remslang dichtzit.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 23:07 - 05-12-2017 23:09 #173679 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Naar links trekken bij remmen
Tom, bij het uit elkaar halen van de remmen en loshalen van de remcilinder, moest er na afloop ontlucht worden. Meteen de remvloeisof ververst. Bij een dichte slang zou dit niet gelukt zijn. Helaas maar bedankt.
Simon, dat zal ik eens kunnen proberen, bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 07:22 #173683 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Naar links trekken bij remmen
Beste Ben, het kan ook dat het verenpakket links lam is of een van de veren is minder sterk dan rechts.
Wat je zou kunnen doen is het verenpakket van links rechts zetten en rechts links zetten ik ga er wel van uit dat we over trommel remmen praten.
Trekt de auto dan naar rechts met remmen dan moet je nieuwe veren pakketen kopen voor zowel links als rechts.
Trekt de auto dan nog steeds naar links moet je de remmen rechts eens verder terug stellen indien dit mogelijk is.
Wat je ook nog moet controleren is of de diameter van de trommels hetzelfde is.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 08:22 #173684 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Naar links trekken bij remmen
Dag Ben,
Na het lezen van het probleem van scheeftrekken en vermoedelijk blokkeren van een remtrommel en de verrichte
werkzaamheden kan ik concluderen dat de auto wel goed remt en er technische kennis bij U aanwezig is om het
probleem zelf aan te pakken. Zelf heb ik een remprobleem bij de 544 opgelost waarbij beide voorwielen blokkeerden.
De eigenaar zegt, ik pak s'morgens de auto en bij het eerste gebruik van de remmen blokkeren beide voorwielen en
daarna niet meer.Dit probleem op gaan zoeken in technische informaties en de conclusie is meestal dat de remschoenen
naar beneden zakken en blokkeren veroorzaken.Of de remschoen bevestigingsveren zijn te slap of deafstelling van
de remschoenen kan nog krapper. Zet de wielen van de grond zodat je ze links en rechts kunt draaien.Maak de
afstelling van de remschoenen zo krap mogelijk met af en toe op het rempedaal drukken, dat de remschoenen
aanlopen is geen probleem, als het maar links en rechts hetzelfde is.Als je proefrit gaat maken de temperatuur
van de remtrommels goed in de gaten houden,sucses verzekerd.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 16:44 #173695 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Naar links trekken bij remmen
Dag Ben, eerst wil ik opmerken dat het controleren van de remmen van 10 jaar echt te lang is, ook 15000 kilometer is te lang. De fabriek schreef destijds 10000 kilometer voor of jaarlijks.
Nu een vraag, heb je gekeken naar het trapeziumvormige plaatje aan de bovenkant waar de remschoenen tegenaan zitten, dit plaatje moet los zitten maar het wil wel eens vast roesten, dan gaan de remmen zgn bokken of blokkeren.
De afstelling van de remmen komt heel precies, wij deden het in de zestiger jaren zo ,de rem stellen tot het wiel vast zat en dan 12 klikjes terug.
, dit voor ieder wiel natuurlijk gelijk.
Je hebt toch niet de voorste schoen met de achterste verwisselt neem ik aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2017 10:19 #173705 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Naar links trekken bij remmen
Ik herken de klachten, destijds had ik een '62 Amazon, bij gaan rijden even goed op de rem trappen.
Ging dan eerst naar links en na een paar keer trappen weer recht uit met remmen.
De schoenen kunnen ook verglazen, heb je beide kanten los gehad ?.
Je weet dat je door de opening in de trommel ze kan stellen, schijn goed met lampje naar binnen en inderdaad helemaal vast zetten en dan 10 of 12 tikjes terug geeft beste kans dat ze gelijk zitten.
Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.