remtrommel los krijgen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2001 13:20 #57409 door
remtrommel los krijgen is gemaakt door
Nou, die van de voorwielen gingen redelijk goed los. Voor de achterwielen echt de wielnaaftrekker moeten bestellen en linksachter ging die na wat tikken met de voorhamer met een voorspelde doffe tik los. Rechtsachter: trekker, kruipolie, vet, vooorhamer 5 pogingen verder...nog geen krimp.. de as houd ik stil door een kruissleutel tegen een wielmoer en de grond te zetten... Ik krijg em niet los....enige suggesties (de brander heb ik ook al gehad om evt iets voordeel van uitzetting te hebben)...help!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2001 18:50 #58941 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
Het helpt wel eens om een stukje te rijden terwijl de moer een stukje is losgedraaid.En anders een luchtsleutel erop zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2001 19:38 #58940 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
Helaas moet die van mij nog door de RDW...en de remmen checken is een van de laatste dingen. Dus even rijden is helaas geen optie. Jezus, want kunnen die dingen vast zitten...(overigens de remschoeven zijn helemaal van de trommel af...niet dat ik van iemand die tip krijg... ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2001 21:01 #58939 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
Zo te oordelen heb je een originele trommeltrekker nodig, wellicht te leen/huur bij de regiocoordinator. De achterremtrommels zijn berucht voor dit fenomeen.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2001 21:37 #58938 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:02 #58937 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
Siang, Helaas is dit hele verhaal al inclusief die hele mooie professionele naaf-trekker....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:13 #58936 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
Hallo,Ook ik ben er toen drie dagen mee bezig geweest. Uiteindelijk is de trommel losgekomen door het verstand op nul te zetten en héél hard (beter driemaal héél hard dan tien keer hard) in het midden van de trommeltrekker in de richting van de as te slaan. De trommeltrekker moet alles wel eerst onder redelijk hoge spanning zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:40 #58935 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
:-) Ik hoor dat we echt dezelfde ervaringen hebben...polsen kapot, blaren en een gekneuzde knie (uitgeschoten). Ik ga em vanmiddag de door jou aanbevolen hengst verkopen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:58 #58934 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
In de zestiger jaren deed ik niet anders dan 10.000 km beurten geven, daar hoorde controle achterremmen bij, dus ik ken het probleem maar al te goed. Alles is al gezegt, dus doorgaan centrale moer blijven aandraaien met een goed passende en zo groot mogelijke sleutel (goede kwaliteit), zo nu en dan er een flinke klap op geven en weer draaien, ga op de sleutel staan helpt ook wel eens. Volhouden !!Denk aan eigen veiligheid !!succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 14:23 #58933 door
Beantwoord door in topic remtrommel los krijgen
Toch oppassen met het aandraaien...ik heb toen de draad van de trommeltrekker beschadigd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.