revisie hoofdremcil. 145
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 19:22 #53103
door
revisie hoofdremcil. 145 is gemaakt door
Hallo, heeft iemand ervaring met reviseren hoofdremcilinder volvo 145? Ik krijg de zuigers er niet uit. Lijkt er niet op dat ze eruit kunnen. Bj scandcar twijfelden ze ook al of een revisieset wel voor de 145 was. In hun lijst staat: 273226 hoofdcil. rev set tand/ES. Heb gelijk ook maar een nieuwe hoofdremcil besteld voor het geval dat. Maar ja...Weet iemand dit? groet, alex (Apeldoorn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 19:33 #76195
door
Beantwoord door in topic revisie hoofdremcil. 145
heb je het boutje aan de zijkant wel losgehaald van de hoofdrem cilinder? deze zit tussen de 2 rem leidingen..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 19:38 #76194
door
ja, is er helemaal uit. Ik kan de zuiger wal indrukken, maar als hij terugveert,springt hij er niet uit, hij "stoot" tegen een randje voor mijn gevoel. alex
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 21:06 #76193
door
Hij gaat misschien schuin, probeer het toch maar een paar keer flink indrukken en dan loslaten. zorg wel dat je niet geraakt wordt al s ie uiteindelijk gaat! Kan ook nog een inslijtrandje zijn waar hij op blijft haken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 21:11 #76192
door
ga ik proberen. Het is jou wel gelukt??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 22:00 #76191
door
ja ging ook niet zo soepel maar is altijd wel gelukt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 22:02 #76190
door
oke, gelukt, dankzij jouw advies! Maar nu: mijn reparatiehandboek zegt: vervang de primaire zuiger. Die zit alvas niet bijhet revisiesetje: er zitten alleen rubbertjes en ringetjes in. Die van de oude primaire zuiger zijn breder dan de nieuwe en het lijkt ook niet echt gemakkelijk die te vervangen...zitten onder een veer...die ingedrukt gehouden wordt door een imbusboutje. Heb jij dit al eens gedaan en is het gelukt?? Het is een volvo 145. groet, alex
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 22:16 #76189
door
Misschien mag ik je even bellen? Of jij mij, tel 055 5428224 (tot 23.00), evt. bel ik je terug.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 22:26 #76188
door
Een maand geleden heb ik de hoofdremcylinder van mijn ES gereviseerd met een revisiesetje van het VOD. Daar zit bijna het hele binnenwerk in, samen met een zeer goede beschrijving. Het bleek ook nodig, veel prut binnenin en de rubbers waren hard en gescheurd. Het reviseren ging probleemloos en de auto remt nu weer perfect.
Ik weet niet of je zwaar geinvesteerd hebt in de rubbertjes en ringetjes, maar eventueel kun je een setje bij het VOD halen.
Ik weet niet of je zwaar geinvesteerd hebt in de rubbertjes en ringetjes, maar eventueel kun je een setje bij het VOD halen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2005 22:35 #76187
door
bij scandcar besteld. alleen rubbers. Toch nog maar eens bellen...Stond ook op hun lijst: rev set tand/ES. Is zon set voor 145 te krijgen bij vod (ben nl geen lid) groet, alex