remklauw werkt wel/niet

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 17:28 #54782 door
remklauw werkt wel/niet is gemaakt door
Heb achter nieuwe remleiding en remklauwen gemonteerd. Remklauw l.a werkt wel en niet. En met ontluchten weinig druk of niet. Zit er een verstopping of zit het in de unit die hangt tussen de koperen leiding en de remklauw (unit ligt ter hoogte van achterbank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 17:52 #68316 door
Beantwoord door in topic remklauw werkt wel/niet
Hallo Ger,Ik veronderstel dat je met "nieuwe remleiding" de flexibele slang bedoelt? Want die wil anders nog wel eens door ouderdom dicht gaan zitten. En als je remkrachtbegrenzer vast zit krijg je ook de beschreven verschijnselen. Beweegt de begrenzer met het in en uitveren goed?Groeten, Rob Peereboom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 18:39 #68315 door
Hoi Rob. De remkrachtbegrenzer is de door mij genoemde unit? Heb dus de koperen remleiding vernieuwd tot dit moduul dus vanaf de hoofdremcilinder. Kan dus niet zien waardoor deze begrenzer bedient zou worden cq de hoogte van de wielen kan bepalen. Zijn twee modules voor links en rechts natuurlijk die daar zitten. Auto staat dus vlak met poten onder de kriksteunen met wielen hangend aan ophanging. Dus graag wat meer info hoe dat werkt en hoe de begrenzer zijn info krijgt. Ger

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 19:26 #68314 door
Beste Ger,Heb je ook de slangen vervangen tussen de remkrachtverdelers (dat is de unit die je beschrijft) en de achteras? Die slangen zitten gegarandeerd verstopt na 30 jaar. Het binnenwerk zwelt op.Groeten, Ivo.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 19:32 #68313 door
Ger,De remkrachtbegrenzer werkt dmv. een veer en wat klepjes. Zijn functie is het blokkeren van de achterwielen te voorkomen.Input van de mate van invering zit er bij mij niet op. (V144). Wel bij mijn Renault 16 vroeger, dacht ik.Maar het zijn vast de slangen...Groeten, Ivo.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 20:52 #68312 door
Hallo Ger,Inderdaad zijn de slangen nu de eerste verdachte, maar als jouw auto op bokken staat met de wielen los, knijpt de remkrachtbegrenzer de druk wel maximaal af, dus probeer het ook nog even met een krik onder de draagarm van het betreffende wiel, waarbij je dit wiel zo hoog mogenlijk opkrikt, om belasting te simuleren. De begrenzer werkt als volgt, achterkant diep ingeveerd-volle remdruk, achterkant hoog-weinig remdruk het betreffende wielGroeten, Rob Peereboom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 22:01 #68311 door
ik betaalde 9 jaar geleden al snel nlg 300 voor revisie van een kilometerteller van een moto guzzi. informeer bij casu vooraf wat het ongeveer zou kunnen gaan kosten. Scandcar levert gereviseerde tellers voor plm. E 149e excl.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 22:03 #68310 door
deze reactie hoort uiteraard bij de kilometertellervraag. (dikke vingers van het sleutelen...)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 22:12 #68309 door
Hallo Rob. Ga morgen even de slangen L/r vervangen om zeker te zijn van deze. Zal voor het vervangen de achteras opkrikken om te kijken of dat verschil maakt. Heb wel de vraag hoe de werking dan is van de remkrachtbegrenzer omdat er geen enkele hevel vanaf de as cq wielen oid deze bedient. Dus de uitslag van de wielen niet kan worden gemeten volgens mij.Heb jij een idee ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2004 22:24 #68308 door
Voor de zekerheid haynes er bij gepakt, en inderdaad, de remkrachtbegrenzer is NIET lastafhankelijk! Vanaf een door veerdruk bepaalde remdruk wordt de druk begrenst. Dit kan dus niet jouw probleem veroorzaken (sorry). zeg dus maar 99% zeker dat het je remslang is.Groeten, Rob Peereboom.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD