ruiten wisser mechaniek

Lees meer
16-04-2022 12:38 #198588 door Aad Grootscholte
ruiten wisser mechaniek is gemaakt door Aad Grootscholte
Goede dag,
onlangs ruitenwisser mechaniek van mijn Amazon gerestaureerd vanwege speling op de asjes.
Tandwieltje op de andere kant dus 180 gr. verzet en alles weer in elkaar gezet.
Alles weer gemonteerd en ruitenwissers erop en wat gebeurd er "wissers gaan niet over de ruit heen maar maar richting motorkap"
Dus er zal iets omgedraaid moeten worden en je kan ook de ruiten wissers andersom op de asjes monteren maar dat hoort niet zo.
Ik denk dat de aansluiting op de motor losgehaald moet worden en dan 180gr draaien en dan weer vast maar ik wil wel graag weten of het probleem dan opgelost is?
Het is nl toch een hele klus om alles los te halen en weer opnieuw te monteren.
Wie kan mij helpen?

Gr.  Aad
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2022 07:23 #198603 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic ruiten wisser mechaniek
Ik neem toch aan dat je de bedrading net zo hebt aangesloten als dat je het hebt losgemaakt (?); in dat geval gaat hij niet plots de andere kant op draaien.
Stond het mechaniek wel in de eindstand toen je de wissers monteerde?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2022 08:22 #198604 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic ruiten wisser mechaniek
Ik had hetzelfde probleem met mijn 544 , daar had ik enkel aan de buitenzijde de wissers afgehaald en losgeschroefd en de voetjes naar binnen gedrukt voor de spuitcabine.  (het mechanisme binnen in de auto heb ik niet aangeraakt). Na (aan de buitenzijde alles vastgezet te hebben, gingen de ruitenwissers ook richting motorkap.
Na wat gepruts (aan de buitenzijde) was het terug ok.  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2022 13:53 #198610 door Aad Grootscholte
Beantwoord door Aad Grootscholte in topic ruiten wisser mechaniek
Beste Hans,
de wisser asjes stonden in de eindstand voordat ik ze erop deed.
Ik heb niet aan de bedrading gezeten alleen de motor losgekoppeld van het frame.
Maar ik weet niet meer het moment van loskoppelen van de stangen van het mechaniek of dat dezelfde stand  was als met vast maken.
Dus dat zou het kunnen zijn , maar ik vraag het liever aan een kenner voordat ik iets doe omdat het zoals ik al zei het een hele klus is! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2022 20:30 #198613 door Ron Heinen
Beantwoord door Ron Heinen in topic ruiten wisser mechaniek
Beste Aad,

Bij de restauratie van mijn 1800S had ik dit probleem ook. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik het mechaniek niet op de juiste plaats op het asje van de motor had geplaatst. In mijn geval heb ik hem ongeveer 180 graden verder moeten zetten. Hiervoor zul je het geheel wel weer moeten uitbouwen.

Groet Ron 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 17:41 #199073 door Alex Visschedijk
Beantwoord door Alex Visschedijk in topic ruiten wisser mechaniek
Dag P.Hanot, kun je me misschien uitleggen hoe je met het ‘gepruts’ (je doet jezelf tekort!) de werking van de ruitenwissers weer richting raam hebt kunnen krijgen? Alvast dank, grt Alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 17:44 #199075 door Alex Visschedijk
Beantwoord door Alex Visschedijk in topic ruiten wisser mechaniek
Dag Aad, ben benieuwd of het is gelukt…. En als dat zo is: nog benieuwder wat je hebt gedaan om het zover te krijgen. Zit met identiek probleem en snap er he-le-maal niks van. Dank alvast voor je reactie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 01:40 #199076 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic ruiten wisser mechaniek
Beste Aad, voor het verwijderen hoef je niet moeilijk te doen de onderste schroeven zijn makkelijk te verwijderen voor de bovenste haal je de asbak en ventieltorcshakelaar weg en kun je met een lange schroevendraaier de bovenste schroeven los krijgen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 06:09 #199077 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic ruiten wisser mechaniek

Dag P.Hanot, kun je me misschien uitleggen hoe je met het ‘gepruts’ (je doet jezelf tekort!) de werking van de ruitenwissers weer richting raam hebt kunnen krijgen? Alvast dank, grt Alex
Beste Alex,
Voor het spuiten van de wagen had ik gemakshalve de bouten van ruitenwissers, na het losmaken (aan de buitenzijde) onder de wisserbladen gewoon naar binnen geduwd.
Nadat ik, na het lakken van de 544,  de bouten op de motorkap terug vastgedraaid had en de wissers erop gezet, gingen de wissers steeds richting motorkap.
Ik heb het (aan de buitenkant) meermaals terug los- en vastgezet en het ging (frustrerend) enkele keren fout, totdat het wel lukte.
Het is blijkbaar belangrijk om de stand van de ruitenwissers te onthouden bij het erafhalen om ze achteraf in dezelfde positie er terug op te zetten.
Het kan frustrerend werken als de wissers steeds opnieuw helemaal paraplu gaan, nadat je denkt ´effe´ terug vastzetten.
Bij mij was het dus de exacte stand van de ruitenwissers, zoals die enkele maanden geleden stonden bij het losmaken,  die ik terug moest vinden.
Van het mechanisme zelf binnen in de auto ben ik afgebleven.

Succes,
Peter Hanot
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 06:11 - 22-05-2022 06:12 #199078 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic ruiten wisser mechaniek

Ik neem toch aan dat je de bedrading net zo hebt aangesloten als dat je het hebt losgemaakt (?); in dat geval gaat hij niet plots de andere kant op draaien.
Stond het mechaniek wel in de eindstand toen je de wissers monteerde?
Ik denk ook dat hier het probleem ligt, in de positie bij het losdraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.