Yoshifab DSM CAS adapter

Lees meer
06-05-2016 10:04 #160121 door Emo van Halsema
Yoshifab DSM CAS adapter is gemaakt door Emo van Halsema
Mijn 142E is voorzien van B20E. In 1971 was dit vast een zeer modern systeem, mar tegenwoordig kan dit veel beter, met als resultaat, schoner, zuiniger, betrouwbaarder en meer vermogen. Ik wil mijn auto daarom voorzien van Megasquirt, KDFI of iets soortgelijks. Een dergelijk systeem kan ook de LPG injectie aansturen. De Amerikaanse firma Yoshifab verkoopt adapters, waarmee je een trigger wiel kan plaatsen op de plaats van de verdeler (voor B20, zoek op 'Vintage'). Dit lijkt me een erg nette oplossing, veel mooier dan een trigger wiel op de krukaspoelie, vergelijkbaar met de oplossing van Bas Ferron en zijn 164 (VKM54).
Wie is nog meer geinteresseerd in een dergelijke conversie? Bijgevoegde afbeelding is van een adapter voor de B21, helaas geen afbeelding op deze site van de adapter voor de B20.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2016 11:56 - 06-05-2016 12:34 #160123 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Hallo, ik heb op mijn 1800es ms3 ms3 extra, met lpg injectie. op de krukas is nauwkeuriger en is toch goed en mooi ? Wel lijkt me dit mooi om sequentieel toe te passen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2016 12:08 #160124 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Op de krukas is inderdaad iets nauwkeuriger, maar ten opzichte van het klassieke systeem zijn de verschillen denk ik klein. Zelf ben ik er nog niet uit hoe je de sensor van het triggerwiel bij de krukaspoelie netjes monteert. Dit zal met een zelf gefabriceerd steuntje moeten dat is vastgeschroefd met de bouten van het distributiehuis. Voordeel van de Yoshifab is natuurlijk, dat je ook gelijk een nokkenassensor hebt. je kunt (in dit geval moet) de ontsteking dus ook via de computer laten lopen. Dit is uiteraard weer een stuk nauwkeuriger dan de vacuum vervroeging en de vervroeging met centrifugaal gewichtjes.
Wil je een foto toevoegen van de montage van je triggerwiel?
Tijd voor een aparte rubriek op de site?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2016 12:11 #160125 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Yoshifab DSM CAS adapter
sorry Rob, je foto had ik even gemist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2016 12:43 #160229 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Met een wasted spark setup heb je de positie van de nokkenas niet nodig, de krukaspositie is voldoende. Dan kun je op een goedkope manier de ECU de ontsteking laten regelen. Ik was zo'n 20 euro kwijt voor het trigger-wiel en de sensor (van een mini), van de sloop. Het steuntje heb ik van afvalmateriaal in elkaar gelast.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2016 14:57 #160235 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Inderdaad wasted spark is geen probleem, voor sequentieel injectie wel, geeft iets voordeel in lage toeren, maar niet veel. Het is meer voor de emissie ,alle moderne auto's hebben het, iets schoner in de cycli test.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2016 23:12 #160328 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Emo, ik ben wel geinteresseerd in deze conversie, zijn ze er ook voor de B30 ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2016 09:34 #160335 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Ed,
Persoonlijk vind ik dit een erg mooie oplossing, maar wel duur. (70 dollar verzendkosten).
Niet alle producten staan op de website van Yoshifab. Je kunt het beste even een mail sturen. De CAS adapter van een B20 zal ongetwijfeld ook passen op een B30. (als een ontstekingshuis van een B20 in een B30 kan schuiven gaat dat wel passen), alleen zal er een ander triggerwheel in de CAS geplaatst moeten worden, want het signaal van een 4 pitter snapt een 6 cylinder natuurlijk niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2016 14:56 #161068 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Erik,
dat had ik meen ik ook al ergens gelezen. Een mini 1600, bouwjaar ? dat past zonder verdere aanpassingen? Heb je misschien een foto van het trigger wheel op de poelie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2016 18:20 #161070 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Yoshifab DSM CAS adapter
Even goed inlezen op: www.msextra.com, met goede voorbereiding had ik mijn auto in 6 dagen omgebouwd en 9 incl starten incl kabelboom vanaf 0 maken etc.
Een b30 heeft geen andere sensor op de nokkenas nodig want het gaat om de nokkenaspositie een nokkenas draait in een b30 ook 360 graden.
Je kan zowat elke hall/vr sensor gebruiken mits je de ecu er maar op aan past, ik zou dus gewoon een nieuwe kopen want een universele kost nieuw ook 3x een duppie.

Slechts bedoelt als opbouwende kritiek hoor ;)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.