elektrische vacuümpomp rembekrachtiger amazon
- Ferrie
-
- Senior lid
-
heeft iemand al ervaring/geëxperimenteerd met een elektrische vacuümpomp op de rembekrachtiger van een Amazon?
Er zijn verschillende nieuwere typen Volvo's met een Hella UP 28 uitgevoerd, zonder gebruik te maken van het motorvacuüm.
Zo ja,werkt het, en hoe aangesloten?
Groeten
Ferrie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Ferrie Hak" schreef:
Hallo,
heeft iemand al ervaring/geëxperimenteerd met een elektrische vacuümpomp op de rembekrachtiger van een Amazon?
Er zijn verschillende nieuwere typen Volvo's met een Hella UP 28 uitgevoerd, zonder gebruik te maken van het motorvacuüm.
Zo ja,werkt het, en hoe aangesloten?
Groeten
Ferrie
Let wel op dat de UP 28/29 nog steeds het motorvacuum gebruikt, en alleen een ondersteunende functie heeft als het motorvacuum niet voldoende is.
De UP 30 is wel een stand-alone vacuumpomp, die dus geen motorvacuum nodig heeft.
(lees ik op de website van Hella: www.hella.com/produktion/HellaUS ... _Pumps.jsp )
Ook ik ben benieuwd naar de reden dat je zo'n pomp zou willen gebruiken?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Ferrie
-
- Senior lid
-
vandaar mijn vraag, heeft iemand ervaring hiermee.
Volgens mij heeft het wel wat voordelen,
rem is bekrachtigd zonder dat de motor loopt,
de pomp zou een hoger vacuüm trekken als de motor dit kan (2x Su)
het vacuüm is constanter
geen verstoring in het inlaatkanaal,
maar goed, ik zal nog het een en ander moeten uitwerken
vacuümschakelaar, relais en pomp heb ik, nu nog wat tijd!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Ben erg benieuwd naar evt. ervaringen en wat/welke spullen je precies gebruikt hebt, en zeker naar het resultaat!
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Moet hij dan aangesloten worden door middel van een relais op de remschakelaar? Dan heeft de vacuum pomp wel erg weinig tijd om druk op te bouwen... Iemand een tip / ervaring?
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Een compressor draait ook alleen als de druk onder een bepaalde waarde komt toch...
Volvo... Drive it like You hate it

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Ruud Klok" schreef:
ik denk dat zo'n vacuumpomp alleen draait op het moment dat hij opnieuw vacuum moet trekken...
Een compressor draait ook alleen als de druk onder een bepaalde waarde komt toch...
Hoi Ruud,
Inmiddels ben ik er achter dat er onderdruk sensoren zijn, dus stel dat de druk onder de 0,2kpa komt, dan krijgt het relais een boost zodat de pomp even aanslaat.
Ik heb te weinig vacuum door de throttle bodies en heftige nokkenas, vandaar dat ik dit wil onderzoeken.
Maar, hoe kom ik er achter hoeveel vacuum een rembekrachtiger nodig heeft?