rem werkt uit zich zelf na lange rit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 23:24 #53512 door
Ja op eens sloegen de remmen vast ik denk of weet wel zeker de voor remmen. Wegen waacht gebeld en naar een garage die wat heeft schoongemaakt en gevet aan de rechter voor rem want die was blauw. Je raadt al dat was niet afdoende want na een ritje van 200 km weer het zelfde euvel.
Weet iemand raad .....gaat het om remcillinders oid. voor ik weer allerlei dure dingen laat doen die niks helpen.
Het is dus een schijfrem van de volvo amazon 121 met een rembekrachtiger.
Help een aub deze liefhebber doch ook technofoob.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 23:50 #74456 door
Beantwoord door in topic rem werkt uit zich zelf na lange rit.
Gaat het om ALLE remmen of alleen de achter rem, dan wel een van de voorremmen?
Het gebeurd nog wel eens dat de achter rem slang te oud is en van zichzelf tijdens het rijden steeds meer druk gaat geven aan de achterremmen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 08:56 #74455 door
De voorremmen hebben óók rubberslangen. Als die oud zijn kan m.i. hetzelfde verschijnsel optreden. Maar als je een technofoob bent raad ik je aan je te wenden tot iemand die er meer kaas van heeft gegeten. Met remmen zou ik geen risico's nemen. Het lijkt me geen pretje midden in de spits op de linkerweghelft van de Van Briennenoordbrug een onbedoelde noodstop te maken....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 12:34 #74454 door
Hoe oud is je remvloeistof?
Als er veel vocht in zit dan kun je n.l. last van "vapour lock" krijgen.
Als voorgaande suggestie geen oplossing geeft, dan raad ik je aan de remvloeistof te verversen en het remsysteem te ontluchten!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 13:56 #74453 door
Aan de voorkant van mijn rembekrachtiger (lockheed) zit een slangetje dat via een pijpje terug aansluit op het huis. Dat is eens ongemerkt losgeraakt tijdens sleutelen en bij het wegrijden remde de auto ook continue. Slangetje teruggezet en probleem opgelost.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 16:54 #74452 door
Wij hebben het ook eens met onze Amazon Combi gehad. Probeer eens de rembekrachtiger los te koppelen en de remleiding rechtstreeks(dus zonder rembekrachtiger)aan te sluiten. En nu maar weer een heel stuk rijden. Denk erom dat je nu wel even wat harder door moet trappen tijdens het remmen. Als het probleem nu wel is opgelost ligt het dus aan je rembekrachtiger. Wij hebben dit 5 jaar geleden zelf ook gedaan en bij ons was dit het probleem. Wij hebben een nieuwe rembekrachtiger gemonteerd en sindsdien geen problemen meer gehad.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 17:06 #74451 door
Ik ben van mening dat remproblemen bij een goede garage verholpen dient te worden. Zeker bij mensen die niet geheel thuis zijn in techniek. De garage die al gekeken heeft, wat die eigenlijk gedaan? Laat hem nog maar eens goed het systeem nalopen!
P.S.Vochtige remolie geeft geen aanlopende remmen, aanlopende remmen geven zeer hoge temperaturen in het remsysteem die het systeem zelfs kan laten uitvallen. (fading)Niet gewoon een klemmende remklauw?
Laat het ons weten! succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 21:21 #74450 door
Hoe lang is het geleden dat je remslangen zijn vervangen?
9 van de 10 keer is dit het euvel.
Na lange tijd tast de remolie het binnenste van de slang aan waardoor deze week wordt en van binnen uitzet.
Is van buitenaf niet te zien, en doordat de slang uitzet wordt bij het remmen de olie door de slang naar de remklauw geperst maar kan dan niet makkelijk terug, gevolg blokkerende remmen.
Na enige tijd loopt de olie weer terug en het lijkt alsof er niets meer aan de hand is, totdat er weer eens flink geremd wordt.
Oplossing slangen vervangen, en ontluchten.
Of nog beter, slangen vervangen, olie verversen en ontluchten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 23:22 #74449 door
Meeste oorzaken zijn m.i. al genoemd, de slangen die als venitiel gaan werken kan de oorzaak zijn maar in mijn ervaring is dit meestal de achterrem omdat hier een lagere druk heerst en de deeltjes ahw neerslaan.
Dat remolie hygroscopisch is en dus water gaat bevatten waardoor vaporlock optreedt resulteerd in NIET remmen door verdampen van water (stoom remt niet zo goed), echter dit is na een half uurtje weer over.
Gezien de tijdtip van het jaar hou ik het op een vastzittende remcylinder door corrosie oiv het zout op de wegen.
Rem je een keer wat harder dan blijft de rem aanlopen, dit geeft ook een blauwe schijf. In dit geval is revisie de enige oplossing. Het VOD heeft overigens ruil klauwen en dan kan je de klus zonder probleem zelf doen. Neem gelijk de slangen en de remblokjes mee

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2005 19:45 #74448 door
Wanneer er maar op een plaats een rem vast zit,ligt dit niet aan de bekrachtiger of hoofdremcilinder,maar aan de slang of de remklauw op die plek.Als je bij mij in de buurt woont ( Tilburg) kan ik er wel naar kijken en eventueel repareren.06 24231515

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD